Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marshall
Hej med Jer!

Jeg har købt dette TV i dag til 2999 hos Elgiganten:
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ab=feature

Det skal blot bruges til soveværelset, hvor vi skal have udskiftet et gaaaammelt 32" Philips ude DVB.

Jeg vil blot høre hvad I synes om tv'et - inden jeg pakker det ud?
Jeg har læst lidt tests osv. - men kan ikke helt blive klar over, om det er det bedste køb til 3000 kr?

Ekspedidenten ude i Elgiganten virkede ikke videre kompetent? Og sagde først, det var et 50 HZ TV. Ok?
Nå han viser mig så en "demo" halløj på TV'et - hvor jeg kan se det "hakker" (så forstyrrende ud) lidt men på TV'et ved siden af til dobbelt pris 6000 hakkede ikke - det var nemlig 100 HZ?
Er det blot fake?

Det sjove er så, da jeg siger, jeg bare tager TV'et alligevel - bliver han helt "paf" - da der under lagersystemet står det er en 100 HZ? :)
Det viser sig så iøvrigt, at modellen hedder 5004 i stedet for 5005? Men ved ikke om det har den store forskel?

Understøtter TVet iøvrigt 24P - hvis man senere vil spille bluray film over TV'et?

På forhånd tak - svar gerne hurtigt, da jeg er i tvivl om jeg skal pakke TV'et op eller ej :D
Af StoreSol
Du faldt ikke i den klassiske elgiganten fælde, med at markedsføre et TV billigt i avisen, og så forsøge at sælge et dyrere når kunden dukker op i butikken :)

Du har ganske rigtig fået fat i et 50 hz fjernsyn, de 100 hz er "falske" altså inkl. samsungs billedbehandlings dimser.

Til 3000.- har du fået et rigtig godt fjernsyn, som du helt sikkert vil blive glad for.

Mine forældre har selv købt et til deres soveværelse (som mine unger bruger til at se tegnefilm på :=)), og det er ganske fint.

Du kan med succes bruge indstillingerne fra D8005 herinde, for at få et godt billede på skærmen.

Den er fuldHD så vidt jeg husker, så blueray er vist ikke et problem, selvom det jo blot er 32", og dermed ikke så vigtigt.

Det sidste ciffer plejer at være "område" koden, hvor 5 stor for norden, ved ikke lige hvor 4 skulle være fra.

Det eneste problem der kan være med det er at samsungs service vist kun gælder nordiske modeller, men sålænge det er købt i elgiganten er det bare dem du skal brokke dig til.
Af rkc
Ved ikke om det har betydning at det hedder 5004 og ikke 5005, men det er et meget omtalt tv bla. af en bruger som hedder xcardman som har netop 5005 og har indstillet det efter testen af 8005 her på siden,som så skulle gi et meget korrekt billede.
så hvis det ikke har noget at sige at det er et 04 og ikke 05 på billedsiden så får du nok ikke bedre tv til prisen.
Af lennon
Marshall_ Hvis der er tale om den samme (kortklippet sorthåret) ekspedient, som jeg oplevede i Elgiganten, Viby ? - så er han helt håbløs mht TV og frekvenser.
Af Marshall
Hej :)

Så er TV'et sat op! Jeg er særdeles tilfreds og den er faktisk rigtig god i kvaliteten.

Nu skal jeg blot have indstillet TV'et som Flatpanels har gjort på deres 8005.

Lennon -> Ja, det er ham jeg snakkede med - hold kæft k*gle !! Han vidste jo nærmest mindre selv, end jeg gjorde :)
Af Juledamen
Super lækkert TV! Jeg har også selv købt det, og jeg tror ikke man pt. får et bedre TV end dette til 3.000 kr. Indstillingerne fra testen af D8005 giver et markant bedre billede end med standardindstillingerne.

Jeg var også lige forbi Fona i min jagt på at se et par udvalgte TV, og deres pris var noget anderledes.. 5.700 kr..