Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er på vej til at købe mig en HTPC, som jeg skal bruge til at afspille BD, lagre og afspille mine film (kopierede DVD'er og lidt divx ol.) og billeder.

Jeg var egentlig lidt hooked på ASRock ION 3d Series.
Men så spurgte min bror hvorfor jeg ikke købte en Mac Mini.

Jeg har forsøgt at danne mig et overblik over hvordan de 2 systemer kan sammenlignes mht. features.
Men jeg synes det er lidt svært.

Er der nogen der kan give bud på hvordan de 2 differentierer?
Prismæssigt ligger ASRock på 3000 og Mac på 5500.
Brugeravatar
Af huntiedk
Jeg har selv for nylig været ude i de samme overvejelser.

Konkret for dine to angivne modeller kan man sige, at Mac'en har en væsentlig kraftigere processor (fx i5) end asrock, der er en atom (lowpower, men også langsom cpu). Det kan have indflydelse, hvis du fx. vil leje film i iTunes, da disse så vidt jeg ved skal afkodes i cpu'en, så her hjælper ION ikke.

Omvendt betyder ION i asrock'en, at selve grafikchippen har kraft nok til at vise HD-kanaler og Bluray film. Og asrock'en fås med dvd- eller bluray-drev; det kan der ikke være i Mac'en.

Jeg er selv endt med at bestille en ASRock Vision 3D 137B, som har i3-processor og bluray-drev, da jeg gerne både vil kunne se 3D bluray-skiver og leje film i iTunes - sidstnævnte er grunden til jeg valgte den større processor end atom. Den er dyrere end atom-udgaven, ca. 4700 skal jeg vist slippe.

Mvh. Søren