Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xhofa
Jeg står og skal flytte ind i en ny lejlighed.

Stuen det nye sted, og noget større end min nuværende, der er 4,20 meter fra den væg fjernsynet skal være, til den væg sofaen skal være oppe i mod.

Har kigget lidt Samsung 51" PS51D535, men ved ikke om det vil blive alt for stort?

Kigger efter et TV til omkring <5.500,-

Håber der er nogen der har nogen gode råd, og forslag.

-xhofa
Af DavidHimself
Det bliver ikke for stort :) jeg sidder 4 meter fra min 42", og mit tv føles småt!
Af PeterD
Har du mulighed for at trække gardiner/persienner for? da umiddelbart vil plasma være det bedste valg, hvis lyset ikke står direkte ind i rummet/ på skærmen.

Du går ikke forkert med et 42" G30 fra Panasonic til ca. 5800 kr, hvis du ser på sortniveau og generel billedkvalitet frem for de noget tyndere koreanere...(Jo tyndere skærm, jo dårligere lyd)

Skal det være Rolls-Royce kunne en VT30 også være i spil, men så er lidt meget over budgettet.... :(

Jeg ville ikke vælge efter forholdet: "Jo større skærm for laveste pris", så hellere "bedste billedkvalitet for laveste pris" og så håbe på YouSee åbner for flere kanaler i HD, da det er ved HD og bluray, du virkelig kan udnytte skærmens sande kvalitet..
xhofa skrev:Jeg står og skal flytte ind i en ny lejlighed.

Stuen det nye sted, og noget større end min nuværende, der er 4,20 meter fra den væg fjernsynet skal være, til den væg sofaen skal være oppe i mod.

Har kigget lidt Samsung 51" PS51D535, men ved ikke om det vil blive alt for stort?

Kigger efter et TV til omkring <5.500,-

Håber der er nogen der har nogen gode råd, og forslag.

-xhofa
Der er kun 4m fra væg til væg i mit tilfælde, og jeg stiller det endda på et tv-bord. - Har lige bestilt ps51d7005.

En konkurrent til D535 er LG50pv250 og LG50pv350

Logisk nok må 350 være en bedre model, men jeg er dog ikke sikker.. det er meget svært at finde noget om 350'eren.. (bemærk det er pv - man kan hurtig rode rundt i det, fordi LG også har pz og pk.)

Fordelen ved LG'erne i forhold til D535 er, at de har 24p cinema mode. Hvilket betyder, at de kan vise hi def (blu-ray) mere glidende end samsungs...
Alle film er indspillet i 24Hz og vises også sådan i biografen. Men TV som ikke har 24p funktionen (altså også tv i gammel forstand) bliver nødt til at simulere et antal billeder, idet de som regel som minimum viser 60hz..

Hvilket tv der dog har den egentligt bedste billedkvalitet er umuligt at svare på, i og med der ikke findes nogle anmeldelser af dem.. Det er i det hele taget svært at finde anmeldelser af mellemklassemodeller eller lavprismodeller.

pv250 koster forresten 4499 på bilka.dk inkl levering.
Af ThomasND
Måske meget over dit budget men Panasonic VT20 er en fantaktisk skærm, har selv den model og den kan man til tider finde til en ret fornuftig pris.
Af rkc
Med den afstand til dit tv,skal det være min.50" og dit eget forslag er bestemt rigtig godt og kan købes hos komplett til 4495,- incl fragt.
glæder mig til at se testen af 555 her på site som forhåbentlig snart kommer
PS du skal være obs på en del genskin om dagen ,men træk gardinet for og du for et super billed.
Af jones31
Køb et 47pfl4606h som er på tilbud i elgiganten til 4999. Ganske fornuftigt køb og køre også med flydende i billed end de andre billige plasma modeller.
Af Mysen
jones31 skrev:Køb et 47pfl4606h som er på tilbud i elgiganten til 4999. Ganske fornuftigt køb og køre også med flydende i billed end de andre billige plasma modeller.
Er det noget, du ved, at den gør?
Af jones31
Ja det er noget jeg ved den gør især på film og sport.
Af Swingking
hvad er en fornuftig pris. da jeg nemlig selv er ved at købe sådan en ?
ThomasND skrev:Måske meget over dit budget men Panasonic VT20 er en fantaktisk skærm, har selv den model og den kan man til tider finde til en ret fornuftig pris.
Af THM
jones31 skrev:Ja det er noget jeg ved den gør især på film og sport.
er der noget frame interpolation på da? for det gør jo billedet kunstigt glat, og forværre dermed bevægelseshåndteringen...
Af xhofa
Ser ud til at folk ihvert fald er enige om at 42" er for småt. Så er det bare at finde udaf, hvilket tv det skal være 8)
Af xhofa
Så er det i morgen jeg vil bestille mit TV, og kan stadig ikke beslutte mig.

Står stadig og overvejer Samsungs 51" PS51D535 og så Panasonic 46" G30.

Er godt klar over at G30, er det bedste TV, men er i tvivl om det bliver for småt, eller om jeg som almindelig dødelig, overhovedet kan se forskel, hvis de ikke står ved siden af hinanden.

Håber der er nogen der kan komme med et sidste input, inden jeg beslutter mig?
Brugeravatar
Af edinger
Det er marginaler, vi taler om. Husk på, at dette er et nørde-forum.

Derfor – hvis du har plads til 51", skal du afgjort vælge PS51D535.