Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af roelsgaard
Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg "kun" har et 42", men jeg har overhovedet ikke nogen problemer med blæserstøj.

Lige når skærmen tændes, kan jeg høre at blæserne starter op, men ellers er der INTET.

Derudover....Hold da kæft hvor er det en fed skærm!!!!!!! Den kan kun anbefales..!
Af allo
roelsgaard skrev:Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg "kun" har et 42", men jeg har overhovedet ikke nogen problemer med blæserstøj.

Lige når skærmen tændes, kan jeg høre at blæserne starter op, men ellers er der INTET.

Derudover....Hold da kæft hvor er det en fed skærm!!!!!!! Den kan kun anbefales..!
det er det...- no doubt! - men jeg har bare brændt mig på min...- regnede nu slet ikke med at tv'et skulle repareres 2 gange i løbet af ca.3mdr. - så jeg kigger noget anderledes på det...
Af Nero
Litt info om støy problematikken...

Jeg og 3 andre i hifi klubben pakket opp en VT30 55" for å se om vi kunne lokalisere årsåken til støyen.. det fant vi!

jeg hørte den nøyaktige samme lyden som drev meg til vanvidd når jeg hadde min VT30!

Årsaken er ikke Panelstøy, ikke trafostøy, ingen plasmabuzz av noe slag, og heller ikke vindsus fra viftene er sjenerende!

Hvis du ser VT30 bakfra så er problemet vifte nr.2 fra venstre...

Denne avgir en slags omdreiningsstøy/lagerstøy eller lignende som minner om gresshoppe/sirisse lyd, etter skjermen hadde stått på en stund så gikk skjermen i hvilemodus hvor den senket lysstyrken og viftene gikk tydelig saktere og lyden forsvant, når jeg så trykte en vilkårlig knapp på fjernkontrollen og lystyrken på skjermen steg igjen(dette er forresten på snøbilde) så gikk også viftene fortere og den høyfrekvente sirisse lyden kom igjen!

ingen av de 3 andre viftene lagde noe lyd utenom vindsus som er normalt og heller ikke sjenerende.. Vifte nr. 2 fra venstre sett bakfra er synderen!!!
Hvis skjermen ikke trenger 4 vifter så kanskje denne går ann å sette ut av spill :p
Af Nero
Si endelig ifra hvis noen prøver :p Hehe..
Af ridderen
med de 2 skærme jeg har prøvet, har det ikke været blæser støj og heller ikke plasma buzz støj.

den lyd som har været markeret ved mig er når man tager thx eller biograf, lyden kommer når der en mørk scene hvor der kommer noget lyst. det kan f.eks være hvide undertekster på en mørk scene. det lyder som en kilerem på en bil som skal skiftes.

men tager jeg den samme mørke scene med hvide undertekster og så sætter billedet til dynamisk, så forsvinder hyle tonen.

dvs når jeg tager thx og skuer op for kontrast og lys styrken så går lyden væk.

Det har det gjort ved begge 55 vt30 modeller. som jeg har haft. og ham fyren fra hifi klubben var hjemme hos mig og lytte og han sagde at det ikke var rigtig plasma støj. så det må være 55 modellen som har en fejl. og ikke de andre modeller.
Af heik1
Nu skriver du at det må være 55 modellerne der har en fejl, ikke de andre, samtidig skriver du din er en 55 model ???
Er det en skrivefejl eller hvordan skal det forstås ?
Brugeravatar
Af edinger
heik1 skrev:Nu skriver du at det må være 55 modellerne der har en fejl, ikke de andre, samtidig skriver du din er en 55 model ???
Er det en skrivefejl eller hvordan skal det forstås ?
Det, 'ridderen' skriver, er, at hans 55 tommer skærm ganske vist ikke lider af buzz og blæserstøj, men dog alligevel har den 'fejl', at den under særlige forhold »lyder som en kilerem på en bil, som skal skiftes«.

Altså endnu en fejlbehæftet 55 tommer skærm :)
Af ridderen
#edinger

Rigtig fin formuleret.

Er ikke så god til at formulere mig :)
Af THM
panasonic må se at få rettet disse fejl, så folk med ro i sjælen kan købe dette ellers super fede tv ::l