Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

denizone skrev:Hej

Hvis det lykkedes at finde et KURO model 5080 hvordan sammenlignes billedkvaliteten med f.eks. VT30 eller G30 fra Panasonic?
Det kommer an på hvem du spørg, folk er meget delte om Pioneer Kuro stadige giver det bedste billede, eller om du får et bedre tv i et VT30. Svaret er derfor ikke lige til. Personligt ville jeg dog gå efter et VT30, fordi det har alt hvad du forventer af et tv fra 2011. Det kan man jo ikke ligefrem sige at et Kuro tv har.
Af pipper
Helt klart.

Køb nyt.

Ingen tvivl om at kuro var/er et godt tv, men det mangler altså de nye ting der er i dagens paneler.
Af PhDream
Personligt ville jeg vælge Kuro. Den er stadig ikke blevet matchet i billedkvalitet.

Det, Kuroen mangler ift. nutidens tv, kan du købe i form af eksterne bokse + evt. en Harmony fjernbetjening, som styrer det hele.

Ja, det er mere praktisk at have et tv, der kan det hele, men ærlig talt, så kan de ikke det hele. Der vil altid findes et format eller en funktion, som en ekstern boks kan klare bedre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Køb et nyt VT30. Det er dumt at undvære garantien når du alligevel skal skifte og VT30 performer godt. Forstå mig ret: jeg vil ikke bytte mit LX5090 med et VT30, men jeg har jo også haft mit i længere tid og ved hvordan det er blevet behandlet. Et brugt LX5090 bør dog være markant billigere end et 50" VT30, så hvis du alligevel har en ekstern boks, en universalfjernbetjening og gerne vil spare nogle tusinde kroner, så kan der være fornuft i at gå efter billedkvaliteten alene.
Af kskruger
Kuro og VT30, det man skal være opmærksom på, er at de performer ret forskelligt. VT30 har den bedste skarphed og et mere glansfuld billede, mens Kuro har et blødt og mere mat billede. Så må man selv vælge hvad man er til, men forskellen er tydelig at se.
Brugeravatar
Af denizone
Takker - jeg tænkte nok at svarene ville lande noglelunde til fordel for et nyt.

Funktionalitetsmæssigt ligger Kuro de 3 år tilbage, og jeg kan se at den model jeg faldt over mangler en MPEG4 tuner, så der skulle en ekstra boks til under alle omstændigheder, hvilket skæmmer.

Jeg har kunne læse mig til at Kuros teknologi skulle være implementeret i Sharps nyere modeller, men opnås samme dybde i de mørke farver? Det er ikke meget der er at finde om f.eks. Sharps fladskærme, desværre, og de modeller der findes noget om ligger prismæssigt over Panasonics.
Af lennon
Mig bekendt laver Sharp ikke plasma TV,- og Pioneers LCD patenter er vist ikke noget at prale af . Panasonic købte også noget Pioneer know-how, men der er noget med at strengere miljøkrav (el-forbrug) ikke harmonerer med den ekseptionelle Kuro sort . .
Af ThomasHD
PhDream skrev:Personligt ville jeg vælge Kuro. Den er stadig ikke blevet matchet i billedkvalitet.

Det, Kuroen mangler ift. nutidens tv, kan du købe i form af eksterne bokse + evt. en Harmony fjernbetjening, som styrer det hele.

Ja, det er mere praktisk at have et tv, der kan det hele, men ærlig talt, så kan de ikke det hele. Der vil altid findes et format eller en funktion, som en ekstern boks kan klare bedre.
Jeg er helt enig. Kuro all the way ;-) Og ja, man kan ikke inkludere ALT i et tv + ting fornyes

kskruger skrev:Kuro og VT30, det man skal være opmærksom på, er at de performer ret forskelligt. VT30 har den bedste skarphed og et mere glansfuld billede, mens Kuro har et blødt og mere mat billede. Så må man selv vælge hvad man er til, men forskellen er tydelig at se.
det svar har jeg snart set nogle gange
det kan du også få på en kuro

problemet er bare, så har du ikke indstillet dit tv til at vise et korrekt billede

bedste skarphed
min kuro har skarphed NUL

havde også taget en kuro
hvis vi snakker om den nye vt50 så havde jeg taget den frem for en kuro

ud fra hvad man læser har pan nemlig lavet en del forbedringer
på vt50 og et design som sidder i skabet
Af kskruger
Hvorfor genåbne en 3 mdr. gl. måske køb tråd.