Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Madslund15
Hej Flatpanels

Jeg leder efter en LED faldskærm, som skal stå inde på mit værelse. Jeg er en dreng på 17 år og bruger primært mit fjernsyn til at se tv på og spille PS3 og mit buget ligger på de ca. 5000-6000,- Jeg har kigget meget inde på flatpanels.dk, men syntes det er svært at finde et fjernsyn som er i min prisklasse og stadig opfylder mine behov, har blandt læst deres anmeldelser af TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen, men priserne er for høje til mit budget.

Jeg kigger primært på LED fjernsyn, da jeg har hørt de er bedre i meget oplyste rum end plasma fjernsyne, og solen skinner altid ind på mit værelse. Kender dog ikke forskellen på LED og plasma og vil derfor ikke udelukke at det skal være LED, men syntes bare generalt at de er pænere og har hørt at de er bedre til gaming.
Jeg har kigget på samsungs UE46D5005 (som lige pt. kan fås i Elgiganten for 4999,-) og Samsung UE40D5005 (til de 4500,-), jeg syntes dog at 46" er lige i overkanten til mit værelse. Har læst inde på jeres hjemmeside at de to tv ikke er gode til at game på da deres responstid er for dårlig. Hvad kan i sige om disse to tv? evt. nogle som selv har et og kan fortælle noget om den? og har i andre idéer til et tv som kunne opfylde mine kriterier (står nedenfor)

Kriterierne er følgende: 37-42", helst LED (pga lyset på mit værelse og har hørt de er bedre til gaming) mit budget ligger på de ca. 5000-6000. Den skal være acceptabel at game PS3 på, hvor input lagget ikke er alt for højt. Derudover skal det selvfølgelig også være acceptabelt at se tv på. Ting som SmartTV og Internet er selvfølgelig en dejlig feature, men kan ikke se, hvad jeg skal bruge det til og er derfor ikke et kriterie (selvom det jo ikke trækker ned at fjernsynet har det). Tv'et må også gerne havde en USB port, men igen heller ikke alt afgørende for min beslutning.
Hvis i finder et tv som i bare mener er det perfekte tv fo mig, men ikke rammer mit budget 100%, må i gerne tage det med i din anbefaling. Så kan jeg selv vurdere om jeg mener det er vær at arbejde den del mere for at få råd til fjernsynet :)
I må meget gerne skrive gode og dårlige ting om de tv som i finder, så jeg også selv kan vurdere, hvilket tv der er det bedste til mig
Jeg håber i kan hjælpe mig med købet af mit første fladskærms tv, så jeg ikke bliver skuffet :)

På forhånd tak
Hilsen Mads
Af mollerfc
Hej !

Hvad med et panasonic G30, det fås næsten ikke bedre til prisen? Ved godt at det er plasma, men det skulle være hammer godt..

Desuden synes jeg du skal kigge lidt på Sony 40ex720, det skulle også være rigtig godt..