Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lespring
Hej

Min lillebror har haft problemer med at få hdmi på PS3 til at virke på hans Samsung lcd tv, den har simpelt hen ikke ville afspille via hdmi stikket. Jeg tænkte, at der måske var noget galt med hans playstation og har derfor taget denne med hjem til mig selv for at prøve med mit NAD tv, som har fungeret fint med hdmi.

Da jeg tilsluttede hans playstation med mit hdmi stik genkendte den det med det samme og det virkede uden problemer. Mens jeg opdaterede softwaren på playstationen kom jeg til at tænke på, at det måske var hans hdmi kabel den var gal med og jeg tog derfor mit eget ud og satte hans i. Big mistake, for selvom det først så ud som om det virkede fint, så er det nu som om hele billedet på mit tv er i slowmotion og i mørke farver. Det er som om tv billedet slet ikke kan følge med og så er det som sagt mørkt samtidigt. Det er også mørkt og langsomt når man "går" rundt i menuerne på tvet.

Det er et ca. 3-4 år gammelt NAD 32A1 tv.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være sket og hvad en evt. løsning kan være?

På forhånd tak
Senest rettet af lespring 02 nov 2011, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Af lespring
Tekst-tv virker fint i øvrigt, men hver gang man skifter en side op, så går det også langsomt som i slowmotion, før næste side kommer.
Af Junkwavepete
Skidt, det er dit LCD panel der er defekt, har selv oplevet dette på mit NAD A1 men som jeg heldigvis havde en forsikring på... mit var næsten 4½ år da det skete...
Af lespring
Hmm trist, mon det var tilfældigt, at det lige skete da hans hdmi stik sad i?

Jeg har IndboPLUS som en del af min indbo forsikring og der står:

"IndboPLUS omfatter følgende dækning:
Elskade- og elektronikdækning der dækker bl.a. kortslutningsskader og funktionsfejl på dine elektriske apparater."

Vil Du/I umiddelbart mene, at denne skade på mit tv er dækket så?
Senest rettet af lespring 02 nov 2011, 21:21, rettet i alt 1 gang.
Af Junkwavepete
Tror det er et sammentræf, men man må ALDRIG tage stik ud, eller sætte dem i når apperaterne er tændt, SPECIELT ikke HDMI stik, da der er spænding i dem, og kan give gnister hvilket ikke gavner elektronikken :(

Men tror du er heldig, for ja det er netop det din udvidede elektronikforsikring kan gå ind og dække ;)
Af lespring
Ok, det var så sidste gang jeg gjorde det så! :)

Mange tak for dine hurtige svar! Jeg må ringe til dem i morgen så.

Hvis jeg må spørge, hvor lang tid er det siden, at det skete for dig og hvor meget blev det takseret til hos dig? Det kostede jo selvfølgelig en del fra start af, men er jo oppe i årerne efterhånden.
Senest rettet af lespring 02 nov 2011, 21:21, rettet i alt 1 gang.
Af Junkwavepete
Havde købt en forsikring på selve tv'et da jeg købte det i sin tid.
Tror det er et ½ års tid siden nu, og nu fungere det fint i soveværelset. og så en 64" Samsung 8005 plasma i stuen ;)