06 nov 2011, 01:00
Nu kan du også lære noget om pli og dannelse (I know, det er nok for sent): når du er uenig med nogen, siger/skriver du ikke "vrøvl" eller "dit engelsk er ikke godt nok". Du nedgør bare dig selv ved at give udtryk for din ringe forstand og du bringer en ellers sober diskussion ned på hulemands-niveau. 1. Du ved intet om mit engelsk. 2. Bare fordi du ikke har evner til at forstå hvad jeg skriver, er ikke ensbetydende med, at det er vrøvl.
Hvis du fortsætter sådan, vil ingen gide snakke/diskutere med dig. Du skal i stedet argumentere - eller i dit tilfælde - i det mindste prøve.
MigSelv skrev:Når du nu er så arrogant, har jeg for din skyld klikket på linket, hvor man uddyber udtrykket for "English-language learners". Du må være en af dem, siden du har misforstået udtrykket. Der står: "higher in price and of better quality than most others". De giver også et eksempel: "He designs clothes that are available only at high-end [=upscale] boutiques and department stores".PhDream skrev:Man kan sige, at tv'et er high-end indenfor Samsungs egen produktion, men det er IKKE high-end overordnet set. Den rigtige definition i dette tilfælde vil være top-of-the-line, dvs. det bedste Samsung kan producere. Ved ikke om vi har et lignende udtryk på dansk.Vrøvl. Hvis Kia laver verdens bedste bil, vil det uanset pris eller anseelse, være high end. High end bruges jo netop om produkter, der ikke overgås af andet ( eller som er fuld på højde med andre high end produkter ).
Du kan ikke blive ved med at bruge de 15.000 som argument for en høj pris. Alle tv bliver prissat for højt i starten. Derefter kommer prisen ned på et realistisk niveau. Tv'et koster lidt over 8000 kr. nu og sådan er det. Det er ikke en high-end pris.
Et kendetegn for rigtige high-end produkter er, at de holder prisen længe. Eksempler: Pioneers Kuro (billedkvalitet, som endnu ikke er overgået, pris - selv i dag,) div. Apple produkter (som kan diskuteres, men generelt har Apples produkter været trendsættende, holder prisen, og har en ret høj gensalgsværdi), B&O (ja, pga. prisen og igen - gensalgsværdien).
Et eksempel: Kia kan i morgen lave verdens bedste bil, men vil aldrig være et high-end bilmærke pga. deres lave priser og dertilhørende image. Det samme kan siges om Samsung.
Bare for at være på den sikre side: har selv et Samsung plasma, og har haft flere Samsung tv + andre produkter i huset, bl.a. et 58B855 (som var deres bedste plasma nogensinde, altså top-of-the-line, men aldrig high-end) . Har altså intet imod Samsung, men har nok erfaring til at kunne udtale mig om deres produkter.
Nu kan du også lære noget om pli og dannelse (I know, det er nok for sent): når du er uenig med nogen, siger/skriver du ikke "vrøvl" eller "dit engelsk er ikke godt nok". Du nedgør bare dig selv ved at give udtryk for din ringe forstand og du bringer en ellers sober diskussion ned på hulemands-niveau. 1. Du ved intet om mit engelsk. 2. Bare fordi du ikke har evner til at forstå hvad jeg skriver, er ikke ensbetydende med, at det er vrøvl.
Hvis du fortsætter sådan, vil ingen gide snakke/diskutere med dig. Du skal i stedet argumentere - eller i dit tilfælde - i det mindste prøve.
u d s t y r