Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ved ikke om det er det rigtige sted at komme med mit inlæg /emne men prøver alligevel.

Jeg har stofa internet og tv pakke, jeg er så begyndt for få uger siden at se webtv på min computer (bærbar), der sker det ved trådløs forbindelse (30/3) at programmet ofte stopper og få sekunder senere går i gang igen, som om forbindelsen mellem min bærbar og thomson trådløse n modem er dårligt, langsom internet eller den buffer.

Ringer så til stofa og for at vide at jeg skal prøve med kabel og i den kort periode jeg har prøvet med kabel er der intet udfald eller hakken i tv programmerne

Nogen der ved hvor for det virker med kabel men ikke trådløst bruger som nævnt et trådløst n modem og min bærbar kan har trådløst n netkort.
gasolin skrev:Nogen der ved hvor for det virker med kabel men ikke trådløst bruger som nævnt et trådløst n modem og min bærbar kan har trådløst n netkort.
Det er nærmere regler end undtagelsen ved wifi.
Pakketab på 50% er ikke usædvanligt, især hvis der er en mur eller to i vejen. Du kan evt. prøve at pinge din router og se hvor stort pakketabet er.
Peter Schrøder skrev:
gasolin skrev:Nogen der ved hvor for det virker med kabel men ikke trådløst bruger som nævnt et trådløst n modem og min bærbar kan har trådløst n netkort.
Det er nærmere regler end undtagelsen ved wifi.
Pakketab på 50% er ikke usædvanligt, især hvis der er en mur eller to i vejen. Du kan evt. prøve at pinge din router og se hvor stort pakketabet er.
http://www.speedtest.net/result/1612085066.png

http://www.pingtest.net/result/51238601.png

Ingen mur imellem
Af Snurrerundtlyd
Wi-Fi skaber ofte problemer med video i høj opløsning.
Wi-Fi er ikke nær så hurtig i praksis som i teorien. Der er masser af udfald og forstyrelser fra andre netværk, trådløse DECT telefoner, Bluetooth, trådløse mus og tastaturer, mikroovne osv. som alle opererer i 2,4 MHz båndet. Bor man i byen er der rigti mange trådløse netværk der skal dels om de samme frekvenser, så de forstyrrer hinanden konstant.

Nogle gange kan problemet i nogen grad udbedres blot ved at skifte kanal på din router, eller sætte routerens kanalvalg til "auto".
Problemet kan også nogen gange udbedres ved at skifte fra 2,4 GHz til 5 GHz båndet. Der er ikke nær så meget trafik i 5 GHz båndet som i 2,4 GHz båndet. Til gengæld kan rækkevidden være kortere på grund af den højere frekvens.
MIMO antenner kan også forbedre pålideligheden og hastigheden.
802.11n routere benævnt "dual band" kan udnytte både 2,4 GHz og 5 GHz båndene, hvilket bør gøre dem hurtigere og mere stabile. Men det kræver at netkortet også understøtter 5 GHz båndet, hvilket de færreste gør.

Men Wi-Fi bliver aldrig nær så godt og stabilt som Ethernet kabler. Især til krævende opgaver som video-streaming og gaming er Ethernet Wi-Fi overlegen.

Powerline vs Wireless vs Ethernet Networking (NCIX Tech Tips #52)
http://youtu.be/Sue1Zvmh8JA