Log ind med sociale netværk
25 sep 2011, 15:05
Så fik jeg mit 55 vt30 ind af døren igen. helt ny.
må desværre konkludere at fejlen stadig er der
buzzen er blevet lidt mindre men kan stadig høres fra en afstand på 3.5 meter med en volume på 25 på fjernsyn. har også lige set en film. og buzzen høres tydeligt i scener der er mørke med hvide frekvenser :/ men ved ikke om det er mig. der er meget følsom. eller om jeg bare er uheldig.
må desværre konkludere at fejlen stadig er der
27 sep 2011, 09:08
jeg kan så sige min 55" vt30 stadig buzzer/tikker meget. efter den har fået skiftet strømforsyningen. foreskellen er der, men det er kraftigt nu ved meget lyse farver under bestemte omstændigheder som andre plasmaer. og jeg vil sige det er for kraftigt. jeg kan hører det med lyd niveau på 35 med ps3 blæser osv. kørende. og alligevel går den igennem. jeg har lagt et tæppe omkring beslaget under blæserne og det tager en stor del af lyden. men det virke lidt latterligt at det skal til for at dæmpe lyden ( og den kan stadig høres meget svagt). men foreskellen fra før reparationen er så at før sagde den lyden fuldstændig Random bare der var små lyse pletter på skærmen så det er da et lille plus. men til dem som siger de ikke oplever det på 50" så er det typisk 55 og op problemet ses på den 50" vi har i butikken er slet ikke lige så slem.
mvh
kasper
ps jeg overvejer om man skal beholde et tv med sådan problemer.
mvh
kasper
ps jeg overvejer om man skal beholde et tv med sådan problemer.
19 okt 2011, 17:15
Jeg må desværre melde mig til den voksende gruppe af 55" VT30 ejere der kæmper med alt for meget buzzing.
Min skærm hænger på væggen. Der er under 1 meter til til hver sidevæg.
Jeg har altid været svær at gøre tilfreds mht. larm der ikke skal være der. Både fra PC, PS3 og TV.
Min PC er klistret til med alverdens støjdæmpende materiale og eneste lownoise produkter. Min PS3 siger ikke overdrevet meget, men er heller ikke lydløs.
Min VT30 kan desværre overdøve det hele med sin buzzing. Ligegyldigt hvilke farver der vises, så buzzer den alt alt alt for meget, men specielt når farverne bliver lyse, går den helt amok.
Buzzingen kommer fra begge sider af mit tv, men er højest i højre side (set forfra). Den er købt ved PP Radio i Århus, så jeg håber Jes er til at snakke med når han kommer herud. Han har haft det inde 1 gang og pillet bagbeklædning af, men lige lidt har det hjulpet.
Ydermere så er der også en form for overgang i mit tv. Jeg har prøvet at vende stikket smat at sætte det i en kontakt med jord. Intet hjælper. Jeg kan mærke det med fingeren når jeg rører metalkanten. Kører jeg øret på metalkanten, så lyder det som et lyssværd fra Star Wars. Det lyder måske sært, men det er de associationer jeg får.
Jeg har rullet et lagen og sat bagved mig tv i højre side, men det kan ikke dæmpe det nok til at jeg kan leve med det.
Det kan for øvrigt heller ikke passe at man skal ud i sådanne cowboytricks med et tv til 17.000 kr!
Min skærm hænger på væggen. Der er under 1 meter til til hver sidevæg.
Jeg har altid været svær at gøre tilfreds mht. larm der ikke skal være der. Både fra PC, PS3 og TV.
Min PC er klistret til med alverdens støjdæmpende materiale og eneste lownoise produkter. Min PS3 siger ikke overdrevet meget, men er heller ikke lydløs.
Min VT30 kan desværre overdøve det hele med sin buzzing. Ligegyldigt hvilke farver der vises, så buzzer den alt alt alt for meget, men specielt når farverne bliver lyse, går den helt amok.
Buzzingen kommer fra begge sider af mit tv, men er højest i højre side (set forfra). Den er købt ved PP Radio i Århus, så jeg håber Jes er til at snakke med når han kommer herud. Han har haft det inde 1 gang og pillet bagbeklædning af, men lige lidt har det hjulpet.
Ydermere så er der også en form for overgang i mit tv. Jeg har prøvet at vende stikket smat at sætte det i en kontakt med jord. Intet hjælper. Jeg kan mærke det med fingeren når jeg rører metalkanten. Kører jeg øret på metalkanten, så lyder det som et lyssværd fra Star Wars. Det lyder måske sært, men det er de associationer jeg får.
Jeg har rullet et lagen og sat bagved mig tv i højre side, men det kan ikke dæmpe det nok til at jeg kan leve med det.
Det kan for øvrigt heller ikke passe at man skal ud i sådanne cowboytricks med et tv til 17.000 kr!
20 okt 2011, 00:10
Jeg må desværre også melde mig i klubben. Efter to 55" VT30 modeller, der begge buzzer som besat, er jeg i total vildrede om hvad jeg skal gøre. Brugte to måneder på at bestemme mig. Orker snart ikke at bytte een gang til... Det er rystende ringe at man 3 meter fra sit TV, med normal lydstyrke kan høre buzz på et TV i denne prisklasse!
20 okt 2011, 00:26
Til info skal det siges at jeg er krakilsk ift lyde. Når først det er hørt i mine ører forsvinder aldrig.
Senest illustreret ved min motorcykel. Mens jeg kører går der en flig af en pakning dybt inde i motoren. hvilket resultere i en anden "tikken" ved tomgang. Det skal siges at vi snakker og nogle bulder potter, så hørelsen er skarp;). Med fare for at lyde som et indlæg til et mc forum, ville jeg blot gøre opmærksom på at jeg på ingen måde kan genkende jeres oplevelser...
Dette tv fortjener ingen minusser, så op jeg pana
Stoney skrev:Jeg må desværre også melde mig i klubben. Efter to 55" VT30 modeller, der begge buzzer som besat, er jeg i total vildrede om hvad jeg skal gøre. Brugte to måneder på at bestemme mig. Orker snart ikke at bytte een gang til... Det er rystende ringe at man 3 meter fra sit TV, med normal lydstyrke kan høre buzz på et TV i denne prisklasse!Syntes det er rigtig træls at læse jeres oplevelser med tv´et.. Er selv ejer af et 50 tommer og hører intet dvs med øret nærmest på skærmen høres blæseren svagt. NONE Buzzing.. 30-40 cm fra skærmen kan jeg intet høre..
Til info skal det siges at jeg er krakilsk ift lyde. Når først det er hørt i mine ører forsvinder aldrig.
Senest illustreret ved min motorcykel. Mens jeg kører går der en flig af en pakning dybt inde i motoren. hvilket resultere i en anden "tikken" ved tomgang. Det skal siges at vi snakker og nogle bulder potter, så hørelsen er skarp;). Med fare for at lyde som et indlæg til et mc forum, ville jeg blot gøre opmærksom på at jeg på ingen måde kan genkende jeres oplevelser...
Dette tv fortjener ingen minusser, så op jeg pana
20 okt 2011, 07:58
Til dem som ikke oplever problemer, tror jeg også primært men oplever det på 55" og 65" størrelsen. Den 50" der er i butikken oplever jeg heller ikke noget buzz. jeg skal have den hjem og samligne med min 55" jeg er kommet så langt, at jeg har lagt en udskåret madras langs kanten på apparatet for at tage det meste af lyden. Og det høres stadig dog meget svagt nu. Så det er ikke kun fordi folk er overfølelsomme, jeg har haft flere medarbejdere som selv sælger tv som siger de også sagtens kan hører det. En af dem sagde oven i købet at det er ret voldsomt taget i betragtning af den skum madras som sidder bagpå.
14 nov 2011, 11:50
Ååh jeg hader bare det her - must..own..this..TV! Men neein.
Jeg købte TV'et for ca. 2 måneder siden og måtte desværre returnere det pga buzzing - faktisk ret lig apenapper's beskrivelse. Hvis lyden bare var konstant som en blæser summen ville jeg måske kunne leve med det, men fordi den her risle lyd går op og ned, så driver det en til vanvid! Istedet for at nyde Neo der dodger kugler i slowmotion sidder man bare og beder til at der ikke kommer buzzing.
Findes der er et TV som kommer i nærheden af VT30? Eller skal jeg klemme ballerne sammen og vente til post-CES 2012 på lækkerierne kommer? (som jo så nok først rammer det nordiske marked april/maj aargh)
Jeg købte TV'et for ca. 2 måneder siden og måtte desværre returnere det pga buzzing - faktisk ret lig apenapper's beskrivelse. Hvis lyden bare var konstant som en blæser summen ville jeg måske kunne leve med det, men fordi den her risle lyd går op og ned, så driver det en til vanvid! Istedet for at nyde Neo der dodger kugler i slowmotion sidder man bare og beder til at der ikke kommer buzzing.
Findes der er et TV som kommer i nærheden af VT30? Eller skal jeg klemme ballerne sammen og vente til post-CES 2012 på lækkerierne kommer? (som jo så nok først rammer det nordiske marked april/maj aargh)
22 nov 2011, 16:24
Lige en opsumering.
Som i en tidligere tråd.
Købte jeg en vt30 55 tommer i august. og fik den med hjem. hørte så den hyle tone som ikke skulle være der. og havde somsagt en medarbejder med hjemme som havde solgt tvet og han kunne også bekræfte at hyle tonen var for høj.
2 uger efter fik jeg en ny skærm. den havde fuldstændig samme fejl. og ringede igen til hifiiklubben og vi blev enige om at sende den afsted med service broker.
3 uger efter fik jeg den igen. og opdager nu de havde lavet en risse i skærmen og at hyle tonen ikke blevet rettet, selvom om der stod i kvitteringen at der var blevet skiftet mekaniske dele. snakker så igen med hifi klubben og vi sender den afsted igen.
4 uger efter. altså idag. så står der i kvitteringen der er blevet skiftet 3 for skellige ting i den. men opdager stadig den gamle risse på skærmen som de skulle have udbedret. venter derefter nogle timer da skærmen er meget kold ved levering. tænder så tvet og opdager at hyle/risle lyden stadig er der. og ringer igen til hifiklubben og de siger så igen at de vil tage en snak med panasonic. og nu står jeg så her igen :S for satan det er en sej omgang
det har nu stået på i ca 3 mdr nu.
Som i en tidligere tråd.
Købte jeg en vt30 55 tommer i august. og fik den med hjem. hørte så den hyle tone som ikke skulle være der. og havde somsagt en medarbejder med hjemme som havde solgt tvet og han kunne også bekræfte at hyle tonen var for høj.
2 uger efter fik jeg en ny skærm. den havde fuldstændig samme fejl. og ringede igen til hifiiklubben og vi blev enige om at sende den afsted med service broker.
3 uger efter fik jeg den igen. og opdager nu de havde lavet en risse i skærmen og at hyle tonen ikke blevet rettet, selvom om der stod i kvitteringen at der var blevet skiftet mekaniske dele. snakker så igen med hifi klubben og vi sender den afsted igen.
4 uger efter. altså idag. så står der i kvitteringen der er blevet skiftet 3 for skellige ting i den. men opdager stadig den gamle risse på skærmen som de skulle have udbedret. venter derefter nogle timer da skærmen er meget kold ved levering. tænder så tvet og opdager at hyle/risle lyden stadig er der. og ringer igen til hifiklubben og de siger så igen at de vil tage en snak med panasonic. og nu står jeg så her igen :S for satan det er en sej omgang
det har nu stået på i ca 3 mdr nu.
22 nov 2011, 19:41
Er der nogen som ved hvad jeg kan stille op med denne sag ? for jeg synes det er ved at have kørt længe nu.
har også sku tage fri 8 gange med få timer af gangen, for at modtage skærm og for at aflever skærm.
nogen som kender loven? og kan linke mig direkte dr til hvis det er ?
har også sku tage fri 8 gange med få timer af gangen, for at modtage skærm og for at aflever skærm.
nogen som kender loven? og kan linke mig direkte dr til hvis det er ?
23 nov 2011, 08:09
MigSelv skrev:Jeg kan kun sige det samme. Ingen støj problemer på mit 50vt30.Fnast skrev:Jeg er bare så mega skuffet, har altid haft Panasonic plasmas, og havde glædet mig meget til at få deres nye top model med det nye fede design, men jeg tør simpelt hen ikke at købe den efter at have læst så utrolig mange posts på mange forskellige forums omkring problemet med støj fra den...Du behøver ikke at være bekymret. Jeg har til dato ikke hørt buzz, og blæserne høres kun ved total stilhed i omgivelserne. Jeg sidder 3,5 m fra tv.
Det tvinger mig til at hoppe på en Samsung og så ofre det billede kvalitet man nu gør...
That makes me a saaad panda...
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto