Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Denne indgår i diverse bruttolønsordninger i øjeblikket. Jeg læser på Samsungs hjemmeside, at den "udmærker sig ved sRGB farvegengivelse" og derfor er den vel bedre end mine skærme indtil nu, som jeg bruger til amatørfoto. Any comments?

Hvor læser jeg, hvilket panel den har? Iflg. artiklen her på flanpanels skal jeg undgå TN, men det fremgår ikke af Samsungs hjemmeside.
Brugeravatar
Af azrael
Som det fremgår af specifikationerne her, så er der tale om en monitor/tv kombination med et TN panel. Ikke overraskende, da den er "3D". En anden "give-away" er, at synsvinklen angives til at være 170/160 grader.

IPS og VA paneler angives typisk til at have en synsvinkel på 178/178 grader.

Hvis du måske lister nogle af de andre skærme fra bruttolønsordningen, som du kunne være interesseret i, så kun man måske komme med en decideret anbefaling. :)
Af KrsCph
Cool - tak for hurtigt og kompetent svar!

For god ordens skyld: Kunne du ikke lige fortælle mig, hvordan du helt præcist ser, at det er TN-panel i linket, du henviser til (faneblad "Specs")

De øvrige monitorer er vist samme TN-panel (at dømme efter betragtningsvinklen): T24A550
Brugeravatar
Af azrael
Der står ikke direkte, at det er et TN panel, men det er meget nemt at regne ud på basis af de angivne specifikationer. 3D og synsvinklen nævnte jeg allerede. Hastigheden på 3 ms og opdateringsfrekvensen på 120 Hz er to andre kendetegn. P.t. findes kun TN paneler med disse specifikationer.

Der må da forhåbentligt være andre skærme i den bruttolønsordning end de to Samsung skærme...? :)
Af KrsCph
Nope, desværre. Ikke andre skærmpe i tilbuddet.

Jeg kigger lidt videre efter anbefalinger.... lige nu ser jeg, at MM-Vision fører et vist nok hollandsk mærke, der hedder "Iiyama" (X2472HD 24'' LED Professionel FullHD (VA-Panel)). Måske det er noget.
Brugeravatar
Af azrael
Den skærm fra Iiayama ser da ikke helt tosset ud. Alternativt kunne du jo også kigge på Dell U2412M til samme pris. Der får du endda 120 pixels mere i vertikal retning (1920x1200).

Iiyama er for øvrigt et rimeligt anerkendt mærke helt tilbage fra CRT tiden selvom de er røget lidt i glemmebogen nu om stunder.