Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har ledt lidt efter et tv, som kan opfylde mine krav.

Ser meget sport, især fodbold og amerikansk fodbold i HD.
Spiller meget Playstation, mest FIFA og FPS spil.
Og ser HD/Bluray film via computer.
Budgettet er lavt. under 4000 kr. !

Er kommet frem til disse to LG fjernsyn:

LG 42 PLASMA 42PW450N
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-42pw450n

LG 42 LED 42LV35
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649364#extra

Spørgsmålet er om den billige Plasma 3D skærm overhovdet har gavn af 3D, og om det virker?

Og om LED skærmen er god nok at spille på når den "kun" er 50Hz ?

Hvilket tv vil leve bedste op til mine krav?

På forhånd tak!
Af Rommel
Jeg vil helt klart vælge 42LV355N da det er et fuld HD tv, hvilket du skal bruge til dit forbrug.
Af THM
hvorfor er det at han skal bruge fild hd til hans forbrug.
de færreste hd kanaler sender fuld hd og selvom de gjorde er det praktisk taget umuligt at se forskel på en 42" skærm ved normal siddeafstand...
de 50hz er ikke en ulempe ved spil, her slipper du blot for at slå et motionsystem, som øget input lag, fra...
Af Rommel
Fordi han også skal se bluray film, og sætte den til computeren.
En del spil på ps3 kan også godt køre i 1080i/1080p opløsning.

F.eks. så viser Kanal 5, og kanal 6 viser jo HD i 1080i
Af THM
det er stadig ikke den støre forskel når skærmen ikke er større. billedbehandlingen i skærme er langt vigtigere.
jeg siger ikke han ikke skal købe lcd skærmen, men plasmaen kan være bedre trods den lavere opløsning. eks. er jeg overbevist om at pana X20 fra sidste år er bedre end lv355n også til hd materiale til trods for en opløsning på 1024x768
Af DavidHimself
Det er en OK skærm :) Det man skal huske at tænke over, hvis man overvejer plasma til konsolspil, er chancen/muligheden for burn in/retension, som man helt slipper for med en LCD/LED.
Der ud over skal man, som altid, tænke over mængden af lys i stuen... plasma har tit/altid glas på fronten og vil derfor næsten altid reflektere en hel del fra vinduer eller lamper bag ved en!
Af AndBis
Okay super, tak fordi i gider at hjælpe!

men den LV355N, vil ikke have noget problem med at spille f.eks. FPS spil på Playstation. Jeg tænker på når det "kun" er 50 Hz.
Af DavidHimself
Nej - man slår næsten altid "100Hz-funktioner" osv. fra da det gør mere skade end gavn :)

De funktioner er bedre hvis signalet er dårligt og det kan man ikke sige at PS3 giver!
Af AndBis
Okay, du lyder til at være inde i sagerne, så hvilken af de to skærme ville du foretrække i et værelse med ikke alt for meget lys og de opstillede krav taget i betragtning?
Af DavidHimself
LED'en (LG 42" LED-TV 42LV355N'eren)- men det er primært med tanke på muligheden for burn in og retension, for kvalitetsmæssigt er de ikke langt fra hinanden!

Men det er fandme kedeligt at have omridset af scorebanneret i toppen fra Fifa eller andre stationære elementer, på skærmen når man skal se TV bagefter :)
Af AndBis
Okay, den har også et meget lækkert design og er kun 3 cm tyk.
Ved du noget om når den nu kan læse usb, om filtypen skal være FAT32 ligesom ved f.eks. Mac og PS3, eller vil NTFS også fungere ?
Af lennon
Rommel skrev:Fordi han også skal se bluray film, og sætte den til computeren.
En del spil på ps3 kan også godt køre i 1080i/1080p opløsning.

F.eks. så viser Kanal 5, og kanal 6 viser jo HD i 1080i
Full HD vil sandsynligvis ALDRIG blive broadcastet på det Danske TV sendenet (1080i er i den sammenhæng skod) . Mange HD ready plasma TV performer et bedre billede med feks blu-ray materiale end højopløste LCD i samme prisklasse . Husk at full Hd først udnyttes optimalt ved skærmstørrelser omkring 60" !

Mht gaming ved jeg absolut intet - udover at der vist generelt er større lag på LCD (??)

Er du primært til film og sport hedder det stadig plasma .
Af AndBis
så du ville vælge LG 42PW450N?

eller det Panasonic jeg har postet længere oppe ?