Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle har lige brug for lidt hjælp omkring et fjernsyn til min "gamle" mor.
Har set at at man kan få et Samsung LE40D504 til cirka 2700-3000kr.
Er der nogen herinde der har erfaringer med dette fjernsyn?
Jeg synes ikke rigtig jeg kender noget til Samsungs LCD modeller der hedder "D" som modelbetegnelse. Inde på Samsungs hjemmeside står der godt nok det er en ny model, så måske det er derfor.
--> http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=
Hun har i øjeblikket et "28 CRT fjernsyn så det er ikke de helt store krav der sættet til et nyt fjernsyn, så features så som DLNA, Internet, 3D og WIFI er ikke aktuelt.
Det er mere om nogen ved hvordan billedkvaliteten er og lyden. Nu har det jo et lidt dybere mål end fx. de helt tynde med LED bagbelysning, så betyder det også at der er kommet lidt større højtalere i, så lyden er bedre end på LED modellerne?

Alle input omkring det omtalte fjernsyn modtages med kyshånd.
På forhånd tak :)
Af Sjavse
Har lige selv kigget lidt detaljer men kan ikke finde ud af om det der LE40D504 har MEPG4 til når det nye signal kommer til januar?
På Samsungs egen side står der ikke om det har eller ikke, nogen der ved noget om det?
Bilka skriver fx på deres hjemmeside at det har MPEG4 men det står der ikke noget om på Komplett's hjemmeside, hvm skal man tro på?

Nogen der kender sandheden?:)
Af Thunder
C er fra sidste år, D er fra i år. Denne skærm har MPEG 4 tuner med både DVB T/C

Personlig ville jeg selv smide lidt ekstra og få et tv med 100hz (rigtige HZ - ikke 100hz CMR) som kort er samsungs betegnelse for ét 50hz tv
Af Sjavse
Thunder skrev:C er fra sidste år, D er fra i år. Denne skærm har MPEG 4 tuner med både DVB T/C

Personlig ville jeg selv smide lidt ekstra og få et tv med 100hz (rigtige HZ - ikke 100hz CMR) som kort er samsungs betegnelse for ét 50hz tv

Det lyder rigtig godt at der er MPEG4 i.
Hvorfor foretrækker du 100Hz når tv kanaler alligevel kun sender i cirka 50 Hz? Jeg har selv et med de der kunstige 200Hz, og der er det hele slået fra for at få et bedre billed.
Af Thunder
Sjavse skrev: Det lyder rigtig godt at der er MPEG4 i.
Hvorfor foretrækker du 100Hz når tv kanaler alligevel kun sender i cirka 50 Hz? Jeg har selv et med de der kunstige 200Hz, og der er det hele slået fra for at få et bedre billed.
Jeg ser mange blu-rays og hd materiale og dér kan jeg se forskel om det er 50 eller 100.
Af Friholm
@ sjavse

Vi bliver ju nød til at kige på "value for money" og det faktiske behov for dig ( din mor)

LE40D504 til omkring 3000 er et Klasse tv til pengene og dit behov!

Andre skærme i samme prisklass og standard er fx.

Samsung ps43d455 - 2999.- i BILKA
LG 42pt351 - 2999.- i BILKA
Philips 42pfl3606 - Elgiganten 2999.-

Alle disse tv har dvb-t/c mpeg4
Ingen af dem er med dvb-t2 ( hvis du skal kunne se HD-kanaler gennem antennen)
Af THM
kan man ik se hd kanaler gennem dvb-t? jeg har nemlig set dr hd med dvb-t på panasonic c3e
Af StoreSol
Fra d 11 januar er det slut, så skal det være t2, hvis man modtager sit signal via antenne, deriblandt boxer.

Correcte me if im wrong.
Af Sjavse
Lige for at komme med afslutningen på historien.
Det LE40D504 på tilbud til 3000kr. så som sådan okay ud i butikken, men sælgeren var sød og tilbød os et nyt og indpakket LE40D555 til kun 3400kr. så det tog vi med det samme, det var sgu lidt af et kup.
Det står i øjeblikket til 4300kr hos Wupti http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 0D555.html

Så det må siges at være en ret god opgradering i forhold til LE40D504. Både fordi LE40D555 har Samsungs "rigtige" design med glas/plastik og er teknisk bedre.
Og så fik vi en 16GB usb stick til 170kr. som stod til 225kr. i butikken. Så alt i alt et rigtig godt køb :)
Af Rommel
StoreSol skrev:Fra d 11 januar er det slut, så skal det være t2, hvis man modtager sit signal via antenne, deriblandt boxer.

Correcte me if im wrong.
Det er fra 1 april, at man skal have en DVB-T2 tuner i tv'et, hvis man har Boxer, og gerne vil se HD kanaler.

http://www.boxertv.dk/kundeservice/om-b ... mber20111/.

Samsung LE40D504 modelen, er parat til at tage gratis kanalerne fra 11 januar. Da den har mpeg 2 og mpeg 4.
Af Sjavse
Jeg prøver ihærdigt at finde nogen test's eller reviews af LE40D555 på nettet hvor de bedste settings er fundet af andre for optimal billedkvalitet, så jeg har noget at gå efter, men synes ike jeg kan finde nogen.
Har LE40D555 et andet model nummer udenfor Danmark, som så mange andre Samsung modeller?
Af Sjavse
Hov fandt selv ud af det, det hedder LE40D550 udenfor DK: