Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et philips tv der gået i stykker for 4 gang nu og butikken vil ikke give mig penge tilbage, eller ombyt fordi philips mener de har ret til at reparerer den igen. fordi det er ny fejl.
De første 2 gang er det samme der blevet lavet.
3 gang fejlmeldt jeg den for samme fejl som de 2 første gange.
Men de har udskiftet en arden ting. som hjalp kort.
lidt efter gik den i stykker igen. med en ny fejl og nu mener butikken philips har ret til at lave den igen fordi det er en ny fejl.
Er det mig eller kan man ikke blive ved med at reparerer på et tv hvis der bare op står ny fejl må da værre et max antal gange man må reparerer det.
forbrugerstyrelsen siger jeg har ret til at få min penge tilbage men det mener butikken ikke. er jeg lidt rundt på gulvet.
hvad er folks holding og er der nogle som selv arbejde butik med tv.
Af DavidHimself
Loven siger 3 gange med samme fejl - så hvis det er en ny fejl har de faktisk ret til det. PLUS at at fejlen skal konstateres af en teknikker inden de giver pengene igen under alle omstændigheder.

Jeg vil nu mene at butikken burde trække sig her, og så tage "lorten". Evt bare bytte dit tv til et nyt og så tage kampen med Philips selv.
Af Peter Schrøder
Sjovt. Jeg havde samme oplevelse med et Philips produkt. Deres 32" widescreen topmodel (CRT) gik i stykker efter 2,5 år. Den eneste reservedel jegkunne få var "2 håndstag, så jeg kunne bære det ned i containeren".
Det eneste Philips produkt jeg har haft siden, er en hårtrimmer. Og det var også noget lort.
Af Junkwavepete
Phillips er sku gennerelt noget skod mht. TV, arbejder selv i branchen, men min butik sælger heldigvis ikke Phillips...
Af VIF
DavidHimself skrev:Loven siger 3 gange med samme fejl - så hvis det er en ny fejl har de faktisk ret til det.
passer ikke står i købeloven Udgangspunktet er, at sælger kun har et forsøg på at afhjælpe eller ombytte, og at det skal ske inden få uger. Hvis det ikke lykkes, kan du stille krav om at få et afslag i prisen eller at få dine penge tilbage. Der vil dog være en række tilfælde, hvor sælgeren har ret til at bruge længere tid eller flere forsøg på at få varen til at fungere, som den skal.
Af VIF
lyder ikke til folk her det bedst erfaringer med Philips
Af Peter Schrøder
VIF skrev:lyder ikke til folk her det bedst erfaringer med Philips
Jeg elskede Philips i gamle dage. De stod for solide, gennemtænkte produkter man kunne ha' glæde af i mange år. TV, transistorradioer og barbermaskiner virkede bare.
Men så skete der noget. I løbet af kort tid oplevede jeg total sammenbrud af 2 TV og en DVD optager (som ikke virkede fra dag 1). Og, rent ud sagt, aldeles uforskammet behandling fra Philips support. Det sidste kan både være en enkelt medarbejder eller et dekret fra ledelsen.
Som Vølund opdagede på den hårde måde: Det tager lang tid at oparbejde et godt ry men kun et par kiks at ødelægge det. (Og nej, jeg skal heller ALDRIG ha' Vølund igen)
Af DavidHimself
VIF skrev:
DavidHimself skrev:Loven siger 3 gange med samme fejl - så hvis det er en ny fejl har de faktisk ret til det.
passer ikke står i købeloven Udgangspunktet er, at sælger kun har et forsøg på at afhjælpe eller ombytte, og at det skal ske inden få uger. Hvis det ikke lykkes, kan du stille krav om at få et afslag i prisen eller at få dine penge tilbage. Der vil dog være en række tilfælde, hvor sælgeren har ret til at bruge længere tid eller flere forsøg på at få varen til at fungere, som den skal.
VIF du skal stå tidligere op, for at diskutere med en i branchen og læse her: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... hjaelpning og husk at læse det hele. :)
I al den tid jeg har været i branchen er TV (og HiFi osv) altid faldet ind under det der stå som: "Hvis der er tale om teknisk kompliceret produkt, som er vanskeligt at undersøge og reparere".
TV er faktisk ikke særlig kompliceret at have med at gøre for en teknikker, men ikke desto mindre er det i den kategori de falder ind under.

Der faldt en dom, hvor en forhandler/producent fik 3 gange til at afhjælpe en given fejl, OG TV'et (eksempelvis) skal stadig ind 4. gang for at få fejlen konstateret før man kan være heldig at få en bytter!
Af VIF
Der faldt en dom, hvor en forhandler/producent fik kun 2 gange til at lave en fejl. Jeg har snakket med forbrugerstyrelsen og de sige også det er for mange gange nu med 4 gange, også selv om det er en ny fejl.Ja de kan have ret til at lave den flere gange men inde for rimelig tid.