Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oliverbj
Hej,

Jeg er på udgik efter et nyt LED tv til maks 5000 kr. Det må gerne indeholde 3D, og jeg er helt klart mest til Samsung, dog synes jeg også at Sony's "nyeste" modeller er lede.

Er der nogle der har nogen gode bud?
Af Ven
Der er sikkert mange der kunne komme med nogle bud, men det ville nok hjælpe hvis du som minimum skrev hvilken størrelse du søger (det kan ikke blive særligt stort med 3d og maks 5000 kr), og hvad du påtænker at anvende TV'et til (alm. tv, film, spil, pc).
Af oliverbj
Ja du har nok ret. Sorry.

Jeg skal primært bruge fjernsynet til at spille Playstation 3 på og se film/tv.

Dog ved jeg ikke om jeg behøver 3D, synes bare det var rart at være fremtidssikret?
Af DavidHimself
Hvis du kan undvære 3D, så er der flere gode bud.
Af de "store skærme" kunne denne: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2731400/ ... ;;;&sort=4 være et godt bud. Den levere en glimrende kvalitet i både spil og film...
Rigtig mange anbefaler LED skærme til spil, og tit handler det om folk der er bange for burn-in. Chancen er dog ikke særlig stort men man skal tænke over det. Samsung D5005 ville være et godt bud og har også relativt lavt input lag. http://www.pricerunner.dk/pl/2-2710149/ ... ;;;&sort=4 40"eren passer på din pris!
Af oliverbj
Eller har i eventuelt andre bud, end de 2 sonyer deroppe?
Af Gadeberg87
Når du alligevel selv har set på et Sony 40ex720 til 5999, så syns jeg at du burde se på et Panasonic 42g30 i stedet for: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... sma-tv.htm
Det er det fjernsyn med det klart bedste billede til prisen. Jeg ved godt det ikke er LED, men plasma, hvilket jeg synes er klart at foretrække. da du får et væsentlig bedre tv, til film, specielt ved afspilning af blu-ray via PS3. Og så er det 42"
Af DavidHimself
Jeg er enig med Gadeberg - nå nu vi er "så langt", oppe i budget, er G30'eren klart noget af det bedste til prisen!
Af Snurrerundtlyd
Hvem er din TV-idbyder? Boxer, Stofa, YouSee, Canal Digital, Viaat eller?
Af oliverbj
DavidHimself skrev:Jeg er enig med Gadeberg - nå nu vi er "så langt", oppe i budget, er G30'eren klart noget af det bedste til prisen!
Jamen er ikke så vild med Plasma. Synes LED er meget mere lækkert og så er det også godt, da det sparer strøm.
Snurrerundtlyd skrev:Hvem er din TV-idbyder? Boxer, Stofa, YouSee, Canal Digital, Viaat eller?
Det er YouSee
Af Ven
DavidHimself skrev:Samsung D5005 ville være et godt bud og har også relativt lavt input lag. ... 40"eren passer på din pris!
46" til 4999 kr i Elgiganten er da også under 5000 kr, og derfor også indenfor budgettet - dog stadig uden 3D.
Af THM
Ven skrev:
DavidHimself skrev:Samsung D5005 ville være et godt bud og har også relativt lavt input lag. ... 40"eren passer på din pris!
46" til 4999 kr i Elgiganten er da også under 5000 kr, og derfor også indenfor budgettet - dog stadig uden 3D.
nok det bedste bud på et led indenfor budgettet. min vurdering.
Af Vinnerskalle
Jeg har læst et sted at Samsung D5005 kun har en 60Hz opdateringsfrekvens - og at dette skulle være et stort problem. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte dette?

PS - jeg er ligesom oliverbj på jagt efter et 40" LED-tv til max 5000 kr. Jeg satser på, at jeg snart falder over det tv, jeg bare MÅ købe. Håber på hjælp herindefra.
Af DavidHimself
Vinnerskalle skrev:Jeg har læst et sted at Samsung D5005 kun har en 60Hz opdateringsfrekvens - og at dette skulle være et stort problem.
Mangel på 100Hz, er normalt ikke et problem i sig selv det da det er en "falsk" funktion, og når signalet er godt (som ved spil og eks) skal det næsten altid slås fra, da det tit ellers ødelægger billeder. Når det så er sagt så er 5005'eren faktisk "100Hz". :)