Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Paddi
Sidder selv med samme overvejelser. er dog kommer frem til at samsung vil være det bedste valg. Det basere jeg udelukkende på samsung design og forholdvis lille vægt
Af T_skaaning
Paddi skrev:Sidder selv med samme overvejelser. er dog kommer frem til at samsung vil være det bedste valg. Det basere jeg udelukkende på samsung design og forholdvis lille vægt
Jeg står også i samme overvejelse. Hælder umiddelbart også mere til samsungs - netop af samme årsager. Hvad jeg imidlertid er bekymret for, er buzzing, som jeg har hørt skulle være et problem på flere eksemplarer af dette tv. Nogle af jer der ved mere om dette? Endnu en ting der taler til jeg panasonics fordel er 24p funktionen, som dette samsung tv mangler.
Af PeterD
Design=Samsung

Billede=Panasonic (specielt ved bluray)

Men den er tæt.

Men en god pris for et kvalitetsmærke som Panasonic..og man ser jo på tvet når det er tændt, derfor skal billedkvaliteten være i orden.

At Samsungen har en lavere vægt, vil jeg ikke sætte som et plus, mere at Panasonic har god sortniveau (i hvertfald på forgængeren X20)

Nogle siger at Panasonic ofte siger "Buzzzzz" når man lægger øret til bagpanelet og andre klager ofte over at kvaliteten på Samsungs tv ikke er den bedste efter et par år (Tv vil ikke tænde, billedet pixellere etc.)

Kigger man hos de fleste salgssteder er det ofte Samsung og LG der er på tilbud. Hvorimod man skal lede lidt længere for at finde et Panasonic på tilbud.

Men ja 24p funktionen hos Pana er vel et plus.

Hvis du køber hos komplett er der sikkert ingen problemer. Køber du hos Elgiganten er du sikker på at komme ud med et Samsung-tv lige meget hvad end du kom for at købe.... :D

PS. Er der ikke 14 dages returret ved netkøb. Så kan du vel aflevere det tilbage hvis kvaliteten ikke lever op til dine krav?
Af T_skaaning
PeterD skrev:Design=Samsung

Billede=Panasonic (specielt ved bluray)

Men den er tæt.

Men en god pris for et kvalitetsmærke som Panasonic..og man ser jo på tvet når det er tændt, derfor skal billedkvaliteten være i orden.

At Samsungen har en lavere vægt, vil jeg ikke sætte som et plus, mere at Panasonic har god sortniveau (i hvertfald på forgængeren X20)

Nogle siger at Panasonic ofte siger "Buzzzzz" når man lægger øret til bagpanelet og andre klager ofte over at kvaliteten på Samsungs tv ikke er den bedste efter et par år (Tv vil ikke tænde, billedet pixellere etc.)

Kigger man hos de fleste salgssteder er det ofte Samsung og LG der er på tilbud. Hvorimod man skal lede lidt længere for at finde et Panasonic på tilbud.

Men ja 24p funktionen hos Pana er vel et plus.

Hvis du køber hos komplett er der sikkert ingen problemer. Køber du hos Elgiganten er du sikker på at komme ud med et Samsung-tv lige meget hvad end du kom for at købe.... :D

PS. Er der ikke 14 dages returret ved netkøb. Så kan du vel aflevere det tilbage hvis kvaliteten ikke lever op til dine krav?
Man skal selv betale fragten for at levere det tilbage.

Jeg er ikke sikker på, om dette panasonic rent faktisk har bedre billedkvalitet.. dels er samsung-tvet nyere, dels hører dette panasonic tv ikke med i deres neoplasma-serie. Problemet er man ikke kan finde nogle anmeldelser på disse to tv.
Af PeterD
Jeps Enig. Neoplasma er bedre...bare se på G20 som er/var en af de bedste lige bortset fra det hedgangne Pioneers skærme....

Samsung og LG spytter nye modeller på markedet, før man har lært de gamle modelnavne så det er ikke så mærkeligt. Nøjagtig som de koreanske bilmodeller også bliver faceliftet/fornyet hvert 3. år...vanvittigt!

Ja, jeg kan heller ikke finde nogle anmeldelser af tvene, men hvis du "føler mere for en sydkoreaner" så er det sådan en du skal "hooke' op med".... ;)

....mener dog at Panasonic's pris er yderst rimelig...
Af Beaviz
Jeg havde også kig på de to modeller, men har i dag bestilt et 46" G30 til 5995,- i stedet for. Der er jeg helt sikker på, at jeg får et godt TV til pengene. Derudover har G30'eren Viera Connect, kan optage til harddisk og har lidt features, som heller ikke er i de billigere modeller.
Af Chefen5
Har haft de samme overvejelser og det endte i går med et Panasonic vt 30 50" selvom jeg faktiske bedst kunne lide samsungs design.

Har læst flere anmeldelser og i sidste ende var det billedkvaliteten der var afgørende!
Af Newmain
Har haft de samme overvejelser og det endte i går med et Panasonic vt 30 50" selvom jeg faktiske bedst kunne lide samsungs design.
nu koster et vt30 desværre en hel del mere.

Så hvis vi skal holde en pris på ca. 5k

Er der så et alternativ til de to tv?
Af Paddi
Spørger nok dumt nu, Men hvad er buzzing og hvad er 24p funktionen? :)
Af T_skaaning
Paddi skrev:Spørger nok dumt nu, Men hvad er buzzing og hvad er 24p funktionen? :)
Buzzing er summen. Plasma-tv summer i al almindelighed pga. højfrekvent støj (larm simpelthen). Men normalt er det altid så lav en summen, at man kun kan høre det i op til 30-50 cm afstand fra TV'et. Det har dog vist sig at være et udbredt problem på nyere plasma-tv, at denne summen er ret høj på flere eksemplarer (altså ikke model-serier, men blot tilfældige eksemplare - der er dog visse modeller, hvor der er flere eksemplarer med høj buzzing)

24p-cinema-funktion bruges i HD/blu-ray afspilning, deraf "1080p 24p afspilning" - termen. Alle film er fra sin produktions oprindelse optaget i 24hz (billeder i sekundet.) For at et alm/ældre TV (dvs Tv uden 24p funktion) så må det nødvendigvis simulere/duplikere ekstra billeder op til 60 hz (som er det minimum antal billeder i sekunder alm/ældre tv kan vise). Med 24p funktionen er det ikke nødvendigt at simulere/duplikere billeder, hvilket giver en mere glat (smooth) gengivelse af afspilningen.

Kort sagt er 24p-funktionen noget man med fordel kan bruge under blu-ray afspilning eller anden høj-opløselig fil-afspilning, som for eksempel HD MKV filer.

Håber svaret var tilstrækkeligt.
Af Paddi
Jeg takker og bukker mange gange for et formiddabelt svar. :)
Af Newmain
Tror jeg vælger at ofre 1000kr ekstra, og så køber jeg noget jeg ved er godt!

Panasonic 46" Plasma Smart TV TX-P46G30Y
fås lige nu på komplett til 5995,-
Af xhofa
Tror jeg vælger at ofre 1000kr ekstra, og så køber jeg noget jeg ved er godt!

Panasonic 46" Plasma Smart TV TX-P46G30Y
fås lige nu på komplett til 5995,-
Har overvejet det samme. Er der egentlig nogen der har billeder af dette TV 100% fra siden? Vil gerne se hvor tykt det egentlig ser ud.