Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg modtager i morgen et 59" Samsung der vejer tæt på 40 kg. I den anledning har jeg spekuleret på, om mit Ikea Mosjö overhovedet kan klare belastningen, eller om jeg hellere må købe noget andet. Ifølge Ikeas hjemmeside kan den klare op til 42" og 45 kg - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/produ ... MOSJ%C3%96

Tror i jeg kan risikere, at møblet simpelthen bukker under? (ja, mit gæt kan vel være ligeså fint som jeres, men folk herinde kunne jo være mere fornuftige end jeg. :D )
Brugeravatar
Af edinger
Hvis IKEA selv siger, at møblet kan klare 45 kg, må man jo stole på det.

Mit bud er, at 45 kg endda er et konservativt skøn.

Jeg ville ikke være nervøs :)
Af JesperKeller
Vil hellere ikke være nervøs.
Som regel tager Ikea og andre producenter altid forhold til hvor meget den rent faktisk kan bærer og hvor meget den burde bærer.

Dette bord skal snildt kunne bærer din 59" :)

Hilsen
Jesper Keller
Af Gadeberg87
Jeg arbejder i netop Reoler og Mediemøbler i IKEA, hvor Mosjö sælges fra. Og det med de 42", det er sikkerhedshensyn, fordi møblet "kun" er 90 cm bredt, og større tv, vil fylde meget mere i bredden, og derfor være mere udsat.
Når der står at det kan bære 45 kg, så kan det sagtens bære 45 kg. Det kan også bære mere, da møblernes maks belastning altid er sat lavere end den reelle maks belastning der er angivet.
Jeg har personligt stået på møblet, og jeg vejer omkring 80 kg, og det gik på ingen måde i stykker :)
Af kåkå
Det er jo smukt med alle de tilbagemeldinger. Så vil jeg ikke være nervøs. Tak for info. :D

Og angående stabilitet pga. bredde, så tror jeg ikke det bliver et problem. Der hvor skærmen står, er der alligevel ikke meget trafik omkring.