Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pipeline
Jeg har et Panasonic TX-P42X10, som jeg gerne vil have bedre lyd ud af.
Men ingen af de lydudgange der er, kan styres med fjernbetjeningen.
Kan man åbne tv'et, og lodde kablerne på højtalerne af, og så forlænge og tilslutte dem til en ekstern forstærker/soundbar/aktive monitors?

Jeg har gjort det for mange år siden med et CRT-tv, men ville lige høre om der er nogen der har prøvet det med en fladskærm.
Af BrianH
Alternativt kunne du jo bruge forstærkerens fjernbetjening :)
Af Snurrerundtlyd
Er der ikke en hovedtelefonudgang? Her reguleres volumen også med fjernbetjeningen.
Af Pipeline
Det skal være så simpelt som muligt, så jeg vil ikke bruge en ekstra remote til at justere lyden.

Phones-udgangen kan ikke justeres direkte med remoten. Man skal ind i lyd-indstillingerne for at justere volumen. Yderst upraktisk !:(

Jeg ønsker at tilslutte forstærker/monitors til en strømskinne som tænder sammen med tv'et. Den skal altså ikke bruges til andet end tv-lyd.
Af lak
Om du lodder forbindelserne fra højtalerne på et crt eller et LCD er det samme. Jeg ville dog nok sætte en trafo imellem for at galvanisk adskille de 2 ting. f.eks sådan en her der bruges til auto anlæg uden phono udgang.
http://www.carlab.dk/shop/caliber-lt3-h ... 0392p.html

mhv

lak
Af Pipeline
Så springer jeg ud i det. Men hvad er det trafoen gør, helt præcist?
Af MassMan
-
Senest rettet af MassMan 02 jan 2015, 05:24, rettet i alt 1 gang.
Af Pipeline
Nåh ja, det fattede jeg så heller ikke meget af.
Men det lyder fornuftigt at være på den sikre side, så jeg bestiller sådan en trafo. Takker for hjælpen!