Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troley
Ja, jeg har prøvet at sætte pc'en til 50 Hz uden held. Det interessante er at det kører fint i spiltilstand?

Havde før en xx6005 model fra Samsung. Og her kører pc'en fint - også uden spiltilstand.

Mediecentret er en Asus EeeBox med Nvidia grafikkort, som jeg har opdateret til seneste driverversion.

Kan det skyldes at mediecentret kører HMDI 1.3 og tv'et HDMI 1.4?
Af Letten
troley skrev: Havde før en xx6005 model fra Samsung.
Synes du 8005 er merprisen værd ift. 6005?
Af SteffenD
Hej

Jeg har også problemer med især DR HD hvor billedet hakker nogle gange. Det skal siges at jeg har Yousee og jeg har været lidt i tvivl om signalstyrken har været god nok, men det er jeg ikke klar over om jeg kan se om den er, men nu har jeg efterhånden tjekket alt omkring stik og kabler igennem og den hakker stadig lidt der. Desuden synes jeg ikke altid at den følger ordentligt med når jeg ser fodbold, hvor skærmen ikke ser ud til at følge rigtig med, når bolden flytter sig hurtigt.
Af Letten
SteffenD skrev: Jeg har også problemer med især DR HD hvor billedet hakker nogle gange. Det skal siges at jeg har Yousee og jeg har været lidt i tvivl om signalstyrken har været god nok, men det er jeg ikke klar over om jeg kan se om den er, men nu har jeg efterhånden tjekket alt omkring stik og kabler igennem og den hakker stadig lidt der. Desuden synes jeg ikke altid at den følger ordentligt med når jeg ser fodbold, hvor skærmen ikke ser ud til at følge rigtig med, når bolden flytter sig hurtigt.
Det kan være du skal læse her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... ee#1057914

Ved ikke om det er relateret, men det kunne jo være at Yousee's nedsatte bitrate har noget med det at gøre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har oplevet fænomenet flere gange på D8005. Det forekommer når der er sceneskift, hvor det næsten ser ud som om billedet står stille i et splitsekund, hvorefter alt kører flydende igen. Jeg har observeret det på alle typer HDMI-kilder og ikke kun ved TV-kigning. Jeg har ikke haft mulighed for at teste det med et TV-signal direkte i TV'et, men til gengæld har jeg haft rig mulighed for at lege med indstillingerne og intet hjalp.
Af humledumle
Jeg har fuldstændig det samme problem.
hakker efter scene skift og det er sådan et kort hak hvor billedet lige stopper i et splidt sekund.
jeg oplever det både på blueray DVD og almindelig tv udsendelser.
Pisse irriterende og køre med firmware 1018 så tv´et skulle være updateret med den nyeste af slagsen.
Jeg har aldrig oplevet det på mit gamle panasonic plasma som jeg skiftede ud for et halvt år siden.
Har prøvet alle indstillinger men intet hjælper.
Må have fat i samsung da jeg næsten er sikker på at det er fjernsynet den er gal med. Eller også er LED teknologien bare ikke særlig god til bevægelse??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en firmwarefejl i dette specifikke TV. Det har ikke noget med LED at gøre.
Af humledumle
Hej Torben.

Interessant viden du har fået dig. Må man spørge hvorfra du ved det er en firmware fejl? Og hvis det i givet fald "bare" er en firmware fejl hvorfor har samsung så ikke rettet den? Nu tør jeg ikke sige om der gik en måneds tid eller to inden jeg begyndte at observere denne hakken i billedet og om jeg foretog en firmware opdatering lige inden jeg opdagede det, men i det knap halve år jeg har haft fjernsynet så har jeg ihvertfald haft problemet i de 4 seneste måneder.
Det burde vel være en rimelig tid til at fixe en sådan firmware opdatering ville jeg mene? uden dog at have specielt meget forstand på TV.

I øvring tak for din kommentar.
Af Alex B
Er netop kommet hjem fra Elgiganten, hvor jeg observerede præcis denne tendens, med hakkende billede, som der beskrives her.

Desværre konstaterede jeg, at det nok var forårsaget af det signal de kørte med, så jeg bestilte en skærm hjem til....

Nu må vi se, når den kommer tirsdag, om den har samme problem.
Af JohnHansen
Som jeg fornemmer det virker der til at være to problemer, som måske er samme problem?

Det jeg har oplevet og stadig oplever (siden jeg opdaterede fra firmware 1013 vil jeg påstå) er at det ikke kun hakker ved sceneskift, men at der "konstant" er små hak i billedet. Tydeligst når man ser TV2 News og tickeren i bunden af skærmen. Her er der (især når der vises sports-nyheder med den blå farve af en eller anden grund?) ofte hak, når tickeren ruller henover skærmen.

Oplever jer der melder om problemet med hak ved sceneskift også om dette problem?

Det andet: er der nogen der har haft fat i Samsung? Med d8005 kan man jo få dem ud og kigge på problemet? Jeg kan også sige at mit fjernsyn i køkkenet som er et 22" Samsung LED (ue22d5015) ikke lider af dette fænomen.
Af lindegaard
jeg har ikke den model du omtaler men en LE42C535... den er pludselig også begyndt at hakke i det, præcis som beskrevet.. jeg tillagde det ikke rigtig noget, men ser andre har det samme problem...
Vi har YouSee, med en samsung boks, og må sige det mest af alt forekommer når det er en HD kanal.. eks når man ser Broen onsdag aften... tænker lidt det må være en fejl fra signalet, da det også er der ved afspilning fra harddisk... altså hvis det er optaget..
irriterende er det, selv om det kun er i et nano sekund. ;-)
Ringer YouSee i morgen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre kun prøvet TV'et med HDMI-kilder, dvs. ikke med den indbyggede tuner aktiveret og jeg har konstaret det på både Yousee-boksen og BluRay. Om det var værre på HD-kanalerne ved jeg ikke, men Yousee-boksen opskalerer jo alle input til 720p eller 1080i.
Af humledumle
JohnHansen skrev:Som jeg fornemmer det virker der til at være to problemer, som måske er samme problem?

Det jeg har oplevet og stadig oplever (siden jeg opdaterede fra firmware 1013 vil jeg påstå) er at det ikke kun hakker ved sceneskift, men at der "konstant" er små hak i billedet. Tydeligst når man ser TV2 News og tickeren i bunden af skærmen. Her er der (især når der vises sports-nyheder med den blå farve af en eller anden grund?) ofte hak, når tickeren ruller henover skærmen.

Oplever jer der melder om problemet med hak ved sceneskift også om dette problem?

Det andet: er der nogen der har haft fat i Samsung? Med d8005 kan man jo få dem ud og kigge på problemet? Jeg kan også sige at mit fjernsyn i køkkenet som er et 22" Samsung LED (ue22d5015) ikke lider af dette fænomen.
Kan bekræfte at mit tv også periodevis hakker i rulleteksterne i bunden af tv2 news. Om det er værre med de blå rulle tekster end de andre ved jeg ikke.
Kan man ikke hente de gamle versioner af firmwaren et eller andet sted?
Af miko
Min oplevelse med samsung er at der er mere hakken i billedet end panasonic.
Har både haft en LED fra 2009 og en plasmaskærm 2010 fra samsung.
Når jeg ser mit samsung plasma lige efter at have set mit panasonic er det en ret klar forskel på de to, samsungen er ikke nær så smooth.
Chad B fra avsforum, har også beskrevet at billedet fra 64" samsung plasmaskærmen er mere "herky djerky" end panasonic 65" plasma'en, sammenlignet 'side by side'.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12