Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

jeg er ved at købe et philips tv, men kommer noget i tvivl vedr model 7606 og 7696, på papiret er 7696 umiddelbart et lidt bedre tv, den har 600 hz hvor den andre har 400 hz, ellers kan jeg ikke se nogen forskel.

Den ene handles bla ved el-giganten, hvorimod 7696 kun handles ved Expert !

Hvad er forskellen og hvilket tv er det bedste, eller er det bare til ren forvirring og i sidste ende identiske tv ?
Af BrianH
Det er specialudgaver Expert, Computercity, Elgiganten, m.m. får lavet for at kunne tage specialpris for næsten samme tv, og for at have deres eget modelnummer der forhindrer kunden i finde tilsvarende model andet sted og påberåbe sig f.eks. Elgigantens prisgaranti
Af heik1
Tænkte det nok, det er sgu smart, men for forbrugere ugennemsigtigt, hvilket sikkert også er hensigten !
Af BrianH
heik1 skrev:Tænkte det nok, det er sgu smart, men for forbrugere ugennemsigtigt, hvilket sikkert også er hensigten !
Ja, sådan er det. Men det skal siges at der ER forskel på specialmodellerne. Jeg kender ikke dem du nævner, men på andre jeg har set, har det ikke været det store.
Af jydenersej
Hvis man er i tvivl om hvilken forskel der er på div. Philips skærme kan man bare gå ind på philips.dk og der kan man sammenligne samtlige skærme og 3 stk ad gangen, der kan sættes flueben, så der kun bliver vist væsentlige forskelle.

Hvis man sammenligner 7606 & 7696 ses der også forskel på udgangsefekten 2x12W vs. 2x14W + 2 par 3D vs. 4 par 3D briller i medfølgende tilbehør
Af heik1
Ja det har jeg prøvet, men forskellen er ikke ret stor som jeg ser det, prisforskellen er ca 1,800 kr. så jeg ved ikke lige om det kan betale sig !!!
Den væsentligste forskel jeg kan se er at den ene har 400 hz, den anden 600 hz, har det nogen betydning ?

Den ene har Perfekt Natural Motion, den anden har HD natural motion,
hvad er forskellen ? har det betydning ?