Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

har lige tilsluttet mit spritnye Samsung TV til PS3'eren, med HDMI kabel.

Billedet er fint, men lyden består kun af "baggrundslyde" såsom musik og effekter, stemmerne er helt fraværende.

Jeg er overbevist om at HDMI signalet har det fint, min receiver modtager og afspiller alle 5.1 kanaler når jeg sætter den til.

Jeg kan ikke find en eneste menupunkt på TV'et som drejer sig om HDMI audio indstillinger.

Kan nogen hjælpe?
Af AndreasL
Hej:) Kør lydsetup igen :) Den står til surround, men dit tv kan kun forstå 2.1 .. Så derfor afspiller den kun højre og venstre højtaler.. og ikke "front end" som ville være center :)
Af zerty
Mener du på TV'et?

Der kan jeg ikke finde noget i menuerne, blot en sortiment forskellige lydeffekter. Men ikke noget om at mikse surround ned til de 2 kanaler den har. (Den burde vel kunne finde ud af at gøre dette automatisk, ligesom receiveren, der heller ikke har en center tilsluttet?)
Af AndreasL
Nej :) på din PS3, i dens lyd setup:)
Af zerty
Problemet med dén løsning er at man skal ind og pille i et menu på PS3'eren - mens idéen med at lytte til DVD lyden med TV'et er at det skal være nemt - min svigermor skal jo kunne finde ud af at sætte en film på - uden at rode med receiveren.

Ville det sige, at jeg i året 2011 har lige købt et fjernsyn i den dyrere ende, der ikke kan afspille 5.1 kanals lyd fra en HDMI indgang? Hold da op...