Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
MigSelv skrev:
PhDream skrev:Man kan sige, at tv'et er high-end indenfor Samsungs egen produktion, men det er IKKE high-end overordnet set. Den rigtige definition i dette tilfælde vil være top-of-the-line, dvs. det bedste Samsung kan producere. Ved ikke om vi har et lignende udtryk på dansk.

Du kan ikke blive ved med at bruge de 15.000 som argument for en høj pris. Alle tv bliver prissat for højt i starten. Derefter kommer prisen ned på et realistisk niveau. Tv'et koster lidt over 8000 kr. nu og sådan er det. Det er ikke en high-end pris.

Et kendetegn for rigtige high-end produkter er, at de holder prisen længe. Eksempler: Pioneers Kuro (billedkvalitet, som endnu ikke er overgået, pris - selv i dag,) div. Apple produkter (som kan diskuteres, men generelt har Apples produkter været trendsættende, holder prisen, og har en ret høj gensalgsværdi), B&O (ja, pga. prisen og igen - gensalgsværdien).

Et eksempel: Kia kan i morgen lave verdens bedste bil, men vil aldrig være et high-end bilmærke pga. deres lave priser og dertilhørende image. Det samme kan siges om Samsung.

Bare for at være på den sikre side: har selv et Samsung plasma, og har haft flere Samsung tv + andre produkter i huset, bl.a. et 58B855 (som var deres bedste plasma nogensinde, altså top-of-the-line, men aldrig high-end) . Har altså intet imod Samsung, men har nok erfaring til at kunne udtale mig om deres produkter.
Vrøvl. Hvis Kia laver verdens bedste bil, vil det uanset pris eller anseelse, være high end. High end bruges jo netop om produkter, der ikke overgås af andet ( eller som er fuld på højde med andre high end produkter ).
Når du nu er så arrogant, har jeg for din skyld klikket på linket, hvor man uddyber udtrykket for "English-language learners". Du må være en af dem, siden du har misforstået udtrykket. Der står: "higher in price and of better quality than most others". De giver også et eksempel: "He designs clothes that are available only at high-end [=upscale] boutiques and department stores".

Nu kan du også lære noget om pli og dannelse (I know, det er nok for sent): når du er uenig med nogen, siger/skriver du ikke "vrøvl" eller "dit engelsk er ikke godt nok". Du nedgør bare dig selv ved at give udtryk for din ringe forstand og du bringer en ellers sober diskussion ned på hulemands-niveau. 1. Du ved intet om mit engelsk. 2. Bare fordi du ikke har evner til at forstå hvad jeg skriver, er ikke ensbetydende med, at det er vrøvl.
Hvis du fortsætter sådan, vil ingen gide snakke/diskutere med dig. Du skal i stedet argumentere - eller i dit tilfælde - i det mindste prøve.
Brugeravatar
Af MigSelv
PhDream skrev:
MigSelv skrev:
PhDream skrev:Man kan sige, at tv'et er high-end indenfor Samsungs egen produktion, men det er IKKE high-end overordnet set. Den rigtige definition i dette tilfælde vil være top-of-the-line, dvs. det bedste Samsung kan producere. Ved ikke om vi har et lignende udtryk på dansk.

Du kan ikke blive ved med at bruge de 15.000 som argument for en høj pris. Alle tv bliver prissat for højt i starten. Derefter kommer prisen ned på et realistisk niveau. Tv'et koster lidt over 8000 kr. nu og sådan er det. Det er ikke en high-end pris.

Et kendetegn for rigtige high-end produkter er, at de holder prisen længe. Eksempler: Pioneers Kuro (billedkvalitet, som endnu ikke er overgået, pris - selv i dag,) div. Apple produkter (som kan diskuteres, men generelt har Apples produkter været trendsættende, holder prisen, og har en ret høj gensalgsværdi), B&O (ja, pga. prisen og igen - gensalgsværdien).

Et eksempel: Kia kan i morgen lave verdens bedste bil, men vil aldrig være et high-end bilmærke pga. deres lave priser og dertilhørende image. Det samme kan siges om Samsung.

Bare for at være på den sikre side: har selv et Samsung plasma, og har haft flere Samsung tv + andre produkter i huset, bl.a. et 58B855 (som var deres bedste plasma nogensinde, altså top-of-the-line, men aldrig high-end) . Har altså intet imod Samsung, men har nok erfaring til at kunne udtale mig om deres produkter.
Vrøvl. Hvis Kia laver verdens bedste bil, vil det uanset pris eller anseelse, være high end. High end bruges jo netop om produkter, der ikke overgås af andet ( eller som er fuld på højde med andre high end produkter ).
Når du nu er så arrogant, har jeg for din skyld klikket på linket, hvor man uddyber udtrykket for "English-language learners". Du må være en af dem, siden du har misforstået udtrykket. Der står: "higher in price and of better quality than most others". De giver også et eksempel: "He designs clothes that are available only at high-end [=upscale] boutiques and department stores".

Nu kan du også lære noget om pli og dannelse (I know, det er nok for sent): når du er uenig med nogen, siger/skriver du ikke "vrøvl" eller "dit engelsk er ikke godt nok". Du nedgør bare dig selv ved at give udtryk for din ringe forstand. 1. Du ved intet om mit engelsk. 2. Bare fordi du ikke har evner til at forstå hvad jeg skriver, er ikke ensbetydende med, at det er vrøvl.
Hvis du fortsætter sådan, vil ingen gide snakke/diskutere med dig. Du skal i stedet argumentere - eller i dit tilfælde - i det mindste prøve.
Hvorfor ikke blot skrive, at du tager fejl omkring highend?
High end findes i alle variationer, i alle prislag, og hos utallige producenter.
Samsungs tv serie, som diskuteres her, kan sagtens være high end, selv i sammenligning med Pioneers Kuro modeller. High end er som tidligere nævnt, ikke et absolut begreb.
Hvis dit eksempel med Kia, ikke kan beskrives med vrøvl ( og en dertil kort forklaring ), så skal jeg da gerne beklage. Men din beskrivelse af Kia's nye bil, der kommer i morgen ( som vil være verdens bedste ), er jo lige netop definitionen på high end ( og du prøver at sige det modsatte ).
Og nej, jeg kender ikke til dit engelske i helhed, men usually er ikke det samme som altid ( højeste pris ), men derimod som regel højere pris.
Men pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, og derfor er et dyrt produkt ikke nødvendigvis high end ( kun på prisen ).
Hvis du frygter, at jeg ikke forstår dine indlæg, må skylden jo være på din side.
Af T_skaaning

EDIT: overså helt din kommentar om Bose. Ifølge din egen definition, er Bose ikke high-end. Hvorfor? De scorer ikke ret godt i tests og er ikke anerkendt i audiofile kredse.

Det med specs kan du ikke bruge til noget som helst. Alle plasma har 0.001 ms responstid. Er de alle high-end? LED-LCD har højere dynamisk kontrast end det, du skriver. Er de alle high-end? LED-LCD har tyndere/slankere profiler end plasma. Gør det dem til high-end?
Det meste har MigSelv allerede kommenteret på.
Jeg vil kommentere på resten.

For det første. PSd8005 er både top-of-the-line of high end.

Det lyder som om, du definerer high end ud fra mærket og ikke ud fra det specifikke produkt? Aston Martin har netop lavet en billig bil, der svarer til Chevrolet Spark.. Er den Aston Martin vil så high end? Nej.

Hvad angår Bose. Bose producerer igen og igen sound systems der snupper EISA awarden. Bose er knaldhamrende dyrt, men det er igen ikke et parameter for high end, prisen er bare noget der som regel følger med kvaliteten, som er parametret for high end.

Du skal se på specifikationer som helhed. Du kan næppe finde mange andre plasma-tv, der har højere kontrast end psdxx8005. Du siger LCD-LED tv har højere kontrast.. Ja naturligvis.. Det er to forskellige felter. Siger du dermed, der ikke eksisterer high-end plasma?

Men specifikationerne skal jo også leve op til deres udsagn. Derfor skal high end i sidste led dømmes ud fra praksis. Praksis kan i tilfilfældet af TV bedst illustreres ud fra tests/anmeldelser. Igen - læs CNET review.

Se gerne deres video review http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... ontentBody

Hvor han som sagt netop introducerer TV'et som HIGH END. No offence, men jeg tror han ved lidt mere om tv end du og jeg.

Så hvordan kan du være i tvivl om, om dette tv er high end, når en professionel anmelder kalder det high end?
Af Mysen
VT30 har en målbar dybere sort, hvilket giver en højere kontrast end D8005... Du KAN ikke bruge specifikationerne til at underbygge dine påstande om, at Samsung har produceret verdens bedste tv. Kontrasten 25.000.000:1 er målt ud fra højeste lysstyrke ved hvid skærm til laveste ved en en slukket skærm (Den slukker skærmen ved eksempelvis kanalskift). Tænd bare 1 pixel eller skru lysstyrken ned til noget behageligt, så har du en kontrast på omtrent 3000:1, mens VT30 pga den dybere sort er lidt højere. Desuden måles responstid på forskellige måder, og det giver meget mere mening, når en anmelder siger "næsten perfekt opløsning i hurtige scener" eller "fosforslør elimineret", end når en producent skriver 0,001ms. Og så skal du huske at CNET blot er et anmeldersite, hvor det nok er mere retvisende at sammenligne flere sites. Gør man det, finder man, at VT30 er bedre på både HDtvtest.co.uk, Avforums og herinde. D8005 er dog en tæt 2'er, virker det til.

Jeg er til gengæld temmelig enig med både PhDream og MigSelv, selv om det ikke burde være muligt, når I er så uenige.
Hvis Kia laver "Verdens bedste bil" så ER det high-end. Den vil bare aldrig være bygget af de samme materialer som en Rolls Royce Phantom, eller være lige så hurtig som en Veyron, og derfor er det en utopisk hypotese, der kan gøre det svært at forholde sig til, og det er nok også derfor PhDream ikke vil kalde det high-end.
D8005 er top of the line, D7005 er en tæt efterfølger, men de kan efter min mening altså ikke kaldes high-end på bare billedkvalitets-anmeldelser. Mange folk har forskellige parametre, og bare fordi den er glimrende til 3D, vil den næppe tilfredstille én, der er vant til B&O. Det er der flere årsager til, og det er disse årsager, der gør, at billedkvalitet efter min mening ikke kan sidestilles med high-end:

- Det er lavet af plastic. Byggekvalitet er ét parameter, der skal være til stede i et high-end produkt.

- Lyd er en essentiel del af en TV- eller filmoplevelse, og der er intet gjort for at forbedre denne. Det er der næsten heller ikke i Panasonic, men nu snakker vi jo kun om Samsung.

- Kvalitetskontrollen er fraværende. B&O eller Apple ville aldrig være de brands, de er idag, hvis de havde sent adskillige modeller afsted med pixelfejl. Hvis man ønsker at levere high-end, så skal man altså bruge flere penge på at kontrollere de ting, man sender ud.

Ovenstående punkter koster penge, og derfor er jeg enig med PhDream, at high-end koster penge. Det er rigtigt nok, at det kun gælder "som regel", men i tv-afdelingen gæler det efter min mening "altid". De metoder Samsung bruger, til at kunne sælge så billigt som de gør, er altså medvirkende til, at de kun kan levere super fjernsyn med super billedkvalitet, men ikke high-end produkter.
Af T_skaaning
Mysen skrev:VT30 har en målbar dybere sort, hvilket giver en højere kontrast end D8005... Du KAN ikke bruge specifikationerne til at underbygge dine påstande om, at Samsung har produceret verdens bedste tv. Kontrasten 25.000.000:1 er målt ud fra højeste lysstyrke ved hvid skærm til laveste ved en en slukket skærm (Den slukker skærmen ved eksempelvis kanalskift). Tænd bare 1 pixel eller skru lysstyrken ned til noget behageligt, så har du en kontrast på omtrent 3000:1, mens VT30 pga den dybere sort er lidt højere. Desuden måles responstid på forskellige måder, og det giver meget mere mening, når en anmelder siger "næsten perfekt opløsning i hurtige scener" eller "fosforslør elimineret", end når en producent skriver 0,001ms. Og så skal du huske at CNET blot er et anmeldersite, hvor det nok er mere retvisende at sammenligne flere sites. Gør man det, finder man, at VT30 er bedre på både HDtvtest.co.uk, Avforums og herinde. D8005 er dog en tæt 2'er, virker det til.

Jeg er til gengæld temmelig enig med både PhDream og MigSelv, selv om det ikke burde være muligt, når I er så uenige.
Hvis Kia laver "Verdens bedste bil" så ER det high-end. Den vil bare aldrig være bygget af de samme materialer som en Rolls Royce Phantom, eller være lige så hurtig som en Veyron, og derfor er det en utopisk hypotese, der kan gøre det svært at forholde sig til, og det er nok også derfor PhDream ikke vil kalde det high-end.
D8005 er top of the line, D7005 er en tæt efterfølger, men de kan efter min mening altså ikke kaldes high-end på bare billedkvalitets-anmeldelser. Mange folk har forskellige parametre, og bare fordi den er glimrende til 3D, vil den næppe tilfredstille én, der er vant til B&O. Det er der flere årsager til, og det er disse årsager, der gør, at billedkvalitet efter min mening ikke kan sidestilles med high-end:

- Det er lavet af plastic. Byggekvalitet er ét parameter, der skal være til stede i et high-end produkt.

- Lyd er en essentiel del af en TV- eller filmoplevelse, og der er intet gjort for at forbedre denne. Det er der næsten heller ikke i Panasonic, men nu snakker vi jo kun om Samsung.

- Kvalitetskontrollen er fraværende. B&O eller Apple ville aldrig være de brands, de er idag, hvis de havde sent adskillige modeller afsted med pixelfejl. Hvis man ønsker at levere high-end, så skal man altså bruge flere penge på at kontrollere de ting, man sender ud.

Ovenstående punkter koster penge, og derfor er jeg enig med PhDream, at high-end koster penge. Det er rigtigt nok, at det kun gælder "som regel", men i tv-afdelingen gæler det efter min mening "altid". De metoder Samsung bruger, til at kunne sælge så billigt som de gør, er altså medvirkende til, at de kun kan levere super fjernsyn med super billedkvalitet, men ikke high-end produkter.

"Hvis Kia laver "Verdens bedste bil" så ER det high-end. Den vil bare aldrig være bygget af de samme materialer som en Rolls Royce Phantom, eller være lige så hurtig som en Veyron, og derfor er det en utopisk hypotese, der kan gøre det svært at forholde sig til, og det er nok også derfor PhDream ikke vil kalde det high-end."

Ehhh.. Hvis de har lavet verdens bedste bil, så er det vel netop fordi den bl.a. er bygget af bedre materialer og er hurtigere end andre biler O_O.

Hele pointen med denne diskussion er netop at forklare, at Samsung bør indføre en kvalitetskontrol idet de sælger et high end produkt. Altså, det er urimeligt, at der er så mange fejleksemplarer af TV'et når det i fejlløs tilstand er et high-end tv.

Det der med plastik.. Der findes sørme også high-end TV som er bygget af plastik - eksempelvis dette.. Ellers ville der godt nok ikke eksistere særlig mange high-end tv, og det gør der. High-end er bare den øverste katogori for de niveau TV måles på, altså den bedste klasse. Fordi et TV ikke har fancy aluminiumsskinner på siderne, så kan det sgu sagtens være high end alligevel. - Jævnfør: Samsungs LED modeller der har alubelægning er ikke mere high end end deres plasma som ikke har. De er imidlertid begge high-end.
Af PhDream
Mysen skrev:VT30 har en målbar dybere sort, hvilket giver en højere kontrast end D8005... Du KAN ikke bruge specifikationerne til at underbygge dine påstande om, at Samsung har produceret verdens bedste tv. Kontrasten 25.000.000:1 er målt ud fra højeste lysstyrke ved hvid skærm til laveste ved en en slukket skærm (Den slukker skærmen ved eksempelvis kanalskift). Tænd bare 1 pixel eller skru lysstyrken ned til noget behageligt, så har du en kontrast på omtrent 3000:1, mens VT30 pga den dybere sort er lidt højere. Desuden måles responstid på forskellige måder, og det giver meget mere mening, når en anmelder siger "næsten perfekt opløsning i hurtige scener" eller "fosforslør elimineret", end når en producent skriver 0,001ms. Og så skal du huske at CNET blot er et anmeldersite, hvor det nok er mere retvisende at sammenligne flere sites. Gør man det, finder man, at VT30 er bedre på både HDtvtest.co.uk, Avforums og herinde. D8005 er dog en tæt 2'er, virker det til.

Diskussionen burde slutte med Mysens kommentar.

Thumbs up!
Af Mysen
T_skaaning skrev:Ehhh.. Hvis de har lavet verdens bedste bil, så er det vel netop fordi den bl.a. er bygget af bedre materialer og er hurtigere end andre biler O_O.
Det er netop derfor jeg inddrog det som et eksempel: Det er et paradoks
T_skaaning skrev:Hele pointen med denne diskussion er netop at forklare, at Samsung bør indføre en kvalitetskontrol idet de sælger et high end produkt. Altså, det er urimeligt, at der er så mange fejleksemplarer af TV'et når det i fejlløs tilstand er et high-end tv.
Min pointe er bare, at det er en af de ting, der gør det til et 8000 kroners produkt. Havde de haft mere fokus på dette, måtte de hæve prisen.
T_skaaning skrev:- Jævnfør: Samsungs LED modeller der har alubelægning er ikke mere high end end deres plasma som ikke har.
jeg er ikke enig. LED modellen er dyrere, men det er ikke kun derfor. Hvis "high-end" kunne gradbøjes ville LED'en være mere high-end end plasmamodellen, selv om den ikke er lige så god. Den er mere "kræs" med sin aluramme (Selv om det efter min mening ligner billig krom), og den nylige inkludering af tab med en samtidig prisstigning tyder på, at Samsung ønsker at gøre det til et prestige produkt.
Og så bliver vi aldrig enige om definitionen af "High-end". Du mener der er high-end, fordi der er topmodellen; jeg mener der skal mere til.
PhDream skrev:Diskussionen burde slutte med Mysens kommentar.

Thumbs up!
Takker :)
Af T_skaaning
Mysen skrev:
T_skaaning skrev:Ehhh.. Hvis de har lavet verdens bedste bil, så er det vel netop fordi den bl.a. er bygget af bedre materialer og er hurtigere end andre biler O_O.
Det er netop derfor jeg inddrog det som et eksempel: Det er et paradoks
T_skaaning skrev:Hele pointen med denne diskussion er netop at forklare, at Samsung bør indføre en kvalitetskontrol idet de sælger et high end produkt. Altså, det er urimeligt, at der er så mange fejleksemplarer af TV'et når det i fejlløs tilstand er et high-end tv.
Min pointe er bare, at det er en af de ting, der gør det til et 8000 kroners produkt. Havde de haft mere fokus på dette, måtte de hæve prisen.
T_skaaning skrev:- Jævnfør: Samsungs LED modeller der har alubelægning er ikke mere high end end deres plasma som ikke har.
jeg er ikke enig. LED modellen er dyrere, men det er ikke kun derfor. Hvis "high-end" kunne gradbøjes ville LED'en være mere high-end end plasmamodellen, selv om den ikke er lige så god. Den er mere "kræs" med sin aluramme (Selv om det efter min mening ligner billig krom), og den nylige inkludering af tab med en samtidig prisstigning tyder på, at Samsung ønsker at gøre det til et prestige produkt.
Og så bliver vi aldrig enige om definitionen af "High-end". Du mener der er high-end, fordi der er topmodellen; jeg mener der skal mere til.
PhDream skrev:Diskussionen burde slutte med Mysens kommentar.

Thumbs up!
Takker :)
Jeg mener high-end er toppen af poppen :-) Ikke med pris som forudsætning men som relation ;)

Diskussionen her startede ud fra, hvorvidt det var, at gå i små sko at efterse/tjekke dette TV fra fejl og om Samsung er forpligtet til at bytte det, hvis TV'et har fejl fundet ud fra deres egne tests.

Det argumenterede jeg for, at det er det bestemt ikke, i og med det er et high end TV vi taler om - da det er blandt de bedste TV (i dette tilfælde ikke de dyreste, hvilket er hvorfor det er en sweet deal, - High end tv, der er faldet i pris, så det er billigere end andre high end tv.)

Til jer der ikke mener CNETs udnævning af dette TV som det bedste på markedet (udnævnt oktober 2011) er her endnu et professionelt (altså lønnede folk, i modsætning til flatpanels) site, der udnævner pn59d7000 til bedste tv 2011. Foran 55VT30, endda foran den dyrere model 59D8000 som af en eller anden grund ikke klarer sig lige så godt i tests mht responstid, kontrast, sort, osv.

PN59D7000 havde i praksis en kontrast på 6000:1 i denne test - mere end alle andre TV.

http://www.televisioninfo.com/content/S ... Review.htm

Så vi taler om et TV erklæret det bedste TV pt af 2 velrenommerede, professionelle anmeldersites, og alligevel sidder Manu og Mysen tilbage og vil ikke kalde det et high end tv. :b Vi er altså tilsyneladende i den overraskende situation, at et Mid-end eller Low-end TV (Ja hvad vil I kalde det, mysen og manu?) Ligger nummer 1 i test :)
Af StoreSol
Fed diskussion :)

Jeg tror ikke VI/I kan blive enige, og må så blot konkludere at termen High-end bestemt er afhængig af øjnene der ser.

---

Hvis jeg lige skulle smide mine 5 cents, og min personlige holdning omkring det, så er der INGEN af de almindelige tv-producenter der laver High-End modeller, hverken Samsung, LG, Pananosic eller Sony.

Der mangler simpelthen kvalitets-materialer, design detaljer, samlekvalitet og ikke mindst et produkt uden buzzing, blæserstøj, pixelfejl, clouding, bleeding osv. osv. osv.

De laver TOP-modeller (VT30, 8005/7005), men derfra og så til at være high-end, er der langt.

Men jeg er skam helt enig i, at det er alt for dårligt af samsung, at skærmene har disse fejl, om vi kalder det high-end eller top-model, kan sgu være lige meget, alle disse fejl er fandme for dårligt, og køber man en top-model til 10-15000.-, så mener jeg ikke der bør være sådan nogle graverende fejl.

//StoreSol
Af Mysen
Televisioninfo udnævnte Samsungs C8705 til at være et bedre tv end VT25. Den side har jeg for længst vendt ryggen til, for der er bare ingen troværdighed i deres tests.

Forbrugerrådet lønner iøvrigt også deres personale, og så må vi jo gå ud fra at Samsungs LE40C755 er et bedre tv end VT20, C7705 plasma og alle de andre fra den test på taenks hjemmeside?

Tag et kig på flatpanels, avforums ogg hdtvtest, og så har du 3 temmelig troværdige sites. De amerikanske modeller er desuden ofte anderledes end de danske, og din søgen efter tests herovre tyder på et lidt absurt forsvar af din egen skærm, for du mangler simpelthen lidt objektivitet...

Og jeg har aldrig kaldt D7005 for et mid-end eller low-end tv. Det er slet ikke troværdigt at proppe ord i munden på andre. Jeg gav bare udtryk for at en top-model eller en testvinder ikke ensbetydende med high-end. - Jf. definitionen. At du har en anden holdning kan blot gøre os enige i, at vi er uenige. Du styrker ikke din egen troværdighed ved at blive ved med at linke til amerikanske sider og ved at parodere min og andres holdning.

Og så minder jeg lige om, at jeg selv har en Samsung plasmaskærm... Det er ikke fordi, jeg har noget udestående med Samsung
Af Sten
Tror sør'me at denne tråd har fået et andet fokus. Vi må blot erkende, at vi opfatter tingene forskelligt underordnet hvad det hedder. Så kan der vidst ikke koges mere suppe på den. ;)

Jeg har haft omtalte skærm siden begyndelsen af september - købt hos Proshop. Jeg har endnu ikke konstateret pixelfejl og har heller ikke buzzing. Jeg synes derimod at skærmen bliver bedre og bedre som den bliver "kørt til". :)
Af T_skaaning
Sten skrev:Tror sør'me at denne tråd har fået et andet fokus. Vi må blot erkende, at vi opfatter tingene forskelligt underordnet hvad det hedder. Så kan der vidst ikke koges mere suppe på den. ;)

Jeg har haft omtalte skærm siden begyndelsen af september - købt hos Proshop. Jeg har endnu ikke konstateret pixelfejl og har heller ikke buzzing. Jeg synes derimod at skærmen bliver bedre og bedre som den bliver "kørt til". :)
Det er pudsigt, fordi jeg har haft min i et par dage også købt fra proshop.. Synes den buzzer ret meget, men det er måske bare mig? Bliver buzzing mindre med tiden, som skærmen bliver brugt/kørt ind?

og har du i øvrigt tilfældigvis nogen viden om, hvorfor billedet blinker og er grønt, når jeg forbinder min xbox til tvet via component?

Sorry mht at tråden her skifter så meget retning..
Af Sten
Jeg har ladet mig fortælle (læst et utal af steder), at buzzing skulle aftage som tiden går, hvilket naturligvis er en subjektiv tidshorisont. Jeg har dog ikke haft buzzing fra starten. Efterhånden må vi konstatere, at ingen skærme er ens underordnet brand og model. Det er som at købe en lodseddel.

Har sjovt nok netop returneret en helt ny Samsung Blu-ray afspiller, fordi den larmede som en i h...... dertil havde dropout i lyden. Samme afspiller bliver rost til skyerne på alle sites mv. Jeg fik vidst en "nitte"/mandagsmodel. :((

Mht. din xbox udfordring har jeg ingen erfaring desangående.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9