Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af crt_man
Hej,

Efter skuffende oplevelser med såvel plasma- og LCD skærme fra Panasonic og Samsung vender jeg nu blikket mod Sonys 55" NX720 som prismæssigt næsten svarer til de øvrige jeg har prøvet (C7705, VT30 samt 2 stk. D7005 LED).

Jeg har læst de test der er på nettet af denne skærm og der er anmelderne er ret enige: flot 2D billede med dyb sort, knap så gode betragningsvinkler og elendig 3D (hvilket dog ikke er så vigtigt for mig). Jeg kunne dog godt tænke at høre nogle meninger fra alm. ejere (hvis der er nogen derude). Performer tv'et som anmelderne siger og/eller er der andre ting man bør tage i betragtning?
Senest rettet af crt_man 07 nov 2011, 22:11, rettet i alt 1 gang.
Af Nero
Jeg henger meg på her :) Jeg er også interresert i å høre om erfaringer med sony da jeg også har hatt skuffende opplevelser med panasonic og samsung.. men for min del er også HX modellene interresante O_O
Af pipper
Hvad var det der skuffede dig ved Samsung's LED skærme.

Jeg overvejer at sælge mit Sony HX700 og købe et LED fra Samsung.
Af Nero
Hovedsaklig på grunn av massiv clouding! hva misliker du med din sony?
Af crt_man
Enig. Clouding er så slemt at man tror det er løgn. Har haft 2 stk.
Af lennon
Kogt ned til rå billedkvalitet ( -ikke mindst sortgengivelse/shadowdetails), så fornemmer jeg at PanaVT30 er minimum et niveau over Sony. Men til gengæld ingen buzz og blæserstøj . .
Af Nero
faktisk i følge rasmus så skelner VT30 NESTEN alle detaljer i mørke scener, mens Sharp LE831 skelner ALLE detaljer i mørke områder! så selv i rå bildekvalitet er det ikke ALT som koker ned til VT30 8) Jeg er selv en av de som både hater buzz og clouding og å kjøpe seg nytt tv i 2011 er da vanskelig virker det som :s

Men, er det noen som har erfaringer med NX720 eller HX820? særlig angående clouding!
Af crt_man
Hmm... det virker ikke som om der er mange Sony ejere derude...

Det er svært at vurdere noget som helst i det lokale Sony Center så alt info ang. NX720 og HX820 er velkommen - også i de mindre størrelser.
Af THM
har erfaringer med en nx810 og på den er clouding ikke et problem, selvom man sikkert kan finde lidt hvis man kigger efter det. den benyttede dog dynamisk edge led(dimming feature)...
har desværre ikke erfaring med nx720, men mon ik det er noget i samme stil...
Af DeepzOne
Har netop lige købt mig et NX720 46" i bilka i dag.
Så skal nok teste det alt hvad der overhovedet kan blive testet, i næste løbet af næste uge.
Så kan jeg evt. kan få det returneret, hvis det ikke opfylder kravene.. :)
Af Rex
DeepzOne skrev:Har netop lige købt mig et NX720 46" i bilka i dag.
Så skal nok teste det alt hvad der overhovedet kan blive testet, i næste løbet af næste uge.
Så kan jeg evt. kan få det returneret, hvis det ikke opfylder kravene.. :)
Det vil jeg se meget frem til.

Vil du ikke give nogle førstehåndsindtryk herinde?

Fik du i øvrigt PS3 med for 550,-?

VH - Rex
Af heik1
hvorfor er der ingen af jer der overvejer Philips 7606 eller 7696 mv,
de har overhovedet ingen problem med clouding, passiv 3D hvilket jeg finder meget interessant, samt en del andre futures, jeg kan ikke finde noget negativt ved dette tv !!! overvejer faktisk at købe det i 55" næste uge, prisen er enddog mere attraktiv end de fleste andre !

Den får meget gode anmeldelser i udlandet, knap så gode her på siden, men vi kan jo ikke være enige om alt ;)
Af kskruger
crt_man skrev:Hmm... det virker ikke som om der er mange Sony ejere derude...

Det er svært at vurdere noget som helst i det lokale Sony Center så alt info ang. NX720 og HX820 er velkommen - også i de mindre størrelser.
Her en test af NX723 - den er identisk med NX720
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 301452.htm
Af lennon
heik1 skrev:hvorfor er der ingen af jer der overvejer Philips 7606 eller 7696 mv,
de har overhovedet ingen problem med clouding, passiv 3D hvilket jeg finder meget interessant, samt en del andre futures, jeg kan ikke finde noget negativt ved dette tv !!! overvejer faktisk at købe det i 55" næste uge, prisen er enddog mere attraktiv end de fleste andre !

Den får meget gode anmeldelser i udlandet, knap så gode her på siden, men vi kan jo ikke være enige om alt ;)
Fordi at Philips i fladskærmsalderen har kørt med en billedfilosofi, som ikke er forenligt med korrekt billedgengivelse . Deres nyere TV kan godt tweakes til et ganske anstændigt billede, men det kræver lidt arbejde, - og i hvert fald , at man slukker for ambilight !
Der findes rigtigt nok masser af terstsites på nettet ,men billedentusiaster holder sig til de seriøse som Flatpanels,"HDTVtest.co.uk" og "AVforums.com" . Andre som feks "Tænk" "Cnet" - "Areadvd" - "Whathifi" og de Norske skal tages med et gran salt . . .