Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Vi har for få dage siden købt et Samsung UD-D7005 i HIFI-Klubben, og indtil videre er fruen og jeg meget tilfredse.

Jeg har selv nørdet med nogle af de for os nye features, og jeg glæder mig til at vi får helt styr på alle funktionerne.

Eet af "købsargumenterne" overfor fruen var, at vi kunne droppe vores nuværende HDD-optager, da Samsung-tv´et kan optage direkte på en ekstern USB-HD. Så stor var min undren, da dette ikke virkede... :((

Vi modtager vores tv-signal via parabol (Viasat), og fra parabol-boksen går der et antennekabel direkte over i tv´et. Desuden er der et scartstik fra boksen til tv´et, og billedet står da også ganske flot.

Men når jeg sætter en Seagate 250gb ekstern usb-hd i een af portene bag på tv´et, sker dette:

Tv´et har accepteret min Seagate HD og den er både formateret og kontrolleret for både fejl og ydelse, og er erklæret ok, og den skriver at HD er klar til timeshift og optagelse.

Men jeg kan ikke optage fra nogen kanaler... Når jeg trykker på rec. skriver den at: Timeshift eller optagefunktionen tilbydes kun af digitale kanaler

Så hvad gør jeg galt ? Viasat via parabol er jo digital signal, så hvorfor vil den ikke aktivere optagefunktionen, eller godkende timeshift, som jeg jo liiige skulle blære mig med overfor fruen ?

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd mange tak :)
Af kskruger
Du kan kun optage fra tv'et egne digitale tv tuner (DVB C,T,S), ikke fra eksterne bokse. Dette glæder for alle tv mærker, som har denne optage funktion. Så du skal derfor stadige bruge din harddisk optager.

Hvis du havde haft Canal Digital kunne du ha brugt tv's egen satellit modtager (DVB-S) og helt slippe for boksen. Men det virker vist ikke sammen med viasat, da de benytter et andet system.

Nu skriver du, at du bruger scart stik til tv'et, dette giver et langt dårlige billede, end hvis du brugte en boks, som kunne bruge HDMI. f.eks har Viasat denne (Pace TDS 865 NV) både indbygget harddisk og HDMI udgang.

http://www.viasat.dk/hardware/plushd-tv-box
Af Jodde
kskruger -> Tak for svaret. Så giver det jo pludselig ret god mening, at jeg ikke kan få det til at virke ;)

Mht. brug af HDMI, ville jeg meget gerne benytte denne mulighed. Men desværre er vores receiver af ældre dato (Nokia 9802S), og den har ikke HDMI udgang. Kun scart.

Men den boks du linker til ser godt nok lækker ud :) Og så ville vi få de muligheder for at optage og sætte på pause, som vi ikke har nu. Så tror jeg går efter sådan een, eller en lignende.

Men kan se den koster ca. 3000,- hvis man ikke opgraderer og køber den hos Viasat, som en del af deres store pakker. Bummer... Som nævnt er vi allerede kunde, men har ikke den store pakke, og det skal vi heller ikke have.

Kan jeg finde en tilsvarende biks på f.eks. DBA (der findes flere PACE bokse med HD som hedder noget andet end den du linker til. Formentlig fordi det er ældre modeller), og bruge den med vores Viasat-kort ?

For så tror jeg at det bliver løsningen. Og jeg skal nok se efter en brugt boks med HDMI udgang :-)
Af Pyndk
Jeg er rimelig sikker på min moster ligger inde med en boks fra viasat med HDD, hun kom til at købe fordi sælgeren lød sød :p

De har så ikke engang Viasat :o

Hvis det var noget kan jeg høre hende om det. og evt. hvad hun vil have for den..
Af Jodde
Pyndk -> Lyder meget interessant :)

Du må gerne høre hende om hun evt. gerne vil sælge, og hvad hun i så fald skal have for den. Også gerne hvilken model det er, for vil gerne have een med HDMI denne gang :)

På forhånd tak !
Af Pyndk
Hun vil sælge det sagde hun nemlig fredag..

Finder ud af en pris og vender tilbage, bliver nok imorgen.
Af Pyndk
Har lige snakket med hende. Det er ifølge de papirer hun har på den en pace 460 PVR og det er en gammel model uden HDMI, så den er ikke særlig interessant for dig.
Af Jodde
Pyndk -> Ok, jeg prøver om jeg kan finde een et andet sted ;)

Men tak for din tid & hjælp ! :)