Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en Jvc videomaskine (vhs) og ville lige se en film men der kommer kun lyd ud(venstre kanal) intet billede via mit 42" g20, videoen er tilsuttet via scart kabel og tilsluttet av 3 på siden der er 2 sæt kabler i den anden ende in og out hvor de 2 af dem er lyd og den sidste er til billede.

Plejer at virke, har kunne byttet min stikdåse med netstøjfilter ud med en alm stikdåse ellers har jeg ikke pillet ved mit tv,video,blueray,surround anlæg.

Nogen ideer til hvad problet er kabler sidder ordentlig i tvet,videoen
Af Maestroelite
Synes umiddelbart det lyder som dårlig forbindelse i Scart kablet.

Har du prøvet evt at tage det ud, og sætte det tilbage?

Eller har du et andet scart du kunne prøve? Om ikke andet så får du da fundet ud af om kablet er grunden eller om det er andetsteds.

Hvis problemet stadig er der, så prøv at sætte videoen til et andet TV hvis muligt.

Udelukkelses metoden virker altid bedst når jeg selv ser problemer 8)
Af gasolin
Kablet sidder ordentligt fast, har ikke andet kabel og tv jeg kan prøve med
Af Rommel
Har du tjekket om de pins der sidder i selve scart kablet, om de ikke er blevet bøjet?

Er balance, indstillet ordentlig på dit tv, og der ikker bliver brugt surround indstilling?
Af gasolin
Rommel skrev:Har du tjekket om de pins der sidder i selve scart kablet, om de ikke er blevet bøjet?

Er balance, indstillet ordentlig på dit tv, og der ikker bliver brugt surround indstilling?
Er jo lige meget med balancen (lyd) der er ikke noget billede
gasolin skrev:Jeg har en Jvc videomaskine (vhs) og ville lige se en film men der kommer kun lyd ud(venstre kanal) intet billede via mit 42" g20, videoen er tilsuttet via scart kabel og tilsluttet av 3 på siden der er 2 sæt kabler i den anden ende in og out hvor de 2 af dem er lyd og den sidste er til billede.
Jeg hæfter mig ved at du tilsyneladende har tilsluttet vhs'en til composite stikkene på siden af tv'et. "Normalt" er et scart/composite kabel beregnet til trafik den anden vej, dvs. fra composite til scart. Dit tv har scart indgange på bagsiden, har du prøvet at vende kablet, således at composite stikkene (gul, rød og hvid) kommer i vhs'en, i stedet?
Ellers prøv at købe et scart/scart kabel. De koster efterhånden ingenting.