Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Tommelfingerreglen har været,at man får bedst overall billedkvalitet ved at vælge plasma . Jeg kender retfærdigvis ikke de nævnte modeller, og er som sagt ikke gamer, - men ville personligt tage udgangspunkt i plasmateknologien . .
Af Mysen
Der er endnu ikke nogen, der har spurgt, hvor langt du sidder væk. Det er vigtigt ift. om full-hd har betydning eller ej.
David har skåret de negative ting ved plasma ind til benet her: Fastbrændt fifa-logo, refllektioner i en lys stue, og han baserer, hvad han ville vælge på baggrund af disse.

Hvis det er ting, du let kan undgå (gardiner og varieret brug), så er plasma i denne prisklasse ofte bedre til både film og spil. Jeg kender ikke modellerne her, så jeg kan ikke være konkret, men typisk er input lag lavere på plasma, altså forsinkelse til skærmen, når du bruger din konsol. Derudover er plasmaen med garanti hurtigere, og kan derfor præstere en bedre responstid til hurtige spil, fodbold, aktionscener osv.

Når det er sagt, så er retention/ burn-in ikke uvæsentligt, så dette afhænger af dit forbrug, og om du gider spekulere i det.

Og om du skal bruge lidt mere og vælge U30 i stedet for PW450n, afhænger nok mest af den afstand, du har til tv'et.
Af AndBis
Når der bliver set film og sport, vil det være omkring 2,5-3 meter. og når der bliver spillet vil det være 1,5 meter. Og der kan sagtens lukkes af med gardiner, så lyset spiller ingen rolle.
Af Mysen
Så er den lavere opløsning nok til almindelig tv, mens du godt ville kunne få glæde af nogle af Full-HD spillene til PS3. (De fleste kører med 720p)
Af Mysen
HD-ready bruges BÅDE til 1024x768, 1366x768 og 1920x1080, mens "Full-HD" altid har opløsningen 1080x1920 Det betyder, at det godt kan være en Full-HD skærm, selv om der kun står HD-ready.
Som regel skriver de også HD-Ready 1080p, og det er jo også tilfældet her. U30 er den billigste Full-HD plasmaskærm fra Panasonics 2011 lineup.