Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 2homas
Hejsa. Eftersom min gamle Syncmaster 226BW er ved at dø, trænger jeg til en ny skærm.

Den skal bruges primært til gaming, dog arbejder jeg også on/off i Photoshop, men som sagt: gaming er det vigtigste. Min nuværende skærm har en max opløsning på 1680x1050, kunne jeg godt lige tænke mig et nøk opad. Jeg har et budget på max 2500,-

Har selv kigget på hhv. Dell U2412M og BenQ G2420HDBE, men har jeg må nok erkende at jeg ikke er den store kender af skærme, og hvad jeg helt præcist skal lede efter, så derfor vil jeg nu søge inspiration her.

Håber i kan hjælpe mig med at finde den rette skærm. På forhånd tak :)
Af alexander
Er lidt i samme båd så kigger lige med her, jeg har godt nok som krav at det skal være en 120 hz skærm :)
Af Labze
2homas, jeg kan varmt anbefale enten FS2331, eller FS2332 hvis 120hz ikke er nødvendigt.

Personligt foretrækker jeg selv FS2331 på grund af den meget dybe sort, desværre reagere den lidt langsommere end FS2332. Den Dell skærm du selv nævner er også et godt valg.

Jeg kan desværre ikke anbefale nogen 120Hz skærme.
Af alexander
Jeg har selv kigget lidt på Asus' vg236h som jeg faktisk kun har hørt gode ting om. Har netop solgt min 27¨imac. skærmen var fed, men den var næsten for stor, dvs. sort niveauet var forfærdeligt hvis man sad for tæt på pga af betragtningsvinklen, skærmen blev nærmest blå lig. :)
Af Labze
alexander skrev:Jeg har selv kigget lidt på Asus' vg236h som jeg faktisk kun har hørt gode ting om. Har netop solgt min 27¨imac. skærmen var fed, men den var næsten for stor, dvs. sort niveauet var forfærdeligt hvis man sad for tæt på pga af betragtningsvinklen, skærmen blev nærmest blå lig. :)
Du skal nok regne med at det er en nedgradering i billedkvalitet, at gå fra en imac til vg236h. Betragtningsvinklerne og sortkvaliteten bliver heller ikke bedre, nok tværtimod
Af alexander
Ja det er også hvad jeg frygter. Men det var virkeligt et stort problem med den store 27 tommer da, pga betragtningsvinklen, mørke scener virkelig ikke så særligt godt ud.
Af Maestroelite
Nogle siger at 120Hz skærme er helt fantastiske også selv hvis man ikke spiller FPS spil hvor deres store force ellers er.

Jeg overvejer selv den Asus skærm.

Hvilken type spil spiller du mest?
Af Mysen
120hz skærme er ikke helt fantastiske, for de bruger det knap så fantastiske TN-panel. Men opdatateringshastigheden er bedst her, så man må tage et kompromis.

Alexander, du bør altså overveje det kompromis en ekstra gang. Hvis du ikke kunne klare betragtningsvinklen på din iMac, så tror jeg også det er tilfældet på en 23" 120hz skærm.
men om det skal være en af de anbefalede Eizo'er eller den førstnævnte Dell, du så skal kigge på, skal jeg ikke kunne sige, men du kan jo tjekke testsene, hvilken der er hurtigst. Valget på en 120hz skærm skal bare kun komme af, at du pt. døjer mere med bevægelseshåndtering, end du gjorde med betragtningsvinkel på din iMac.
Af mbm
120 hz er fedt... men hvis det ikke er til gaming så er der ingen grund til at købe sådan én
Af 2homas
Jeg spiller mest WoW. Det bliver til lidt FPS spil engang imellem, men det er sjældent.

De Eizo skærme ser ret interessante ud. Afventer dog lidt, og ser om der skulle være andre anbefalinger :)

Edit: Syntes heller ikke lige jeg kan finde nogle danske forhandlere af FS2332?
Af Labze
2homas skrev:Jeg spiller mest WoW. Det bliver til lidt FPS spil engang imellem, men det er sjældent.

De Eizo skærme ser ret interessante ud. Afventer dog lidt, og ser om der skulle være andre anbefalinger :)

Edit: Syntes heller ikke lige jeg kan finde nogle danske forhandlere af FS2332?
i wow er 120hz oftest overflødigt. Som nævnt, hvis du ikke har døjet med store problemer angående bevægelse burde du overveje en skærm med VA eller IPS i stedet for 120hz TN.

Stil dig selv det her spørgsmål; hvad var værst ved iMac skærmen, betragtningsvinklerne, eller bevægelse.

Hvis det er betragtningsvinkler så hold dig væk fra 120hz, er det bevægelse, så vælg en 120hz.
Af 2homas
Tingene bliver vist blandet lidt sammen her. Det var alexander der gik fra en iMac skærm. Jeg selv gik fra 226BW.

Men mht. de spil som jeg nu engang spiller, hvad tror du/i så er det bedste valg?
Af Mysen
Eizo FS2332 eller dell U2312