Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af paten
Jeg har netop købt et panasonic P42G30 tv og en 1 TB HDD..
Men for at jeg kan optage på HDD'en og samtidig se film skal jeg opdele min HDD i to partioner.
Hvor stor en del skal jeg lade være til tv optagelser?

200 gb vil i mene det er nok til 10 timers optagelse? mere bruger man vel ikke?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil gerne høre om dette lykkes for dig. Jeg kan forestille mig, at du vil partitionere den via PC'en og prøve at få to forskellige filsystemer over på?

Min erfaring siger mig, at selvom den bliver formateret i det rigtige filsystem fra en PC, vil Tv'et ikke genkende den. Om det er fordi Tv'et ligger et ID ind på partitionen eller noget, ved jeg ikke.

Jeg vil dog nok satse på lidt mere end 200 GB til optagelse. Optagelserne fylder ret meget - specielt via HD-kanalerne.
Af paten
det lykkedes desværre ikke, fordi hver gang jeg sætter den til tv'et fjerner den min opdeling så der kun er en partion
Af Mysen
Det er en skam, at det driller. På mit Samsung tv kunne jeg vælge hvilken del, jeg ønskede at formatere til tv'ets filsystem.

Jeg lavede en 300 gb partition og en 700 gb partition i NTFS og så har jeg herefter formateret de 300 gb til tv'et.

Er du sikker på, at du ikke kan omgå det, så tv'et kun formaterer den ene partition? Eksempelvis ved at gå til medieafspilning, vælge den partition, du skal bruge og herefter gå til optagelser, hvor den fortæller dig, du skal formatere? Bare en idé... Det virkede i hvert fald på min.

Jeg synes 2-300 gb er nok til optagelse, simpelthen fordi man ikke kan organisere filerne ordenligt, og så er det heller ikke sjovt at gemme alting, hvis det tager for lang tid at finde det man skal bruge. Jeg har dog ingen erfaring med Panasonic PVR.
Af paten
Mysen skrev:Det er en skam, at det driller. På mit Samsung tv kunne jeg vælge hvilken del, jeg ønskede at formatere til tv'ets filsystem.

Jeg lavede en 300 gb partition og en 700 gb partition i NTFS og så har jeg herefter formateret de 300 gb til tv'et.

Er du sikker på, at du ikke kan omgå det, så tv'et kun formaterer den ene partition? Eksempelvis ved at gå til medieafspilning, vælge den partition, du skal bruge og herefter gå til optagelser, hvor den fortæller dig, du skal formatere? Bare en idé... Det virkede i hvert fald på min.

Jeg synes 2-300 gb er nok til optagelse, simpelthen fordi man ikke kan organisere filerne ordenligt, og så er det heller ikke sjovt at gemme alting, hvis det tager for lang tid at finde det man skal bruge. Jeg har dog ingen erfaring med Panasonic PVR.
Det virker desværre heller ikke..

er der andre der har fundet en løsning på dette problem?