Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Jeg har lige købt et Philips 46PFL5605H.

Jeg har ledt med lys og lygte på nettet og i manualen efter hvordan man ændre kanalrækkefølge i den elektroniske programguide (programvejledning)men forgæves.

I manualen står der :

Den elektroniske programguide (EPG) er en
guide, der er tilgængelig for de digitale
kanaler direkte på skærmen. Med EPG kan
du:
 Se en liste over de digitale programmer,
der bliver sendt
 Få vist forestående programmer
 Gruppere programmer efter genre
 Indstille påmindelser ved programstart
 Definere foretrukne EPG-kanaler
Bemærk: EPG er ikke tilgængeligt i alle lande.

Det må jo kunne lade sig gøre når der står at man kan "Definere foretrukne EPG-kanaler"

Er der en venlig sjæl der ved hvordan man gør og som vil lade mig det vide så vil jeg blive superglad. På forhånd tak :)
Senest rettet af make 10 nov 2011, 19:14, rettet i alt 1 gang.
Af -jacob
Den digitale programguide viser kun kanalerne i den rækkefølge som de er installeret på dit TV. Hvis du vil ændre rækkefølgen, skal du ind i menuen og ændre kanalrækkefølgen i digital programindstilling/programsortering, eller hvad det nu hedder på et philips..
Af make
Hej Jacob

Tak for svaret men jeg kan stadig ikke finde nogen steder hvor man kan sortere programmerne på EPG
Af -jacob
Det er fordi det ikke kan lade sig gøre.
Hvis du har installeret DR1 på kanal 1, og DR2 på kanal 2, så bliver de vist på denne måde i din EPG.
hvis du bytter om på rækkefølgen inde i digitale indstillinger, så viser EPG'en dem også i omvendt rækkefølge.
Du skal ind i TV'ets menu (ikke i EPG menuen) derinde hvor du kan lave kanalsøgninger er der også et sted, hvor du kan sortere/ombytte dine programmer.
Af make
Jeg kan ikke finde noget med digitale indstillinger hvor man kan ændre på kanalrækkefølgen eller der hvor man kan søge kanaler. Der er noget der hedder kanalliste men det ændre ikke nogen på EPG at ændre på rækkefølgen her.