Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karsn
Jeg leder efter en ny skærm. Mindst 50". Mit budget ligger på 7K. Så godt sortniveau/billedkvalitet som muligt. Skal bruges mest til at se film i full hd, dernæst sd tv og konsolspil.

Hvilket tv er værd at kigge nærmere på?
Brugeravatar
Af edinger
Da du selvfølgelig allerede har kigget anbefalingslisten igennem og søgt i gamle tråde, har du sikkert bemærket, at Panasonic G30 igen og igen fremhæves som bedste bud i klassen.

Den anbefaling holder stadig.
Af Karsn
Jo jeg har læst om det tv og det virker lovende. Er de 2K fra 46'' og op til 50'' givet godt ud? Er der en væsentlig forskel på størrelsen?
Brugeravatar
Af edinger
For nu at citere mig selv...
edinger skrev:Hvis du har råd og plads til 50 tommer, må du for guds skyld – men mest for din egen – IKKE vælge mindre.

Det bliver let for småt, men aldrig for stort.
Af xhofa
edinger skrev:For nu at citere mig selv...
edinger skrev:Hvis du har råd og plads til 50 tommer, må du for guds skyld – men mest for din egen – IKKE vælge mindre.

Det bliver let for småt, men aldrig for stort.
Så mener du, at man skal gå lidt på komprimis med kvaliteten, for at få et større TV?
Brugeravatar
Af edinger
xhofa skrev:Så mener du, at man skal gå lidt på komprimis med kvaliteten, for at få et større TV?
Hvis budgettet er begrænset, og vi taler om to modeller, som ligger tæt på hinanden: absolut ja.
Af xhofa
edinger skrev:
xhofa skrev:Så mener du, at man skal gå lidt på komprimis med kvaliteten, for at få et større TV?
Hvis budgettet er begrænset, og vi taler om to modeller, som ligger tæt på hinanden: absolut ja.
Nu har jeg kigget på et 46" G30, men ser ud til, at enten er 50" noget billigere end G30, eller noget dyrere.
Brugeravatar
Af edinger
xhofa skrev:Nu har jeg kigget på et 46" G30, men ser ud til, at enten er 50" noget billigere end G30, eller noget dyrere.
Du må jo vælge det, du har råd til. Men hvis du har mulighed for det – evt. ved at spare liiidt længere – skal du klart vælge 50 tommer.