Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i dag Waoo tv og trådløst internet rundt i huset. Ønsket er at kunne samle film og foto på et NAS, til visning direkte på tv uden brug af pc. Derfor ønsker jeg at finde et tv med DLNA. Vil foretrække at det kan ordnes trådløst, men er åben for at trække netkabel.

Har et alm. Sony Home Theater med HDMI udgang og en WII, som skal sluttes til sammen med en Airties HDMI box fra Waoo.

Vi sidder ca. 2,5m fra vores nuværende 32" Prosonic, nok snart skal dø :p

Findes der noget bedre end nedenstående i den prisklasse?

http://www.dustinhome.dk/sony-kdl-40cx5 ... 5010550452
Af Mysen
Fine bud du har. S30 er bedst, mens D5000 har den mest omfattende dlna.
Bemærk dog, at grunden til Fleggaards lave priser er, at det er parallelimporterede modeller, der kan give lidt knas med tuners. Desuden har du ikke den samme garanti med som på et dansk produkt.
Af follmann
Mysen skrev:Fine bud du har. S30 er bedst, mens D5000 har den mest omfattende dlna.
Bemærk dog, at grunden til Fleggaards lave priser er, at det er parallelimporterede modeller, der kan give lidt knas med tuners. Desuden har du ikke den samme garanti med som på et dansk produkt.
DLNA er mest til at tilgå medier fra NAS, selve adgang til internet m.m. er ikke så vigtig. Tuners er jeg ikke så bange for, da jeg bruger Waoo fiber tv. Det er jo leveret via HDMI kabel.
Af Mysen
I så fald er det bare garanti, du mister. Men som sagt, så er Samsung bedst til medieafspilningen, mens S30 dog er bedre generalt. Det betyder, du får det bedste billede med Panasonic, men risikerer at ikke alle filer afspilles problemfrit.

Vær opmærksom på, at den bedste filmkvalitet, du kan afspille over dlna er remuxede MKV filer. ISO, IMG osv. virker ikke..
Af follmann
Mysen skrev:Vær opmærksom på, at den bedste filmkvalitet, du kan afspille over dlna er remuxede MKV filer. ISO, IMG osv. virker ikke..
remuxede MKV?? Har læst en del her på forummet, men ikke stødt på disse to ord.
Af follmann
Mysen skrev:I så fald er det bare garanti, du mister.
Følgende er fra Fleggaards hjemmeside.

Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Så det ser ud til at garanti garanti er på plads.

Og følgende er fra TV beskrivelsen:
TX-P42S30 er udstyret med tunere til antenne-/kabelnetværk (DVB-T, DVB-C) og understøtter også den nye DVB-T2-standard.

Så også et ok her eller?

Skulle jeg vælge at springe fra Waoo, så er D5000 nok dømt ude, da jeg ikke kan se nogen steder om den er dvb-t2 klar. Selm om den har CI+ interface.
Af Mysen
Jo jo. Men med danse produkter er der en EKSTRA garantiservice med. Samsung har bl.a. noget de kalder prestige service, og det betyder, at de laver dit tv på adressen. Er dette ikke muligt, henter de det, og du får lov at låne et tv imens.
Dør et parallelimporteret tv, så må du klare dig selv.

Remux:
Når man ripper en film, så får man en ukomprimeret imagefil, som regel .iso eller .img. Der findes bare ikke noget tv, der kan afspille denne, og man skal derfor "remuxe" flere filer ind i en filcontainer. Dvs. man bruger en .mkv-fil, da den understøtter det meste, og så remuxer man billede, lyd og undertekster i. Ofte er disse filer komprimerede, hvis man "finder" dem på nettet.

Jeg nævnte det bare, for at minde dig om, at du skal mere end blot rippe dine film over til din nas, før du kan afspille dem med et tv ;)