Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beaviz
Er der nogen der ved hvor der hænger et Samsung PS51D535 plasma i Københavnsområdet?

Umiddelbart ligner det jo et TV, hvor man får helt utrolig meget for pengene. Men jeg vil gerne lige se det an, inden jeg smider penge efter det.

Jeg vil også gerne høre, hvis der er nogen der har erfaringer med dette TV.
Af grauen
Jeg kobler mig lige på her :)

Var egentlig indstillet på at købe et Panasonic 42" g30, men så, så jeg denne Samsung og tænkte ligesom ovenstående, om der er nogle der har nogle erfaringer med disse skærme?
Af Beaviz
Helt OK! :)

Alternativt så kunne det være interessant bare at se et plasma fra Samsungs 5-serie.
Af Andras
Jeg så et i Fona i Frederiksberg Centret. Det så ud til at spille rigtig godt. De har også d7005 stående. Så der er muligt at sammenligne.
Af Andras
Jeg så et i Fona i Frederiksberg Centret. Det så ud til at spille rigtig godt. De har også d7005 stående. Så der er muligt at sammenligne.
Af Beaviz
Super! Tusind tak!

Så må jeg slå et smut forbi Frederiksberg! :)
Brugeravatar
Af denizone
Når det er blevet sammenlignet, kommer du så ikke med en kort opsumeringen. Står også mellem G30'ern og denne nemlig :)
Af Beaviz
Det skal jeg nok.

Det bliver desværre ikke før lørdag den 19/11, jeg får tid til at aflægge dem et besøg. :(
Af grauen
Jeg har i dag været inde i Fona i Odense. Og der havde de desværre ikke d. 535'eren. Men jeg fik en lang god snak med en rimelig kompetent sælger, der ville fraråde mig at købe et Samsung plasma, da deres erfaringer i butikken med et d7005 var at det rigtig let får burn In skader, som en billig Panasonic plasma ved siden af ikke havde fået trods de nogenlunde samme betingelser. Derudover havde det d7005 ikke en "ægte" 100 hz processor, hvilket gjorde at billederne slet ikke var så skarpe som på en neoplasma( g30). Derfor formoder jeg ikke, at d535'eren er ligeså meget value for money som g30'eren!

Det er selvfølgelig svært at give en helt konkret sammenligning. Men jeg er nu ret overbevist om at mit
Valg falder på g30'eren!!
Af Andras
Jeg gav urigtige oplysninger. Undskyld. Det de havde i Fona Frederiksberg var d555. Jeg ringede der ned for ikke at sende nogen forgæves derhen.
Af Beaviz
Okay. Jeg vil nu alligevel prøve, om jeg kan finde et og se billedet IRL. Et G30 i samme størrelse koster jo næsten det dobbelte.

Andras -> Tak for updaten. Jeg tror dog ikke det ligger så langt fra et 555. Det er trods alt samme serie, selvom 535'eren mangler 3D-delen.
Af Beaviz
Jeg faldt over denne svenske tråd, hvor flere brugere er ret begejstrede over TVet:
http://www.sweclockers.com/forum/101-sk ... -50pv350n/

Dog lader det til, at buzz er rimelig hørbart og det velkendte problem med Samsung plasma, at lysstyrken hopper op og ned i bestemte scenarier ("brightness pops").
Af Beaviz
Jeg fandt en 555'er i Fona i Ballerupcenteret. Umiddelbart synes jeg ikke at buzz var slemt på det, men det var svært at forholde sig til i en stor butik, selvom jeg lagde hovedet helt ned til bagsiden. Det stod lige ved siden af et Panasonic VT30 som buzzede en my højere.

Jeg tror efterhånden at jeg er klar til at lave et sats og se, om sådan et 535 kan tilfredsstille mig. Kommer fra et ældre Panasonic PX80, som jeg i hvert fald håber det kan blive en god afløser for.
Af nikharding
der er ik nogle der har fundet et sted det kan ses i kbh området?

Eller nogle der har yderligere erfaringer/reviews med dette tv?