Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af quele
D8000 series

Full 1080P panel with Real Black Filter
Crystal Full HD video processing engine with Cinema Smooth
Local Contrast Enhancer
Brushed metal Touch of Color design with chrome quad stand
Bluetooth QWERTY flip remote (IR is used for standard TV controls). Touchscreen remote sold separately.
Smart TV (Samsung Apps, universal search, web browser)
Built-in Wi-Fi connection
Advanced calibration options (2- and 10-pt grayscale, 3D CMS, gamma adjustments available from user menu)
Skype(TM) compatibility (requires CY-STC1100 video camera)
1080P 3D / 2D-to-3D upconversion / bluetooth-syncing active glasses

D7000 series

Same 1080P panel and antiglare filter (RBF) as D8000
Crystal Full HD video processing engine with Cinema Smooth
Brushed metal Touch of Color design with Titan square stand
Backlit remote (touchscreen and QWERTY remotes sold separately)
Smart TV (Samsung Apps, universal search) w/o web browser
Built-in Wi-Fi connection
Advanced calibration options (2- and 10-pt grayscale, 3D CMS, gamma adjustments available from user menu)
1080P 3D / 2D-to-3D upconversion / bluetooth-syncing active glasses
Af quele
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1304494

så vidt jeg læser så er forskellen at følgende ikke er i D7005 modellen

1: LCE is a video-processing algorithm folded into the Dynamic Contrast control that analyzes different zones on the screen for contrast optimization. Defeatable by setting the dynamic contrast function within advanced settings to off (source). *

2: Audio Return Channel (ARC) requires Samsung's CEC protocol (Anynet+) to be enabled. DD5.1-channel audio available from internal TV tuner/apps via TOSLINK; 2.1-channel for external components when audio is routed back out through TOSLINK.

3: Web Browser (w/ QWERTY remote)

4: Skype compatibility

så mit spørgsmål er hvor vigtig er 1 & 2 er,
3 og 4 er ligegyldig imo.

og så fandt jeg os en note på samme side.

Note: Beginning April 24, Samsung will provide two pairs of 3D active glasses for its entire 3D TV lineup at no additional cost with the purchase of any Samsung 3D LED TV or 3D Plasma TV.

* fra http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1298531750
Samsung D8005 plasma
Samsung D8005 er flagskibet indenfor plasma-modellerne og kommer med Samsungs mest avancerede plasma-teknologi. Kombinationen af et Real Black Filter og LCE (Local Contrast Enhancer) giver angiveligt dybere sort og Samsung lover tilmed flottere 3D-billedkvalitet.
Af quele
Hej T_Skaaning
nå jeg har ringet til Samsung idag, og de siger der følger intet med til plasmaen, køber du en led for du en tab med.

derudover hælder jeg næsten mere til VT30 (der følger 2stk briller med) nu, da de genopladlige briller fra Samsung koster 1000kr stk (godt nok hos HifiKlubben, så de findes nok billigere)
men så løber en D8005 op i ca. 12.000 kr
eller D7005 som det billige alternativ

dog sagde Samsung damen også at alt ved D8005 & D7005 er helt ens undtagen Design og web-browser + skype.

er der nogen som har erfaring med PS3 og VT30 mht spil eller sport? fodbold, nfl osv?, jeg læste anmeldelsen af D8005 og de fik lidt bedre ratings der?
Af T_skaaning
quele skrev:Hej T_Skaaning
nå jeg har ringet til Samsung idag, og de siger der følger intet med til plasmaen, køber du en led for du en tab med.

derudover hælder jeg næsten mere til VT30 (der følger 2stk briller med) nu, da de genopladlige briller fra Samsung koster 1000kr stk (godt nok hos HifiKlubben, så de findes nok billigere)
men så løber en D8005 op i ca. 12.000 kr
eller D7005 som det billige alternativ

dog sagde Samsung damen også at alt ved D8005 & D7005 er helt ens undtagen Design og web-browser + skype.

er der nogen som har erfaring med PS3 og VT30 mht spil eller sport? fodbold, nfl osv?, jeg læste anmeldelsen af D8005 og de fik lidt bedre ratings der?
Interessant information :)

Umiddelbart hælder jeg egentlig mest til at købe d7005 fra Proshop til 8000kr, da jeg synes, det er en væsentlig forskel fra 12449kr, som VT30 koster.. Der er dog en række faktorer, der har fået mig til at tvivle. Dels er der i en anden tråd her på sitet, 2 som for et par uger siden købte netop d7005 fra proshop til 8000kr, (PynDK og Maestroelite mener jeg brugernes navne er), og de har begge måttet enten returnere deres eksemplar eller sende det ind til reperation hos samsung.. Hhv. pga. pixelfejl eller for høj summen. Altså er jeg lidt ude i en konspirationsteori om, at Proshop (og Merlin og happii.dk, som er ejet af proshop og sender fra samme lager) sælger ud af en "dårlig badge," af samsung d7005 tv... Eller jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal tro om denne teori, det lyder ret drastisk, at en anstændig virksomhed, som Proshop angiveligvis er, skulle gøre dette.. Men når der er 2 der netop har købt derfra og indsendt til rep, så bliver jeg en anelse betænksom. Det vil jo i øvrigt også kunne forklare hvorfor de kan sælge det et par tusinde kr billigere end konkurrenter.

Jeg tog en snak med en fra Proshop om dette, og spurgte om han kunne svare mig ærligt på, om der var høj fejlrate på d7005.. Han var meget ærlig og sagde, at han havde for nyligt haft nogle sager med denne model (det kan jo dog være de 2 førnævnte), og at han havde bedre erfaringer med Panasonic TV mht lav fejlrate.

Men der er dog også mange der taler om fejl på VT30-eksemplarer..

Endnu en lille ting jeg studser over, er i hvor høj grad, hvis det overhovedet er korrekt, at sort-gengivelsen er i lavere kvalitet i 51" modellerne af 7005/8005 end de større modeller.

Hvis de solgte d7005 i elgiganten for 8000kr havde jeg købt det med det samme... Men frygten for et eksemplar fra en dårlig sending hos Proshop gør at jeg ikke rigtig kan beslutte om jeg tør at købe det der fra.. også fordi det vil blive dyrt at skulle returnere det, idet de kun har varehuse i Jylland og jeg bor i KBH... og man skal selv betale fragt ved 14 dages returret...

Hvad siger du, Quele, og gerne andre? Er jeg for skeptisk over for Proshop og er der i virkeligheden bare tale om "feinschmeckere," som returnerer deres TV tilbage pga petitesser?
Af quele
Nå har været nede og snakke med hifi klubben på frederiksberg, de siger at til d8005 serien følger der 2 stk briller, "alu" fjernbetjeningen og touch remoten med.
Af T_skaaning
quele skrev:Nå har været nede og snakke med hifi klubben på frederiksberg, de siger at til d8005 serien følger der 2 stk briller, "alu" fjernbetjeningen og touch remoten med.
Da ikke til Plasma tv'et vel?
Er det ikke kun til UED8005, altså LED tv'et?
Af quele
Det var plasmaen jeg kigger på og snakkede med sælgeren om, så mener det er til d8005 serien både plasma og led
Af praun
quele skrev:Det var plasmaen jeg kigger på og snakkede med sælgeren om, så mener det er til d8005 serien både plasma og led
Det er godt nok ikke sådan jeg har forstået det, men fedt hvis det passer!
Af quele
Nå ok, touch remoten følger ikke med plasmaen, men det gør de andre ting
Af T_skaaning
quele skrev:Nå ok, touch remoten følger ikke med plasmaen, men det gør de andre ting
Jeg er mest hooked på d7005.. Men jeg er bare lidt skeptisk over for den sending proshop sælger ud af.. Hvis bare der var en anden butik, der solgte det til samme pris.
Af T.E.Larsen
Jeg har haft en D7005 LED. Den røg retur, da jeg ikke kunne leve med den "lyse stribe" øverst i billedet. (nogen siger de har den nederst)

Nu efter jeg har bemærket det, kigger jeg efter det i Bilka, Ekspert, Elgiganten. Alle dem jeg har set i disse forretninger i Odense har der været denne "lyse stribe"

Dog kun 7005. På 8005 synes jeg ikke det er så udbredt.

Nu venter jeg på min 50" VT30.

Held og lykke i jagten.
Af T_skaaning
T.E.Larsen skrev:Jeg har haft en D7005 LED. Den røg retur, da jeg ikke kunne leve med den "lyse stribe" øverst i billedet. (nogen siger de har den nederst)

Nu efter jeg har bemærket det, kigger jeg efter det i Bilka, Ekspert, Elgiganten. Alle dem jeg har set i disse forretninger i Odense har der været denne "lyse stribe"

Dog kun 7005. På 8005 synes jeg ikke det er så udbredt.

Nu venter jeg på min 50" VT30.

Held og lykke i jagten.
Jeg er på jagt efter plasma-modellen af 7005, men jo tak ;)