Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wolfram4215
Hej eksperter/brugere

Mit spørgsmål er kort, er der nogen der vil FRARÅDE mig at købe dette tv?

Min viden på området er lille, men efter af have læst 1000 hjemmesider mm. så har jeg forelsket mig i dette tv.

Tvét er til stuen og skal primært bruges som alm. tv samt til at kører windows mediacenter på. 3D og alle de andre features tvivler jeg på at jeg kommer til at bruge, men jeg vil nødigt "købe for lidt".

På forhånd tak for råd

Wolfram
Af nocity75
Vi har haft et 6505 et par måneder nu, det er vi rigtig godt tilfreds med, så køb du bare et :)
Af wolfram4215
nocity75 skrev:Vi har haft et 6505 et par måneder nu, det er vi rigtig godt tilfreds med, så køb du bare et :)
Tak for svar

Bruger i nogle af alle de features eller er det bare nice at have
Af ChrisVinther
Jeg har ligeledes haft et UE40D6505 i et par måneder og jeg er også ganske tilfreds.

Jeg anvender en et par af de mange features (Der er mange som man aldrig får brug for), og de virker upåklagelig.

Med udgangspunkt i det du siger du skal bruge skærmen er jeg sikker på at du vil blive ganske glad for denne model :)
Af Snurrerundtlyd
Hvilken TV-udbyder har du?
Hvis du har Boxer vil jeg fraråde købet og købe en model med DVB-T2 tuner i stedet for, dem laver Samsung også nogle af.
Ellers kan TVet ikke modtage de nye Boxer HD-kanaler der kommer efter nytår. Og de vil desværre heller ikke kunne modtage Boxer HD-kaneler med Windows Media Center, selv om du har en DVB-T2 tuner i din PC. Det skyldes at de nye DVB-T2 HD-kanaler også anvender CI+ og det er en langt mere lukket platform end standard CI, så der er ingen udsiger til at det vil blive understøttet på åbne Windows PCer.
Af wolfram4215
Snurrerundtlyd skrev:Hvilken TV-udbyder har du?
Hvis du har Boxer vil jeg fraråde købet og købe en model med DVB-T2 tuner i stedet for, dem laver Samsung også nogle af.
Ellers kan TVet ikke modtage de nye Boxer HD-kanaler der kommer efter nytår. Og de vil desværre heller ikke kunne modtage Boxer HD-kaneler med Windows Media Center, selv om du har en DVB-T2 tuner i din PC. Det skyldes at de nye DVB-T2 HD-kanaler også anvender CI+ og det er en langt mere lukket platform end standard CI, så der er ingen udsiger til at det vil blive understøttet på åbne Windows PCer.
Hvordan lyder en snurrerundtlyd?

Mit signal kommer fra Yousee og skal gå ind i henholdsvis tvét og en HD Homerun tv tuner. Til Yousee skal jeg bruge DVB-C, så jeg er dækket ind med dette tv. Jeg har ikke hørt at DVB-C2 er lige om hjørnet, så mon ikke det går med dette tv også bare lidt ud i fremtide. Samsungen skal iøvrigt afløse et Nokia CRT tv fra 1994 som virker endnu :D

wolfram
Af nocity75
Skiftede også fra et 12 år gammelt CRT, du har noget at glæde dig til :)
Man skal bare lige vænne sig til at folk i tv'et pludselig ser så livagtige ud O_O
Af StoreSol
Har selv lige købt det i fredags, og er ganske tilfreds.

Billedet er skarp og super efter indstillingerne fra d8005 testen herfra siden. Selv dagens Champions league klarede den over forventning.

3D kommer jeg nok ikke selv til at bruge, men smarttv delen gør jeg ihvertfald, specielt nu, hvor der er en plex app på vej :).

Jeg kører selv med en Mac mini koblet på som mediecenter ( dog stadig på vga porten), men selv det ser sq godt ud.

Eneste jeg mangler er en analog lyd udgang, så man kunne spare penge på en converter, det er lidt øv, de ikke har smidt det i..

Har selv tidligere haft en ue46d8005, men den havde fejl jeg slet ikke kunne leve med, så er meget gladere for denne billigere model, der giver meget bedre value for money efter min mening. (selvom 8005 er mega Nice i designet :)).

I de nye pakker fra Samsung følger der 2 stk.. 3D briller med, så værd lige opmærksom på at du ikke bliver snydt der.
Af wolfram4215
StoreSol skrev: I de nye pakker fra Samsung følger der 2 stk.. 3D briller med, så værd lige opmærksom på at du ikke bliver snydt der.
Jo tak det er jeg opmærksom på. Hvis ikke andet så kan jeg bruge dem som slibebriller i værkstedet :D
Af StoreSol
Hehe ja, mine er skam heller ikke pakket ud af æsken endnu, men det skal da lige prøves på et tidspunkt, så kan vi altid sidde der og grine lidt af hinanden :)