Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Experter :)
jeg kigger efter nyt fjernesyn til min stue.
overvejer 3 mærker
Samsung: synes det er fedt design
Philips: kan godt lide AmbiLight, ser lækkert ud
Sony: Sony er vel Sony, har en PS3, er usikker på om de samarbejder på en måde?

Har fundet et "52 Philips 3D Ready LED TV 52PFL8605H" hos Bilka: 8.399,00 kr. http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Phili ... ther_DS%29
står til 11.995 hos Komplett.dk

ellers har jeg et "Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720" hos Elgiganten til 9.799kr
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... dl-55ex720

derudover har jeg endnu ikke fundet noget vildt lir, Philips skærmen virker umiddelbart meget billigt?

Edit: Glemte at nævne at jeg gerne vil kunne tilslutte en hd til tv'et så jeg kan optage, og at jeg leder efter et LED tv
Senest rettet af quele 25 okt 2011, 13:36, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af edinger
Gør dig selv den tjeneste liiige at bruge et par minutter på at kigge anbefalingslisten igennem, og gør så op med dig selv, om du prioriterer billedkvalitet (læs: korrekt billede) eller "lir".

Til kategorien lir hører Philips' Ambilight-system.

At fokusere på mærker frem for kvaliteter, virker en anelse useriøst.

Beklager, hvis jeg lyder som en gammel, sur mand. Jeg er hverken gammel eller sur.
Af quele
Tjo enig nok, glemte nok os at tilføje Panasonic på listen af mærkerne, har ingen ide om hvorvidt LG, Thomsen osv laver fjernsyn for tiden.
Af Mysen
Jeg mener LG er Verdens næststørste producent af LCD-tv ;) - Lige efter Samsung, som du heller ikke har kigget på.

Når det er sagt, så er den Sony et ganske fint valg, hvis du har en meget lys stue. Det er i hvert fald en god pris. Philips 8605H er en 2010 model, og selv om det er den bedste edge-LED fra philips fra 2010, så tror jeg ikke det er helt galt at 55EX720 koster lidt mere.

Hvis du kan nøjes med 51", bør du også tage et kig på D7005 plasmaskærm fra Samsung, hvis 3D er noget du går op i. Testen af designvarianten D8005 er herinde på siden.
Af Ronni R.
Er der ikke også en coating eller et panel til forskel fra psxxd8005 og psxxd7005? sådan helt uden at gide undersøge det på slamsungs hjemmeside..
Af Ronni R.
aargh den nysgerrig nar i mig tvang mig ind på deres HP.. de har real black filter og CI panel på 8005.. og ikke på 7005. .så det er kun deres LED hvor det er design varianter..
Af Mysen
Samsungs hjemmeside er mangelfuld. Der er også Real Black filter på D7005 og de bruger samme panel. Jeg ved ikke, om det er der, du fandt dine oplysninger. D8005 er bygget med bedre materialer, og det er også muligt, at der følger mere lir med (briller o.l.).
Bortset fra det, er det samme tv.
Af quele
nå men har os siddet og analyseret forskellige modeller

og er kommet ned til 3 modeller

Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30 Til 12.449 hos elgiganten.dk

Samsung 51" 3D Plasma-TV PS51D8005 til 9.999 hos elgiganten.dk

Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720 til 9.799 hos elgiganten.dk

har sammenlignet de 3 produkter på elgigantens side

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... gigantenDK|

har læst at mange taler pænt om VT30 og D8005 så spørgsmålet er måske hvilken af de 2 skal man vælge?, prisforskellen er på 2.500kr eller kan de extra 4-5 tommer jeg får fra sony gøre forskellen?

Alternativt er der et "52 Philips 3D Ready LED TV 52PFL8605H" hos Bilka: 8.399,00 kr...
Af T_skaaning
quele skrev:nå men har os siddet og analyseret forskellige modeller

og er kommet ned til 3 modeller

Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30 Til 12.449 hos elgiganten.dk

Samsung 51" 3D Plasma-TV PS51D8005 til 9.999 hos elgiganten.dk

Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720 til 9.799 hos elgiganten.dk

har sammenlignet de 3 produkter på elgigantens side

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... gigantenDK|

har læst at mange taler pænt om VT30 og D8005 så spørgsmålet er måske hvilken af de 2 skal man vælge?, prisforskellen er på 2.500kr eller kan de extra 4-5 tommer jeg får fra sony gøre forskellen?

Alternativt er der et "52 Philips 3D Ready LED TV 52PFL8605H" hos Bilka: 8.399,00 kr...
Jeg kan høre på det hele, at jeg er i meget nær samme situation som dig, - har kigget på lige netop de samme fjernsyn og købte faktisk PS51D8005 her den anden dag i elgiganten til 8000kr plus et par 3D briller, - Fik det så billigt, idet det var en udstillingsmodel, og der er en lille ridse lige midt i skærmen. I dag annullerede jeg imidlertid købet, da jeg opdagede, at jeg simpelthen ikke kunne affinde mig med, at der er en ridse lige midt i skærmen.. Den er bestemt ikke særlig synlig men alene det psykologiske gjorde at jeg ombestemte mig.

MEN, hvis du er mere large mht ridsen, så smut ind i elgiganten på nørrebrogade og kig på det.

Hvad angår dine fire forslag, hvilke jeg som sagt også har overvejet, er jeg nået frem til at plasma giver det bedste billede... Både hvad angår 2d og 3d. LED er mere strømbesparende, tyndere, en anelse smartere design, bedre billedmæssigt egnet til PC-forbindelse, måske en anelse mere egnet til gaming (i form af skarphed - skarpere detaljer).

Men Plasma's billedkvalitet vinder, idet essentielle elementer som sort-gengivelse og kontrast er langt foran... Jeg har tidligere ejet et LCD tv fra LG, og jeg må indrømme, at jeg er træt af gråt i stedet for sort og for mørke billeder, der netop bliver grå når man skruer op for kontrasten..

Altså vil jeg anbefale et af de to plasma tv.
Personligt er jeg ifærd med at lede efter det bedste tilbud på et nyt ps51d8005, da jeg synes den lavere pris er tiltalende, og at designet er en anelse federe på det end på VT30, der trods den super lækre "ud-i-et" skærm ser en smuuuule gammeldags ud i sit sorte kantede design..
Af T_skaaning
Men hold da op hvor er det ellers en god pris på Philips 52PFL8605H...

Det er ikke mange 800 herz (200), 52", man finder til under 10.000.

Lige til sammenligning koster 46PFL8606T 12989,- i elgiganten.. Jeg ved så ikke hvori forskellen på 8605H og 8606T består? Det orker jeg ikke lige at undersøge her sidst på aftenen.. Men det lyder ikke af meget.

Det kan lige nævnes at 52PFL8605H stod til 23.000. i sine dages oprindelse...

Det er pokkers svært at købe tv i dag.
Af T_skaaning
Her er link til Flatpanels' test af 8605H... http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1282638840

Det lader dog ikke til, at Flatpanels er videre begrejstret for denne model... Ikke i forhold til Samsungs PS51D8005, som "kun" er 1600kr dyrere.. Dertil skal man huske at Wi-fi er indbygget, 3d er indbygget.. mens begge disse egenskaber er "ready" og altså ikke indbygget, på philips 8605H.. Desuden er Philips-modellen jo et år ældre end samsungs.

I det hele taget undrer det mig, at Philips' fjernsyn er så dyre... og at de holder prisen så længe (dog altså lige med undtagelse af 8605H hos Bilka). Men det må vel være pga. Ambilight, glasfront (som Flatpanels dog mener er mere til gene end den gavner det eksklusive look), glasfod... Som alsammen er ret fede ting designmæssigt, men omvendt er det måske nærmere upraktisk lir?

Lad mig høre jeres mening ??
Af lennon
Philips er tiltrækkende pga deres helt egen lidt Europæiske design . Men mht korrekt billede er Philips ikke det bedste valg, - og ambilight er faktisk destruktiv for billedgengivelsen.
Panasonic VT30 er overall bedst billedperformende TV lige nu - specielt til film og sport.
Af quele
efter store overvejelser vælger jeg højst sandsynligt at købe Samsungs PS51D8005 eller 7005
da jeg føler at prisforskellen på de 2.500kr. er for meget, og desuden lød på anmeldelsen at D8005 performede bedre ift Sport og Gaming end VT30.
Af quele
fandt denne meget fine VT30 vs D7000/D8000

http://reviews.cnet.com/2795-6482_7-688.html

Best picture quality: Panasonic PVT30
The PVT30 has superior black-level performance and shadow detail, as well as arguably better video processing. The Samsungs win for color accuracy, 3D performance, and bright-room picture. All three TVs were quite close in nearly every picture quality characteristic I test, and all three rightly earn performance scores of 9, but of the three, the Panasonic's picture is still best overall in my opinion.

Best design: Samsung PND7000
The thin bezel, slimmer cabinet, and sleeker overall looks of the Samsungs outdo the PVT30's one-sheet face in my book. I felt the gap was wide enough to warrant a numeric difference: the Samsungs each scored a 9 for design to the Panasonic's 8. I give the PND7000 an edge here over the PND8000 because I like the stand better...otherwise they're the same.

Best features: Samsung PND8000
It's very close between the PVT30 and the PND8000--both earned a 9 in this category--but the Samsung's remote, however flawed, tips the scales slightly in its favor. The Panasonic ships with one pair of 3D glasses, while both Samsungs are widely sold with two pairs and a starter kit--although you should check with your retailer to be certain. We liked Panasonic's Internet TV suite better. The PND7000, which has a less exciting remote than the PND8000 and lacks a few other features, received an 8 in this category.

Best value: Samsung PND7000
I don't factor value into the overall CNET rating, but figured I'd include it here. Yes, all three TVs are quite expensive, but this is still the only category that one of the three won handily. The Samsung D7000 costs less than the D8000 and the features it's missing are relatively unimportant (especially if you have a smartphone and use Samsung's great remote app). Both 59-inch Samsungs cost even less than the 55-inch Panasonic, and for the 64- and 65-inch models, the differences are even more dramatic.

Best overall TV of 2011 (so far): Samsung PND7000
Congratulations to the new winner of the first CNET BOTVo2011(SF) award. Its picture was good enough, and its other aspects better enough, to earn bragging rights over the PVT30, and it's a better overall value than the PND8000.

Below you'll find links to most of the members of the three series arranged in order of price.