Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claus schou
Hej derude

Er der et bud på hvad der pt er det bedste køb Samsung UE46D5005 til 5000 i elgiganten eller Sony KDL40EX505 CI+ til 4000 i Fona. Er klar over at det ene er 46 tommer og det andet kun 40, men begge skærme beskrives som værende 100hz skærme, jeg mener dog at have læst at samsung reelt ikke er 100hz. Er der hjælp at hente

Hilsen Claus
Af StoreSol
UE46D5005 er ihvertfald kun 50 hz, de 100 er kunstige opnået med deres billedbehandlingssystemer.

Mener du skal op i 6505 for at få "ægte" 100 hz

Sony kender jeg ikke meget til.
Brugeravatar
Af edinger
Mere interessant end (salgs)specifikationer er vel skærmens reelle performance.

Og hvis vi bliver i prislejet omkring de 5.000 kroner, er Panasonics U30'er svær at komme udenom (link).

Det ville være mit bud.
Af StoreSol
Rigtigt af panasonic altid er svær at komme udenom, men dammmm jeg syntes deres plasmaskærme (VT30 undtaget) ligner nogle rester fra 1. generation fladskærms design :)

Det kan godt være mange mener at plasma giver dig det bedste billede for pengene, men personligt er der bare rigtig mange andre parametrer der spiller ind, og jeg er sikker på at mange andre har det på samme møde.
Af AndBis
Ja. Jeg har det på præcis samme måde, hvis nu Panasonics U30 havde et ordenligt design, vil det ikke have taget lang tid at beslutte sig. Men jeg synes også de halter bagefter designmæssigt til stort set alle de andre mærker.
Brugeravatar
Af edinger
Fair nok.

Der er jeg dog heldigvis begunstiget af, at jeg faktisk synes, at Panasonics design – i al sin robusthed – ligger i den pænere ende af skalaen. I modsætning til (eksempelvis) Samsungs minimalisme.

Hver sin smag ;)