Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

har lige købt Sony EX720 til mine forældre. Bl.a. på grund af købs-anbefaling på Flatpanels. Billedkvalitet er fin, men jeg synes skærmen er ekstrem mørk. Det mangler lysstyrke. jeg har forsøgt med settings fra anmeldelse - meget lidt lys. Er skærmen defekt/fejlkalibreret fra Sony eller er det bare en lyssvag skærm. Må sætte baggrundsbelysning på max! De kører lige nu med kraftig i settings - det lyder ikke normalt. Lyssensor er slået fra!!! Mit gamle Samsung LX40R51 er mere lysstærkt.
De har kabel fra YouSee.

Gode råd modtages. Spørgsmålet er, om den skal retur.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du er vant til at køre med "pumpede" settings, kan et korrekt indstillet billede let se noget tamt ud i sammenligning.

Dermed ikke sagt, at der ikke sagtens kan være noget galt med dine forældres EX720'er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Indstillinger i testen er optimeret til aftenbrug. Grunden til at skærmen bliver ekstra mørk er dog MotionFlow indstillingen, som - hvis den sættes til Clear Plus - forbedrer responstiden betydeligt, men samtidig sænker lysstyrken. Så prøv at slå MotionFlow helt fra, og se om det ikke ændrer noget.
Af Jasc
Mit eget gamle Samsung er kalibreret. Der er mere lys i det.

Det er også på standard indstillinger på EX720 at den virker svag. meget mærkeligt.prøver at slå Clear Plus fra O-O
Af byte
Har selv et EX720 og det lyder som en fejl på dit tv.
Må ellers sige at jeg er meget imponeret over billedet på tv'et, har et samsung som står i stuen og syntes at billedet på Sony'en er klart bedre.
Af Supergris
Kender ikke tv´et, men ofte er det fordi, der er en lys-sensor slået til, at billedet er mørkt. Prøv at se, om det er tilfældet!
Af Jkrogh
Jeg har samme model og har ikke problemer med mørkt billede. Tværtimod kan billedet nogen gange virke en anelse lyst hvis lyssensoren er slået til, men ikke noget der generer.