Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når man sådan får et nyt fladskærms-TV, afføder det "desværre" ofte at man også får lyst til lidt nyt møblement at stille det på :).

Men vi har valgt noget med låger i fronten, og nu skal reviever, DVD-optager, samt VHS-maskine stå inde bag det. Jeg skal derfor have fat i noget infrarød forlænger så maskinerne kan betjenes - men det er da umiddelbart noget af en jungle, og det er ikke noget alle radio/TV-forretninger bare lige ligger inde med, skulle jeg hilse og sige.

Men virker det, og hvad skal man tage?

Jeg kan huske, inden vi fik Home Trio med recievere i hvert TV-rum, at jeg lavede noget med to elektriske forbundne bokse (den ene i soveværelset, den anden med et "rødt øje" foran recieveren i stuen), så vi kunne ligge inde i soveværelset og se TV fra recieveren samt betjene den derinde fra.

Det virkede ikke særligt godt dengang! Vil ovennævnte virke ordentligt, og hvilken skal vi tage? Nogle referencer/anbefalinger?

Vi har fået anbefalet denne, tager den alle signaler fra alle fjernbetjeninger?:

http://www.av-cables.dk/div_tilbehoer/t ... 27_da.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den vil ikke tage signaler fra B&O fjernbetjeninger og umiddelbart så ser det ud til at det kun er IR-signaler, der kører på 37 kHz den vil nappe.
Af Ny i fladskærm
Torben Rasmussen skrev:Den vil ikke tage signaler fra B&O fjernbetjeninger og umiddelbart så ser det ud til at det kun er IR-signaler, der kører på 37 kHz den vil nappe.
Okay. Og hvad betyder det, når den skal bruges til en Sony-DVD, en Panasonic VHS, og en alm. reciever (der er ikke et rigtigt mærke på når det er fra TDC, men jeg tror den hedder Kiss)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ingen idé om hvilke frekvenser dine enheder kører på, desværre. Du kan også prøve at kontakte AV-cables og høre om de kender til restriktioner på brugen af deres extender.
Af Szafranski
Ved ikke om du har fundet en løsning, men jeg har købt følgende http://www.koz.dk/product.php?id_product=1590 og den virker upåklageligt. Har renoveret hele huset, og trukket alm utp kabeler, til at forlænge og sat den op i mit teknik rum. Bruger den selv til hometrio og stereo forstærkere.
Har trukket utp kablerne over 25m, og stadig intet problem.
Dog er det IR øje der følger med, lidt bedre til at fange, end de ekstra man kan købe. Men ellers virker det efter hensigten.

Kristoffer
Af Ny i fladskærm
Szafranski skrev:Ved ikke om du har fundet en løsning, men jeg har købt følgende http://www.koz.dk/product.php?id_product=1590 og den virker upåklageligt. Har renoveret hele huset, og trukket alm utp kabeler, til at forlænge og sat den op i mit teknik rum. Bruger den selv til hometrio og stereo forstærkere.
Har trukket utp kablerne over 25m, og stadig intet problem.
Dog er det IR øje der følger med, lidt bedre til at fange, end de ekstra man kan købe. Men ellers virker det efter hensigten.

Kristoffer
Jo, jeg har godt nok fundet en løsning, men tak for dit input alligevel, jeg er altid åben overfor svar i mine tråde - det kunne jo være det man havde ikke virkede ordentligt, eller at man bare ville opgradere til noget andet/bedre/større ;-).