Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en række spørgsmål til PVR funktionen på ovenstående TV:

1. Hvilken USB harddisk er den mest optimale? (Strøm gennem USB eller ekstern)

Forleden forsøgte jeg at benytte PVR funktionen med en gammel USB harddisk der kører på ekstern strøm. Jeg skulle optage to programmer på henholdsvis TV3 og Kanal 5 mens jeg ikke var hjemme, hvilket vil sige at TVét var slukket. Programmerne blev ikke sendt samtidigt. Jeg benyttede den indbyggede program guide til at planlægge optagningen af programmerne og de var begge sat til at skulle optage. Da jeg kom hjem var det kun det ene program der var blevet optaget og det var ikke blevet optaget fuldt ud. Derudover var optagningen startede i slutningen af programmet før det program jeg ønskede at optage. Mine spørgsmål hertil er så:

2. Kan det passe at det ikke virker optimalt at optage gennem programguiden? Og er det evt. noget jeg har gjort forkert siden hele programmet eller begge programmer ikke er blevet optaget?

3. Og til sidst. Starter timeshift funktionen automatisk så man kan spole og pause i det program man ser?

Håber nogle har nogle relevante svar :) på forhånd tak.
Kold-91 skrev:1. Hvilken USB harddisk er den mest optimale? (Strøm gennem USB eller ekstern)
Samsung support har engang sagt at harddisken bør have separat strøm.
Kold-91 skrev:2. Kan det passe at det ikke virker optimalt at optage gennem programguiden? Og er det evt. noget jeg har gjort forkert siden hele programmet eller begge programmer ikke er blevet optaget?
Du har ikke gjort noget forkert. Det er sådan det skal virke.
Kold-91 skrev:3. Og til sidst. Starter timeshift funktionen automatisk så man kan spole og pause i det program man ser?
Timeshift starter når du trykker på pause under live tv. Jeg kender ikke dit tv, men jag kan efterfølgende springe evt. reklameblokke over (hvis pausen har været lang nok) ved at trykke >>| flere gange.
Af Sjavse
Bare køb en eller anden 2.5" harddisk der kun for strøm gennem USB stikket, det virker fint. Jeg bruger en billig 2.5" Iomega på 320GB der får strøm gennem USB stikket og det har aldrig givet mig problemer. til gengæld kan jeg ikke optage på en USB-stick, men hvorfor også gøre det når der ikke kan være så meget på dem.
Størstedelen af gangene jeg sætter fjernsynet til at optage så er det hele der bliver optaget, fra start til slut, men hvis jeg fx sætter det til at optage kl. 5 om natten når der kommer Seinfeld så kan der godt mangle lidt i starten eller slutningen. Hvorfor ved jeg ikke, men det er som sagt sjældent det ikke er hele programmet der bliver optaget.