Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer
jeg vil bare lige en erfaring med jer. For nylig har jeg anskaffet en Onkyo TX-NR809 receiver. Denne har indbygget ethernet kort, som betyder at den koble direkte op på en stribe netværkstjeneste som Napster, vTuner, lastfm og ny også Spotify. Jeg har koblet op mod Spotify og jeg må sige, jeg er vildt imponeret over lydkvaliteten. I forhold til at streame musikken til en PC og derfra forbinde PC'en til lægget med et phono kabel (jeg har ikke hdmi på min pc) er der klasseforskel.
Lydkvalitet overgår langt at rippe CD til PC og så forbinde med phono kabel til receiveren. Hvis jeg skal have samme lydkvalitet med mine egne cd'er skal jeg streame til receiveren via DNLA.
Eneste ulempe er, at der skal bruges et spotify premium abonnement til 99 kr./Måned.
Af Supergris
Lydkvaliteten er IKKE bedre. Det kommer jo bare an på hvordan, du overfører musikken til din forstærker.
Hvis det er analogt kræver det et godt lydkort, hvis det er digitalt, er der ingen forskel...
Af torbenan
hej Supergris
Måske kan en tilsvarende lydkvalitet opnås på andre måder, men jeg kan blot konstatere med den Lenovo, jeg har til rådighed er det ikke muligt.
I øvrigt er det rart jeg ikke skal have en PC køren for at høre musik.
Brugeravatar
Af hans123
Lydkort i mange pc er tit af mindre god kvallitet .

Så derfor opleves tit dårligere lyd den vej, især når der snakkes om analog ud.

Hører nu selv meget Spotify, men via Sonos.

Og lyd kvaliteten syntes rigtig god i mine øre