Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af holb
Jeg har et Panasonic TH-PX80 som jeg slutter til min computer via et HDMI->DVI kabel. Jeg var desværre dum nok til at sætte stikket imens både tv og computer var tændt.

Status er at TV'et viser en sort skærm for alle HDMI stik, så fx DVD afspilleren som var sluttet til heller ikke virker. Der kommer stadig en lyd fra Windows når jeg forbinder computeren og TV (lidt ligesom den lyd som kommer når man sætter en USB nøgle i), men skærmen er som nævnt sort.

- Er det muligt at jeg har brændt alle 3 HDMI stik af på en gang?
- Kan det betale sig at reparere? (TV'et er fra 2008 og selvfølgelig derfor lidt bagefter 2011 standarder)

Tak for hjælpen!
Af Pyndk
Det lyder underligt burde ikke kunne ske da HDMI er digitalt, jeg har gjort det i snart 2 år og den har aldrig fejlet noget.
holb skrev:Jeg har et Panasonic TH-PX80 som jeg slutter til min computer via et HDMI->DVI kabel. Jeg var desværre dum nok til at sætte stikket imens både tv og computer var tændt.

Status er at TV'et viser en sort skærm for alle HDMI stik, så fx DVD afspilleren som var sluttet til heller ikke virker. Der kommer stadig en lyd fra Windows når jeg forbinder computeren og TV (lidt ligesom den lyd som kommer når man sætter en USB nøgle i), men skærmen er som nævnt sort.

- Er det muligt at jeg har brændt alle 3 HDMI stik af på en gang?
- Kan det betale sig at reparere? (TV'et er fra 2008 og selvfølgelig derfor lidt bagefter 2011 standarder)

Tak for hjælpen!
Det er så vidt jeg husker et kendt problem med den model og visse grafikkort. Spørg evt. et Panasonic Center, hvad en reparation vil koste.