Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasNaesager
Jeg har ovenstående TV. Det er efterhånden begyndt at blive for småt synes jeg. Så ville gerne op i noget større.

Har i en ide om hvilket prisleje man kunne forvente ved salg af det gamle?
Af DavidHimself
Den næste almindelig størrelse (på tværs af mærke) hedder 60", men regner med at du gerne vil have noget der er noget større end det... så kunne den hedde omkring 64" og der hedder prisen omkring 20.000 og op! :)

Alternativt kunne du tænke om ikke en projektor og et 100" lærred var der rigtige ;)
Af AndreasNaesager
DavidHimself skrev:Den næste almindelig størrelse (på tværs af mærke) hedder 60", men regner med at du gerne vil have noget der er noget større end det... så kunne den hedde omkring 64" og der hedder prisen omkring 20.000 og op! :)

Alternativt kunne du tænke om ikke en projektor og et 100" lærred var der rigtige ;)
Hej DavidHimself,

Tak for svaret. Men det var nu egentligt hvilken brugtpris jeg kunne forvente :D

Jeg overvejer noget i 65" størrelsen, eller alternativt en 1080p projekter. De er efterhånden kommet ned i en fornuftig fysisk størrelse.
Af Rommel
Man skal også altid have et større tv :D
Af mbm
afhænging af mange ting...
Men umiddelbart vil jeg godt smide 5000-6000 kr efter det.
Af StoreSol
På DBA ser det ud til at du kan hive 8000-9000 hjem på sådan en model.
Af kskruger
Jeg fik 4500,- for mit Samsung 50B850 incl. 4 års forsikring og det holdt hårdt, så 8-9000,- er nok i overkanten.
Af PhDream
8000 kr. er for højt, når man kan få PS59D555 for kun 2000 kr. mere. Dét tv er på mange måder bedre end B855: meget mindre buzz, mindre retention, bedre sort, har 3D, lavere input lag, hurtigere fosfor, kan afspille flere formater via usb, har 1" mere skærmareal, fylder mindre, vejer mindre.

Ja, D555 har også sine problemer, men det er intet ift. B855'erens problemer, samt at B855 er to år gammelt og D555 er helt nyt. Samsungs plasma er endvidere blevet betydeligt bedre i løbet af de to år.

Jeg vil sige at en realistisk pris for B855 er 5000 kr., max. 6000 kr.
Af Mysen
Ifølge de to tests af B855 og D555 er sortniveau betydeligt bedre på den gamle model. Derudover finder Rasmus også D555 temmelig buzzende, men nu kender vi jo Samsung, og så er det jo heller ikke urimeligt at antage, at du har fået en stille model, mens han har fået en larmende.

Jeg vil sige 7-8000 kroner for et 58" tv. Det er muligvis endnu lavere, når den jo kommer uden forsikring.
Af PhDream
Der findes andre (udenlandske) testsites end flatpanels og der får D555 (D550) en noget bedre score og mere ros. :)

Forstår heller ikke at en 51" skulle larme mere end en 59", men som du siger, Mysen, må det være pga. Samsungs velkendte "lotteri".
Af Mysen
Jow jow, jeg har skam set HDtvtest's rosende anmeldelse, men lige præcis sortniveau var jo netop bedst på B855 inden de begyndte med 3D panelerne...

Og buzz er sq lidt svært at gennemsskue, selv om jeg vil give ret i, at det er mere sandsynligt forekommende på en stor model. Mit eget tv er lige begyndt, selv om den har været stort set lydløs i et år nu :(