Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Jeg har 2 styk SA1750 højttalere der kører stereo nu med en Onkyo TX-NR609B forstærker, men vil gerne op og køre 5.1 på et tidspunkt med subwoofer, centerhøjttalre og 2 (små) baghøjttalere.

Jeg er i tvivl om hvilke/hvilken kvalitet højttalere jeg skal finde mig for at lyden ikke bliver væsentligt forringet ift. når jeg blot kører med mine to lækre SA1750. Jeg regner med at finde en SA 175 sub på et tidspunkt, men er i tvivl med center- og baghøjttalerne.

Jeg har haft kigget på nogle af System Audio's højttalere (går ud fra at man helst skal have højttalere fra samme mærke?), fx SA Jiffy, SA Saxo 1, SA Talent som små baghøjttalere og SA Mantra AV 10 eller SA 70AV som center.

Er de noget værd? Hvad skal jeg lede efter for at få et helstøbt system hvor der ikke er store "flaskehalse" mht. lyden?

Takker!
Af torbenan
Hej
Min opsætning er:
Front SA Aura 1
Center: Sa aura 10
Bag: SA Talent
Sub: SA 175
Forstærker; Onkyo TX-NR809

Hvis jeg skulle vælge forfra, ville jeg nok have taget Aura 1 som baghøjtaler. Der er bare mere fylde i lyden end på talenterne.
Af jensholm
Okay, det er sgu ellers et lækkert anlæg du har fået samlet dig dér, du må sige til hvis du en dag vil sælge noget af det ;)

Hvordan kan man vide hvilke SA højttalere der passer sammen med ens SA1750 rent lydmæssigt?