Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg er i markedet efter en ny fladskærm til hovedsagligt photoshop og illustrator. har læst alle anprisningerne af dell´s 2007FP men synes de 3300,- er lige i overkanten, er der skærme med tilsavrende ydelse til 2500,- evt 19". et lille sidespørgsmål dells 2207wfp har ikke samme høje kval. paneler som 2007FP ?. nå men jeg takker for indkomne forslag - som det ser ud nu hælder jeg til dell 2007FP
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du primært arbejder med grafik så vil jeg mene at det er en dårlig prioritering at spare de 700 kr. Du får noget bedre farver med et ordenligt panel såsom S-PVA eller S-IPS. S-IPS vil være at foretrække til dit brug pga. den sideeffekt man får mht. betragtningsvinkler i S-PVA. Dette er også beskrevet i min anmeldelse her på siden.

Du kan også kigge på LG L2000C skærmen, som fås med S-IPS panel. Den er ligeledes anmeldt her på siden.
Af christian.k
jeg har købt en samsung 970p pris 2399,- (slut udsalg) læste i testen at den havde PVA panel og at det skulle være ok eneste problem er foden som efter signede skulle falde sammen med tiden. faldt lidt for designet og så er den 1000,- billigere end dells 2007fp. hvis vi ser bort fra den ekstra tomme på dell'en får jeg så meget mer' for de 1000,-??
Af christian.k
ups kune vist godt præcisere mit spørgsmål - er S-PVA så forskelligt fra PVA eller er det som jeg forstår bare en generation nyere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, konstruktionen af hver enkelt subpixel er lidt forskellig i de to typer, men ikke noget du vil lægge mærke til. Dog har Samsung 970P en ditheringalgoritme, som er temmelig irriterende hvis du arbejder med grafik. Du kan læse mere om denne sag i vores "Panelteknologi"-sektion her i forum.