Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogle der kan være behjælpelige med lidt info paa dette tv.
Det skal bruges til yousee. Kan det fungere uden boks. er det optage muligheder.. er der smart tv, DLNA etc.
Kan ikke finde noget om det paa nettet.

Nye tv idag har jo et væld af features.
Brugeravatar
Af edinger
Om det er muligt at få tv'et uden den noget aparte højttalerkonstruktion, kunne også være interessant at få at vide.

Hvis man ser bort fra den ublu pris, som i forvejen diskvalificerer B&O i min bog – og nu siger jeg noget kontroversielt – har denne specifikke model også udseendet imod sig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det besvarede jo ingen af trådstarters spørgsmål...

TVet har indbygget DVB-C tuner med MPEG4 og kan bruges til Yousee. Det kræver blot et CA-modul.

Det har ingen "smart"-features, ingen DLNA og kan ikke optage.
Af mbm
saa hvad med at leje film gennem yousee.Kan man det uden yousee boksen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Det kræver smart-TV og en Yousee App for at det kan lade sig gøre. Ingen TV kan leje film via Yousee pr. default da det er en feature ved deres boks.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Tilgængel kan du tilslutte yousee-boksen og styre den via B&Os fjernbetjening og så gemme den boks væk..... og det kan du med alt andet du tilslutter... på den måde kan du få alle features ud af tvet og styre alt med 1 fjernbetjening..... så vælg den boks som opfylder dine krav og tilslut tvet og gem boksen væk så har du et super tv med kanon flot lyd og design..... du kan også styre din blu-ray/dvd afspiller med B&O fjernbetjeningen.....
Af mbm
rhino (DK) skrev:Tilgængel kan du tilslutte yousee-boksen og styre den via B&Os fjernbetjening og så gemme den boks væk..... og det kan du med alt andet du tilslutter... på den måde kan du få alle features ud af tvet og styre alt med 1 fjernbetjening..... så vælg den boks som opfylder dine krav og tilslut tvet og gem boksen væk så har du et super tv med kanon flot lyd og design..... du kan også styre din blu-ray/dvd afspiller med B&O fjernbetjeningen.....
Skilder B&O sig ud her fra andre universal remotes?
Der skal vel stadig noget IR fra afspilleren i skabet ?
Af Peter Schrøder
mbm skrev:Skilder B&O sig ud her fra andre universal remotes?
Der skal vel stadig noget IR fra afspilleren i skabet ?
B&O tv'et kræver også et kablet IR link for at kunne betjene andet end B&O udstyr. På det punkt skiller det sig ikke ud. Og alle funktioner understøttes ikke. På det område er Logitech remotes langt mere fleksible. Men der er ikke megen prestige i at ha' en Harmony liggende på sofabordet...
Af mbm
ok tak for svarene.
Så Beovision 10 er "bare" et helt alm. tv uden nogle features ;)

Findes der et tv med mulighed for yousee filmleje uden boks, optage via ekstern harddisk?
Af Peter Schrøder
mbm skrev:Findes der et tv med mulighed for yousee filmleje uden boks, optage via ekstern harddisk?
Det vil jeg umiddelbart mene at alle nye Smart-TV kan. Men du kan ikke optage en film som du har lejet hos Yousee, kun fra digitale tv kanaler.
Cinema har en app til Samsung Smart tv, hvor du kan se film som du har lejet i Cinema. Jeg har ikke selv prøvet at leje, direkte fra Smart app'en, men jeg har set et par film som jeg har fået med et gavekort. Med gavekort skal filmen første lejes på nettet, hvorefter man logger på Yousee Cinema på tv (med Smart app'en) og ser filmen på tv'et.
Af Snurrerundtlyd
Torben Rasmussen skrev:TVet har indbygget DVB-C tuner med MPEG4 og kan bruges til Yousee. Det kræver blot et CA-modul.
Man kan sagtens bruge DVB-C TV uden CAM til YouSee. Grundpakke, Mellempakke og Fuldpakke er ikke krypteret og kræver derfor ingen CAM samt YouSee smartcard.
Det er kun hvis man tilkøber ekstrakanaler at man har brug for CAM og YouSee kort: http://yousee.dk/Tv/Tv-pakker_og_kanaler.aspx
Men når det så er sagt så har alle nyere TV (Incl. Beovision 10) indbygget CI-interface som man har mulighed for at isætte YouSee CAM + kort. Men han får først brug for det, hvis han abonnerer på ekstrakanaler.

Jeg vil tro at langt størstedelen af YouSees kunder stadig blot holder sig til enten Grund-, Mellem- eller Fuldpakken og derfor ikke anvender CAM og YouSee kort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selvfølgelig har du ret. CA-modulet er kun til folk med eks. tilvalg af HD-pakken, tilvalg som Canal+ eller TV1000, eller hvis man køber kanalerne enkeltvist.