Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Brug for kyndige mennesker, der ved mere om elektronik end jeg (ikke svært, skal lige siges).

Jeg har fået et nyt fjernsyn og kan derfor modtage alle mulige spændende kanaler - bl.a. digitale kanaler.
Min elskede, gamle HD ogptager (tror jeg nok, sådanne en sag hedder) er 5 år gammel, og kan ikke finde de digitale kanaler. Antager, at den slet ikke har den nødvendige kapacitet, til at kunne afspille dem.
Så må nok gå den tunge vej og anskaffe mig en ny.

Har haft Panasonic siden DVD-optageren kom ud. Har prøvet nogle andre mærker, men har ikke fundet noget, der er passer mig lige så godt som dette mærke. Det har bl.a. en "time-slip" funktion, hvor man i et vindue, der ca. fylder 1/4 del af skærmen, hvad der er på den kanal fjernsynet er indstillet til, mens man ser noget, man har optaget. Desuden kan man med denne funktion "springe" frem med intervaller fra et minut til så lang tid, det man har optaget varer. Dvs. man ikke skal "spole" og præcist kan ramme det, kan gerne vil. Dette er specielt praktisk hvis man har optaget flere ting fra samme kanal, har set noget, og gerne vil sprine det over uden at skulle "spole" frem. Husker bare, hvor langt jeg var kommet i minutter, og kan finde det igen på ingen tid.

Kan slet ikke gennemskue de produktbeskrivelser jeg finder på nettet. Har før fundet og købt optagere der har en timeslip funktion, men den har ikke været som ved Panasonic (de er derfor røget retur). I butikkerne ved sælgerne faktisk ikke, hvad deres optagere kan, så jeg må tage dem hjem, slutte dem til bare for at opdage, at de ikke kan hvad jeg forventer. Det vil jeg helst undgå at spilde min tid på igen, så HJÆLP!

Så kære, kloge mennesker. Kan nogle teknik-kyndige hoveder ikke fortælle mig, hvilken Panasonic-optager jeg skal købe der stadig har den fede funktion (gerne én, der ikke koster en krig) eller om der er en anden optager, der har den ovennævnte funktion? Den skal naturligvis kunne tage de digitale kanaler.

På forhånd tak for hjælpen.
Elena skrev:Kan nogle teknik-kyndige hoveder ikke fortælle mig, hvilken Panasonic-optager jeg skal købe der stadig har den fede funktion (gerne én, der ikke koster en krig) eller om der er en anden optager, der har den ovennævnte funktion? Den skal naturligvis kunne tage de digitale kanaler.
Jeg er ikke sikker på at Panasonic laver optagere til digitalt signal. Og den feature du nævner (en slags PIP) lyder som om den stammer fra dit TV, snarere end fra optageren.
Og du er nødt til at fortælle, hvilket slags signal du har; kabel, luft eller noget tredje..
Af Elena
Mit signal er fra kabel. Om det hedder noget mere ved jeg ikke. Jeg kan både få analoge og digitale kanaler, så vidt jeg kan se på min oversigt.

Ved desværre ikke hvad "PIP" er, men ved med sikkerhed, at funktionen, jeg er så glad for, er fra optageren (har ellers ikke noget "hardware" tilsluttet). Den funktion havde min tidligere Panpsonic-optager også og den har virket med min gamle kasse (som var omkring 15 år gammel - ingen fancy funktioner den gang).

Håber, det var informationer nok til at hjælpe mig videre.