Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop købt et:

http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 01705.aspx

SONY KDL40EX720BN 3D LED
40" Full HD Edge LED
DVB-T/DVB-C MPEG4
4x HDMI + 2x USB
Motionflow XR200 Hz
Optagefunktion
3D + 2D til 3D konvertering
2x 10 W
WiFi Ready + DLNA
Web Browser + Skype
Bravia Internet Video
Hotel Mode
Presence Sensor
Bravia Internet Widgets
S-Force Front Surround 3D
X-Reality billedmotor
Deep Color
Energiforbrug 64 W
Standbyforbrug 0,25 W
Go' Energi mærket

Hvordan sætter jeg henholdsvis trådløs tastatur + mus til - helst fra Apple - så jeg kan surfe på nettet?

Talte med forhandleren i dag, og han mente umiddelbart ikke, at det kunne lade sig gøre.

Nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Christian
Af BrianH
Du køber en billig computer som du tilslutter + trådløst tastatur og mus. Og så sidder du i sofaen og surfer og ser youtube videoer
Af Chrbb
Tak for hurtigt svar Brian.

Så jeg kan næsten forstå på det svar, at forhandler antog rigtigt, og at det derfor ikke er muligt, at surfe alene via trådløs tastatur + mus.

Dvs. jeg skal have fat i en computer og sætte en ledning mellem denne og computeren - og derefter kan jeg surfe på nettet?

Havde håbet at det var muligt uden.
Af BrianH
Nu skal jeg passe på hvad jeg siger, men jeg mener ikke der er browser i tv'et. Det er de færreste der har det og det er de færreste af dem, hvor den virker godt.

Der er nogle tv, hvor man kan surfe på nettet via fjernbetjeningen i stedet for et tastatur, men der fungerer vist ikke godt endnu.

Har ikke hørt om et tv, hvor man kan tilslutte mus og tastatur. Det findes næppe...
Af Chrbb
Der er indbygget web browser i tvét, og prøvede via fjernbetjeningen at surfe på nettet. Det virker meget ringe - og er ikke noget, som jeg vil få brugt.

Derfor håbede jeg, at det kunne fungere med trådløs tastatur + mus :)
Af BrianH
Chrbb skrev: Derfor håbede jeg, at det kunne fungere med trådløs tastatur + mus :)
Det skal du ikke regne med. Et tastatur kræver alt andet lige en software i form af et styresystem (windows, Linux eller ligende), og det har tv'et ikke.

Men en billig pc, eller hvad du nu hr stående at kasserede computere :-)
Af steffenj
Logitech kommer med et tastetur med touchpad på. Den er blevet testet på et kursus jeg var på og den virkede til Philips, Sony og LG.

LTK400 mener jeg den hedder, Er med en nano usb reciver.

Virkede dog bedst på Philips da man fik en lille stjerne frem hvor cursoren var på skærmen.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5355310
Af jones31
Der findes tv som kan bruge trådløse tastatur. Kan panasonic bl.a.

Men du kan jo bruge en smartphone eller tablet og så hente en app med sony remote så kan du styre tv'et med enheden og surfe meget nemmere.
Af BrianH
jones31 skrev:Der findes tv som kan bruge trådløse tastatur. Kan panasonic bl.a.

Men du kan jo bruge en smartphone eller tablet og så hente en app med sony remote så kan du styre tv'et med enheden og surfe meget nemmere.
Kan Panasonic, eller et bestemt Panasonic?
Af jones31
Nej det er ikke alle sammen der kan. Men modellen txp42st32y kan.