Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rip
Hej!

Jeg skal bruge et fjernsyn til soveværelset og har derfor tjekket købsanbefalingen herinde på flatpanels.dk ud.

Jeg vil på sigt nok bruge TV'et til lidt konsol spil, men har derudover ikke de store krav til fjernsynet.

Derfor valgte jeg at se nærmere på Philips 32PFL5606H, som kan fås for ca. 3500 kr. Jeg har dog ikke fysisk set hvad det kan præstere, men har set lillebroderen (32PFL5406H),som skulle være magen til, bortset fra at det ikke kan vise Full HD. Her blev jeg meget forbavset over hvor ringe det håndterer panorering og bevægelser.

I nærheden af det fjernsyn stod et LG LK530N som var LANGT bedre til panorering og bevægelser, hvorfor jeg nu tænker at dette da må være et meget bedre køb - eller er der noget jeg overser? http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-32lk530n

Har ikke kunne finde nogen reviews af LG fjernsynet og vil derfor gerne høre om der er nogen som kan bidrage til beslutningsgrundlaget...
Af 2 T ´er Uden H
Nu skal det jo lige siges at LG´ens 100hz truemotion er interpolation med kunstige billede indsætning for at få billede til at køre mere jævnt og flydende, hvor philips´ens 100hz PMR perfect motion rate er 50hz kombineret med backlight scanning der reducere slør i bevæglige ting på billeder.

Så det er 2 forskellige teknikker der er brugt, så hvis de stod liniede op ved siden af hinanden i butikken kan jeg godt forstå det kunne se en smulere mere "WOW" agtigt ud med flowet i LG´ens billede, men spørgsmålet er så om du kan lide den effekt de 100hz interpolation skaber, det er rigtig meget en smagsag, og hvis du siger den skal bruges til konsol spil senere er der vist noget med de 100hz interpolation kan havde negativ effect i forhold til indput lag og digitale artifakter, ret mig hvis jeg tager fejl :)
Rip skrev:Har ikke kunne finde nogen reviews af LG fjernsynet og vil derfor gerne høre om der er nogen som kan bidrage til beslutningsgrundlaget...
bedste råd må være at du benytter 14 dages retur retten og betaler det ekstra en returnerning vil koste, hvis du sender et tv retur.

på den måde kan du prøve begge , se dem i egne omgivelser og vurdere hvordan du selv oplever billed.

man har forskellige syn på billed og når du er nede i 32" klassen, så er der ikke meget idag som kvalifiverer som super perfekt. der er de fleste ok til sove værelset.

så køb på nettet, og send retur hvis du ikke er tilfreds. det er du i din fulde ret til. og find et sted hvor fragt er 0,- , da man ikke får fragt refunderet ved returnering, så fornuftigt er at finde en site, som er lidt dyrere men har 0,- i fragt. det er en fordel når du skal have pengene igen.
Af Rip
Tak for svarene. Jeg endte med LG fjernsynet og det ser ok ud. Eneste anke indtil videre er at billedet er lidt for mørkt. Vi må se om det kan stå distancen.
Af lgowner
Rip skrev:Tak for svarene. Jeg endte med LG fjernsynet og det ser ok ud. Eneste anke indtil videre er at billedet er lidt for mørkt. Vi må se om det kan stå distancen.
husk nu at slå "energy saver" fra .. den spare funktion er altså lidt for meget, og standard aktiveret, og billed bliver simpelthen for mørkt..

så burde det se meget bedre ud når du fjerner den strøm spare del, som ikke giver så meget på 32" alligevel.