Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thisse007
Hej alle sammen :-)

Jeg er ved at prøve at reparere et Samsung LTA400WT-L06 TV. Problemet er at tv'er klikker når man tænder det... og ja da da der sidder en Switch-mode power supply kan det næsten kun være lytterne der sidder ved indsangspændingen til strømforsyngingen. Har skiftet 7 kondensator men tv'et klikker stadigvæk ? Nogen der har erfaring til problemet eller skal jeg virkelig selv til at fejlfinde på lortet. For at fejlfinde på en switch-mode kan ikke altid være helt let
Af Peter Schrøder
thisse007 skrev:Hej alle sammen :-)

Jeg er ved at prøve at reparere et Samsung LTA400WT-L06 TV. Problemet er at tv'er klikker når man tænder det... og ja da da der sidder en Switch-mode power supply kan det næsten kun være lytterne der sidder ved indsangspændingen til strømforsyngingen. Har skiftet 7 kondensator men tv'et klikker stadigvæk ? Nogen der har erfaring til problemet eller skal jeg virkelig selv til at fejlfinde på lortet. For at fejlfinde på en switch-mode kan ikke altid være helt let
Jeg har intet begreb om elektronik og fejlsøgning, så jeg ville nok skifte dem fra en ende af... Der er et par udmærkede instruktionsvideoer på Youtube, og jeg faldt lige over en kommentar til en af videoerne:
"These TV's use switching type power supplies. USE ONLY HIGH QUALITY 105C, LOW-ESR TYPE CAPACITORS!!!! Use something like Panasonic FC series caps such as EEU-FC1E102L to replace 1000uF caps. Low-ESR type caps are important, if you don't use the right caps...you WILL be doing this again."
Det synes umiddelbart at være et godt råd.