Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alex B
Hej Flatpanels,

Jeg har måtte oprette mig her på jeres forum, da jeg har arbejdet mig selv fuldstændig ind i en ring vedr. køb at nyt fjernsyn og nu har brug for et skub i den rigtige retning.

Skærmens brug:
Film fra både DVD, Blu-ray og Apple TV.
Spil fra PS3.
Ingen TV via. kabel eller antenne.

Budget:
Maks. 13.000 kr

Størrelse:
Min. 55" men ideelt set 60".

Design:
VIGTIGT at skærmen er elegant og flot.

3D:
Gerne, men under ingen omstændigheder aktiv 3D

Skærme jeg har et godt øje til:
LG 60PK950
+ Størrelsen (stort plus)
+ Billedkvalitet
+ Design (stort plus)
- Buzz (angiveligt)
- Ingen 3D

Philips 55PFL7606
+ Design
+ Passiv 3D
+ 2-player full-screen (stort plus)
- Størrelse
- Sortniveau (angiveligt)

Hvad jeg ikke kan finde ud af er:
Om buzzing på 950 vitterligt støjer som en helikopter der letter, hvilket er det indtryk man får her på siden.
OG...
Om sortniveauet på 7606 er så dårligt, at jeg bliver ked af, at se film på det.

Jeg hører gerne folks tanker og bekymringer og om er der er noget jeg fuldstændig har overset.

På forhånd tak.

Mvh
Alex
Alex B skrev:Skærme jeg har et godt øje til:
LG 60PK950
- Buzz (angiveligt)
tror ikke du finder nogen panasonic? buzz lyde på LG skærmen. og ingen blæsere som kan skabe mislyde , så nok et helt ok valg.
Brugeravatar
Af edinger
Nu skal man jo altid forholde sig kritisk, når en lgowner, udtaler sig flatterende om netop dette mærke... 8)

Uden at kunne svare på, om PK950 lider af buzz, kan jeg dog sige med sikkerhed, at fænomenet ikke alene knytter sig til Panasonics skærme.
Af lgowner
edinger skrev:Nu skal man jo altid forholde sig kritisk, når en lgowner, udtaler sig flatterende om netop dette mærke... 8)
fair!
Af rkc
Jeg ville helt klart vælge samsung ps59d7005,bedre billede og bedre sort end de 2 du selv nævner,

ja sort er super på samsung i netop 59"og 64" og så for du jo også 3d som du ikke vil ha,men hva faen.
Af THM
de to pk950ere jeg har set sagde stort set ikke en lyd.
jeg ville gå efter en lg pz750/950 eller pk950, eller evt nævnte samsung, og glemme passiv 3d i denne omgang. i 60" inden for dette budget er det ganske enkelt her du finder den bedste billedkvalitet.
skal dog nævnes at der er rygter om høj fejlrate på lg og d7005, men man har jo reklamationsret...
Af Alex B
THM skrev: jeg ville gå efter en lg pz750/950 eller pk950, eller evt nævnte samsung, og glemme passiv 3d i denne omgang.
PZ750 er jeg ikke fan af, grundet den blå ramme.

PZ950 eller Samsung 7005 ligner fornuftige valg!
Af Highjack
et skub i den rigtige retning.

prøv at læse kunde-anmeldelser af philips 7606. på amazon.de

der er over 100, de fleste positive.

hilsen en tilfreds philips ejer.
Af Alex B
Nå, jeg endte i en lidt anden boldgade og købte et Samsung UE55D8005.
Brugeravatar
Af edinger
Tillykke med skærmen.

Forhåbentlig har du fået et eksemplar, som ikke lider af (for megen) clouding og lysgennemfald i kanten, så vi som modvægt til al den negative omtale af denne skærm kan få noget positiv feedback.
Af Alex B
Nå, det lykkedes ikke El Giganten at holde hvad de lovede, så da tre dages leveringstid blev til 3-4 uger blev D8005 afbestilt og et PS59D7005 kom i går fra Proshop i stedet.

Jeg er bestemt ikke skuffet. 8)

Meget flottere design, end jeg havde indtryk af fra nettet og fantastisk flot billedkvalitet.

Det omtalte buzzing er blæst helt ud af proportion. TV'et kan slet ikke overdøve blæserne i min Denon forstærker. :D
Af Beaviz
Jeg tror nu ikke at buzzing-problemerne er blæst ud af proportioner. Det er nærmere et problem med, at Samsungs kvalitets er meget svingende. Nogen får et TV som slet ikke buzzer, mens andre får et, som kan høres i hele hytten, selvom modellen er fuldstændig den samme. Men tillykke med dit eksemplar! Det lyder som om, at du har været heldig! ;)
Af rkc
Jeg tror også at det er gjordt til et større problem end det er,

jeg kender flere som har samsung plasma incl. mig selv,
men kun en som har en buzzer,

nogen gange virker det til når man læser herinde at det er over 50% som har buzz, og mange vælger at købe andet, og går glip af den fantastiske billedekvalitet. (B

Jeg tror ikke at det er så mange som det lyder til :)