Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonasRavn
Mit gamle 28" fjernsyn er desværre gået hen og brændt af her til morgen - og kan desværre ikke undvære den, så vil ud og se på en ny. Men har ærlig talt ingen forstand på fladskærme, så vil høre folk, om de kan anbefale en.
Skal siges at jeg er 17 år, så økonomien er ikke den stærkeste side, så jeg vil helst gerne holde prislejen på et rimeligt plan.

Mine krav skal bare være;
32"
Skal være muligt at hænge den op
Maximum 5000,- (gerne under)

Fjernsynet skal desuden kun bruges til at se alm. fjernsyn og dvd'er på - intet andet! :)

- Og gider ikke høre på folk om, at jeg skal ud og spendere flere penge i det, for at få et ordentligt.. For det er ikke muligt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Drop fladskærme i den priskategori. Selv hvis du fandt et 32" til den pris, så ville det være ulideligt ringe. Find et CRT TV i stedet - de kan fås i 32" til den pris du efterspørger.

Det her er ikke så meget et spørgsmål om at give dig råd til at finde den bedste 32" LCD skærm til 5000 kr. det er et spørgsmål om at finde en LCD skærm overhovedet! Du bør måske kigge i brugtannoncer på eksempelvis dba.dk.
Af JonasRavn
yakken:

Stadig ikke det svar jeg søgte! :)
- Er studerende ergo fattig - ergo er jeg heller ikke ret kræsen, hvad kvaliteten angår.. Og skal flytte i kollegieværelse til sommer, og så synes jeg at det ville være 4x så praktisk med en fladskærm end en 32" stor skrummel, af en CRT ;)
Af lassel
Hvis det var mig der skulle flytte på kollegie, så ville jeg i stedet investere i en ordenlig computerskærm. Du kan nemt arrangere dine møbler, så du sidder tæt nok på til at en computerskærm er rigeligt stort.

F.eks. det her monster på 24"
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=248052

Den er ikke så stor som dit 26", men den kan vise film fra computeren i fuld hd kvalitet. Når du flytter på kollegie, så vil jeg gætte på at du hurtigt finder ud af at det er meget lettere at se film på computeren i stedet for at skulle ned i blockbuster hele tiden ;-)

En god sideeffekt er at du får en skærm som er superfed at spille computer på.

Hvis du kan nøjes med 22" kan du spare 1500 som du kan investere i et godt grafikkort.

Som en bonus, så er den også meget et effektivt værktøj når du skal arbejde på computeren. I hvert fald hvis du laver noget kreativt som design, grafik eller programmering.
Af JonasRavn
Hehe, forstår godt at din idé er ret god.. Men stadig, så skal jeg jo også til at købe nyt skrivebord - for denne jeg har, der kan lige smides en 19" CRT ind - og intet mere :) En af de dersens hjørneskriveborde, hvis du kender? :)

- Og desuden, så skal jeg vel også købe noget ekstra til computeren, for at kunne se fjernsyn? :) Ville jeg have det træls med..
Af lassel
Du kan få et tv-kort med digital tuner til omkring 300 kr, så det er ikke den store hovedpine.
Af Har Brug for 32"
zepto.dk er lige kommet med nogle nye lcd fjernsyn(32" 4900), har ingen idé om hvor gode/dårlige de er, men kvalitet og pris plejer altså at hænge meget godt sammen.

få dig et arbejde et par måneder og tjen 5000 ekstra og køb et ordenligt fjernsyn. f.eks. pana 37pv60 til 10000

kan lige så godt bruge lidt ekstra penge også få noget som du også bliver glad for. for når du så inviterer gutterne over for at se CL bold eller noget, så bliver du skuffet over den dårlige kvalitet
Sharp kan fås i 32 tommer til 6.490 SEK (cirka 5.400 dkr.) hos Elgiganten i Sverige - både på nettet og i butikkerne. Men næppe længe endnu, da tilbuddet har løbet en uge.

Hvis man bor i nærheden, så er det billigere end i danske butikker.

Hvis man ikke bor i nærheden, så er det strengt taget også billigere O_O, men næppe realistisk at hente.

Expert Stormarked sælger det til 500 SEK mere, men har prisgaranti, som man kan påberåbe sig.

/Jeronimus
Af JonasRavn
Har hørt mig lidt omkring, og hørt at jeg burde gå efter Samsung skærme.. Så vil høre folket efter, hvad de siger til;

26" Samsung LE 26R72B
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207772

32" Samsung LE-32R71W (Hvid)
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232767

Så spørgsmålet er, om 26 tommeren er fin til mit forbrug, eller om jeg skal smide de 1500,- mere på bordet, og få større skærm + flottere design!
Kom med jeres meninger :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I 71W klassen kan du få et væsenligt bedre TV ved at tage et Toshiba 32WL66Z - den koster vist ca. 7000 kr. Så vidt jeg husker så betaler man lidt mere for den hvide version af R71, men TVet er ikke bedre end sin sorte tvilling.
Af JonasRavn
Det er dog kun 90,- mere man betaler for den hvide version - så synes ikke det er så galt! :)

- Men er Toshiba skærmen da bedre? Har bare hørt fra en ven, som selv ejer en Samsung skærm, at man burde gå sådan generelt efter Samsung? Og at 26"'eren er fra en den nyeste serie.. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, Toshibas model er bedre.